Inhouden PBR

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

René schreef:Ik denk dat je gewoon je carb af moet stellen. Is ie nog te arm dan ben je dus nog niet klaar met afstellen; Stop er nog een grotere in.

In de faq staat trouwens nog een mooi stuk over je carburateur afstellen. Lees het eens door.
:)
Heb al 3 jaar afstel ervaring, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :s

Zal toch maar eens opnieuw beginnen, maar eerst de proef met de WD40 :D

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Als je echt valse lucht trekt dan merk je dat. Is net alsof je gaskabel blijft hangen. Als je gas geeft blijft ie lang in de toeren hangen en loopt ie ook heel onregelmatig stationair.

Gooi er anders gewoon sproeiertje 70-75 in ofzo. Dan zou ie toch al wat bruiner moeten zijn.

Monkeygirl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
Locatie: Haarlem/Utrecht

Bericht door Monkeygirl »

Marinus84 schreef:
Heb al 3 jaar afstel ervaring, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :s
Tweetakt ja :lol:
How can I be a pimp when I'm female?

130 met een rokje kan best...

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Monkeygirl schreef:
Marinus84 schreef:
Heb al 3 jaar afstel ervaring, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :s
Tweetakt ja :lol:
De carbs zijn PRECIES hetzelfde als bij 4takt.

Anyway, hij trekt geen valse lucht, het enige dat me zorgen baarde was dat de koudere bougie nog witter was en dat terwijl ik een grotere sproeier erin had gestoken...

Rij wel even naar de brommerzaak, hij had nog een 70,72 en hoger liggen :)
Te rijk mengsel is sowieso minder slecht dan een te arm mengsel, dus laat ik er maar gewoon een tering-grote sproeier in pleur'n eh ;)

Okay heb nu sproeier 70-72-74 liggen
Eens kijken wat dit doet.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Volgens mij is 70 ook ongeveer standaardmaat toch ?

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Kippenverver schreef:Volgens mij is 70 ook ongeveer standaardmaat toch ?
Mijn 2takt-70cc reedt prima met een sproeier 86 geloof ik..

Aangezien 4takt minder nodig heeft en het 50cc is... ga ik ervan uit dat de 74 sproeier meer dan voldoende is.

Ben nu van 64 naar 74 gegaan, de bougie was wel schrikbarend wit gister dus ik denk dat het een goede vooruitgang is.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

nielspbr schreef:Leuk he, zo'n weggefrommelde carb :(
Ja, das dus echt een nadeel.

Zit te denken om er iets mee te doen...
Misschien spruitstuk met een kortere pijp ofzo..

Moet ik morgen weer een kwartier zadel los, tank eraf, spruitstuk los, kabels los, carb optillen, (eindelijk) dekseltje eraf, en sproeiertje los.

Alles weer vast maken...
Rijden..

Kut, luchtschroef is niet helemaal goed gesteld...
Zadel los, Tankje los, etc..

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Marinus84 schreef:
nielspbr schreef:Leuk he, zo'n weggefrommelde carb :(
Ja, das dus echt een nadeel.

Zit te denken om er iets mee te doen...
Misschien spruitstuk met een kortere pijp ofzo..

Moet ik morgen weer een kwartier zadel los, tank eraf, spruitstuk los, kabels los, carb optillen, (eindelijk) dekseltje eraf, en sproeiertje los.

Alles weer vast maken...
Rijden..

Kut, luchtschroef is niet helemaal goed gesteld...
Zadel los, Tankje los, etc..
Je kunt van die schijven kopen, waarop je de carb. een stuk kunt draaien.. Is dat misschien een idee ?

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

nielspbr schreef:met een dun of haaks schroevendraaiertje kan je in ieder geval onderlangs of tussen tank en frame door je stationair bijregelen.

@Kippenverver: spruitstukverdraaien helpt niet, de carb zit onder de holte van de tank ongeveer ter hoogte van de bovenkant van de framebalken. Bovendien ben je dan je luchtfilteraansluiting kwijt
Ben de hoop helemaal kwijt met afstellen godver.

Ben nou van sproeier 60 naar 74 gegaan in 2 stappen, en de bougie is alleen nog maar witter..
Hij zuigt geen valse lucht aan en ik word er helemaal gestoord van.
Verder rijdt hij nu harder dan ooit, dus als hij goed afgesteld is, moet ik hem gaan begrenzen. (gasschuif buisje erin ofzo)

K*tding.

Iemand nog een idee wat er mis kan zijn!!??
(kan het zijn dat de ontsteking verkeerd staat ofzo?)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Vergis je niet in de kleur. Je bougie komt nu goed op temeratuur en wordt lekker schoongebrand. De buitenste electrode krijgt al een lekker bruin kleurtje als ik me niet vergis. Je bougie is nieuw, dus het witte porcelein is gewoon een stuk witter dan bij je oude bougie.

Kutding? Omdat ie lekker snel is? Stop er een 12mm op...

Waarom denk je dat ontstekig verkeerd staat? Er zit toch een electronische ontsteking in? Of heb je er punten ingezet?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Monkeygirl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
Locatie: Haarlem/Utrecht

Bericht door Monkeygirl »

NIX schreef:Vergis je niet in de kleur. Je bougie komt nu goed op temeratuur en wordt lekker schoongebrand. De buitenste electrode krijgt al een lekker bruin kleurtje als ik me niet vergis. Je bougie is nieuw, dus het witte porcelein is gewoon een stuk witter dan bij je oude bougie.

Kutding? Omdat ie lekker snel is? Stop er een 12mm op...

Waarom denk je dat ontstekig verkeerd staat? Er zit toch een electronische ontsteking in? Of heb je er punten ingezet?
Er zit al een 12mm op.. :roll:

En die bougie ziet er idd niet echt wit uit nee...
How can I be a pimp when I'm female?

130 met een rokje kan best...

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

NIX schreef:Vergis je niet in de kleur. Je bougie komt nu goed op temeratuur en wordt lekker schoongebrand. De buitenste electrode krijgt al een lekker bruin kleurtje als ik me niet vergis. Je bougie is nieuw, dus het witte porcelein is gewoon een stuk witter dan bij je oude bougie.

Kutding? Omdat ie lekker snel is? Stop er een 12mm op...

Waarom denk je dat ontstekig verkeerd staat? Er zit toch een electronische ontsteking in? Of heb je er punten ingezet?
Ah, het gaat dus vooral om de kleur van het porcelein..

Ik maakte me zorgen omdat de electrode die uitsteekt, een beetje wit is uitgeslagen.

Overigens houdt hij niet meer in bij Volgas. :)
Kan hem nu gewoon helemaal doortrekken.

Ja, k*tding zei ik niet omdat hij zo hard ging, maar omdat het Arelaxt is dat het afstellen zo raar gaat.

Zal nog maar eens een stuk of 100km achter elkaar gaan rijden dit keer.
Kijken waar ik kan komen...

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Doe maar niet te wild, hou de temp inde gaten en lees die bougie nog maar een paar keer. Ik wil niet degene zijn die op wat posts zegt dat het nu goed is en je straks een warmloper hebt...

Maar mooi dat ie nu een beetje normaal wil lopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie