Inhouden PBR

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

NIX schreef:Doe maar niet te wild, hou de temp inde gaten en lees die bougie nog maar een paar keer. Ik wil niet degene zijn die op wat posts zegt dat het nu goed is en je straks een warmloper hebt...

Maar mooi dat ie nu een beetje normaal wil lopen.
Ja zeker!
Het viel me ook al op dat de brommer een stuk minder heet was na het rijden gister.

Kon mijn hand nu na 1 minuut al wel op de uitlaatbocht leggen, net aan, maar toch, eerst duurde het wel een kwartier voordat dat een beetje kon.

Heb je trouwens ook tips voor het vullen van de voorvork?

Heb olie gekocht voor in de voorvork, maar hoe moet het erin! :O
Die schroeven aan de bovenkant van de poten moeten 1 voor 1 los he?

Maar als ik die schroeven los draai, zie ik niet iets waar ik olie in kan doen?
Of moet ik de hele vork de-monteren om de olie te vullen???

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Bericht door Skypager »

Gaat je blok als het goed warm is stationair alleen maar sneller draaien toevallig?

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Skypager schreef:Gaat je blok als het goed warm is stationair alleen maar sneller draaien toevallig?
Als hij koud is draait hij sneller stationair dan als hij warm is.
Als hij warm is heb ik hem gesteld dat hij precies iets boven de 1000 toeren/m zit.

Blijft dan ook mooi op tempo.
Heel rustig en stilletjes, ik moet steeds naar mijn toerenteller kijken omdat ik hem niet hoor :D
Dan is hij zo stil alsof hij is uitgevallen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hydro poten vul je door de gaten van de bovenste bouten. Nooit bij een PBR gedaan, maar ik zou niet weten wat daar anders aan zou moeten zijn. Ook weet ik niet precies hoeveel olie erin moet. Zal wel tussen de 100 en 130 cc per poot zijn verwacht ik. Het ligt eraan of een PBR poot veel korter is en een kortere veerweg heeft dan bijvoorbeeld een SS-poot.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

styliebosch schreef:ohja kijk uit bij je voorvork dat je ze niet beide tegelijk los draait dan zakt de voorvork ineens in en spuit de olie eruit en valt je bormmer op de grond.. tenzij je iemand bij je hebt die je voorvork omhoog houdt :wink:
Ja, die tip had ik al gekregen van iemand met ervaring ;)

Maarreh, bij mij verzuipt hij niet hoor als ik 74 erin heb..
Rijdt juist prima zo!

Misschien lag het aan je 16mm carb, ik heb maar 12mm namelijk.

Weet ook niet precies hoe dat zit :S

Edit:
Aiii teveel vloeistof in de vork gegooid..

Een half glas is duidelijk veeeeeeeel te veel, gelukkig heb ik een injectiespuit en een slang, dan kan ik precies bepalen hoeveel vorkvloeistof uit mijn vork haal.

Hij dempt nu te goed.

Ga nu de helft weer eruit halen van wat ik erin heb gegooid, dat lijkt me wel voldoende :)
Leuk man zo weer nieuwe sleutelervaring opdoen.
Nooit echt veel met voorvorken gedaan, wel spannend dat openmaken steeds :P

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

styliebosch schreef:sorry man :oops:

bij mij was een half glas echt goed:P :roll: toen ging die een stuk beter...
Misschien hebben ze bij Marinus thuis grotere glazen...

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

ml03zl schreef:
styliebosch schreef:sorry man :oops:

bij mij was een half glas echt goed:P :roll: toen ging die een stuk beter...
Misschien hebben ze bij Marinus thuis grotere glazen...
Had daarom ook al een klein glas genomen.

Heb in totaal per poot eerst ongeveer 50ml bijgevuld.
Dat was teveel, dus per poot 25ml eruit gehaald, is nog iets te weinig, ik denk dat ik er nog 5ml per poot bij ga doen.

Maar had ff geen zin om het nog een keer uit elkaar te halen.
De volgende keer ga ik er denk ik ook nog even bussen in doen, omdat die vering niet zo lekker is. (achja he...)

Heb bij het verwijderen van Olie, ook expres met een lange tube en injectiespuit de Olie van onderuit de poot gehaald.
Zo kreeg ik het meeste vuil mee, en bleef er dus meer schone olie over.
De olie die al in de poot zat was ook erg vervuild, zwartgekleurd ongeveer. Dus ben blij dat er wat schonere in zit nu.
nielspbr schreef:Wat voor viscositeit heeft die voorvorkolie?

(Ik heb er hier een liggen die ook een kuurtje nodig heeft voordat ik hem ga monteren)
Deze olie:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Rr15.html

Jean Raoul du Cable
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:47
Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)

Bericht door Jean Raoul du Cable »

Als ik een nieuwe brommer zou kopen en ik ondervind bovenstaande problemen, dan zou ik eerst eens bij de dealer langsgaan om te kijken of hij wat voor me kan betekenen.

Gelukkig zal je garantie door bovenstaande kluspraktijken gewoon geldig blijven...
De meeste mensen noemen mij eigenwijs. Zelf ben ik een heel andere mening toegedaan.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Jean Raoul du Cable schreef:Als ik een nieuwe brommer zou kopen en ik ondervind bovenstaande problemen, dan zou ik eerst eens bij de dealer langsgaan om te kijken of hij wat voor me kan betekenen.

Gelukkig zal je garantie door bovenstaande kluspraktijken gewoon geldig blijven...
Heb met de dealer doorgenomen dat ik bijvoorbeeld de begrenzing eruit ging halen.
Hij vertelde me dat hij het zou noteren en dat de garantie geldig zou blijven. :)

Maar de brommerzaak is zo'n internetwinkel en zit in Amersfoort (erg ver weg dus)

Larss50

Bericht door Larss50 »

Als ik m'n vorkolie zou vervangen zou ik meteen alles er uithalen en dan nieuwe olie erin doen. Zoveel kost het niet en dan heb je dat gezeik verlopig niet meer maar dat moet je zelf maar weten.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Larss50 schreef:Als ik m'n vorkolie zou vervangen zou ik meteen alles er uithalen en dan nieuwe olie erin doen. Zoveel kost het niet en dan heb je dat gezeik verlopig niet meer maar dat moet je zelf maar weten.
Dit was de kleur van wat eruit kwam :D

Afbeelding

Plaats reactie