Inhouden PBR

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18808
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Alle bougie worden altijd te hard aangedraaid. Of scheef. Of zonder een beetje kopervet zodat ze met draad en al de kop uit komen...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

zo kwam er bij de lokale brommerboer ook een jongen met een zundapp aangelopen. Ja, hij doet het niet meer. Bougie er uitdraaien, hee dat gaat wel heel makkelijk. "ja, hij moet toch handvast?" (zonder gereedschap :P ).

OUde fietsenmaker/brommerboer jongen helemaal verwijten dat ie een stomkop was :lol:
**Hona is Tjoei**

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Spherius schreef:zo kwam er bij de lokale brommerboer ook een jongen met een zundapp aangelopen. Ja, hij doet het niet meer. Bougie er uitdraaien, hee dat gaat wel heel makkelijk. "ja, hij moet toch handvast?" (zonder gereedschap :P ).

OUde fietsenmaker/brommerboer jongen helemaal verwijten dat ie een stomkop was :lol:
haha, ja die oudjes kunnen nog weleens flink bokken :D

NIX
chaly addict
Berichten: 18808
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb zo'n vermoeden wie die zuignappiloot was...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

ja, maar ik was het niet :lol: .

Ik stond daar al, en toen kwam hij aanlopen. Anders had ik het wel in sleutelbloopertopic gezet :wink:
**Hona is Tjoei**

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

UPDATE

Bericht door Marinus84 »

UPDATE:

God god god....

Okay, in de carb zat een sproeier 60, heb ik vervangen voor een 64.

De gasnaald zat 1 omhoog vanuit het midden, die heb ik op de middelste gezet.

De bougie kostte me fucking 5 euro (kutverkoper) en dit is hem:
(die gast zei, ja hijs van een Kymco, maar 't is wel een C7 en jouw maat)
't is trouwens een ?weerstandsbougie?
Afbeelding

En verder, na zo'n 40km rijden:
NOG WITTER DAN DAT DE EERSTE BOUGIE WAS!!!
Afbeelding

Zou het kunnen dat hij valse lucht trekt?
Lijkt me toch niet normaal bij een nieuwe brommer?

NIX
chaly addict
Berichten: 18808
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

R staat voor radio-ontstoord. Maakt weinig uit. Geen idee of je valse lucht trekt. Dat test je met de WD40 test. Terwijl ie loopt spuit je het op de carb-spruit-kop overgangen.

En anders nog een maat grotere sproeier zou ik zeggen, maar ik ken de maten en wat gangbaar is voor welke setup niet uit m'n hoofd. Dat mogen de anderen vertellen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

NIX schreef:R staat voor radio-ontstoord. Maakt weinig uit. Geen idee of je valse lucht trekt. Dat test je met de WD40 test. Terwijl ie loopt spuit je het op de carb-spruit-kop overgangen.

En anders nog een maat grotere sproeier zou ik zeggen, maar ik ken de maten en wat gangbaar is voor welke setup niet uit m'n hoofd. Dat mogen de anderen vertellen.
Toch gek dat hij nog armer loopt met een grotere sproeier.

Wel heb ik perongeluk een schroefje uit de carb gedraaid met een veertje erin en een palletje eraan. Die heb ik weer teruggedraaid en anderhalve slag weer uitgedraaid.
Volgensmij precies weer zo terug zoals die zat.

Iemand enig idee of dat het probleem zou kunnen veroorzaken?

Monkeygirl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
Locatie: Haarlem/Utrecht

Bericht door Monkeygirl »

Kick 's avonds, als het donker is, je brommer aan. Hij moet lopen. Daarna moet je goed tussen je cilinder en je kop kijken. Geef gas. Zie je hierna vlammen tussen je cilinder en kop, dan is dit niet goed.
Het valt dan aan te raden je kop iets aan te draaien, hij zuigt nu namelijk valse lucht tussen kop en cilinder. Dit geldt alleen voor nieuwe blokken (en nieuwe pakkingen), maar dat is natuurlijk logisch..
How can I be a pimp when I'm female?

130 met een rokje kan best...

Monkeygirl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
Locatie: Haarlem/Utrecht

Bericht door Monkeygirl »

Vaak als er een andere uitlaat opgaat, moet ook de sproeier verwisseld worden en van 60 naar 64 is natuurlijk niet zo'n heel groot verschil. Met zo'n open uitlaat, gaat hij harder 'ademen' en zal je ook veel meer benzine nodig hebben in één keer. Grotere carb is natuurlijk nog beter...

Met 19mm carb, aangepaste poort en evt dikkere nokkenas (a 40 euri) loopt ie makkelijk 80 als ie goed is afgesteld.

[edit]
dit alles geldt natuurlijk als hij geen valse lucht zuigt
[/edit]
How can I be a pimp when I'm female?

130 met een rokje kan best...

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

NGK is de goede, C7HSA. R maakt niet veel uit. Die imibougies zijn slecht. Heb er eentje in een superhead gestoken omdat ik even niets anders voorhanden had en die brak van schrik na 10 minuten in twee stukken.

Ja goed spul (Honda) kost geld, 5 euro voor een bougie is niks geks.

Monkeygirl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
Locatie: Haarlem/Utrecht

Bericht door Monkeygirl »

August schreef:NGK is de goede, C7HSA. R maakt niet veel uit. Die imibougies zijn slecht. Heb er eentje in een superhead gestoken omdat ik even niets anders voorhanden had en die brak van schrik na 10 minuten in twee stukken.

Ja goed spul (Honda) kost geld, 5 euro voor een bougie is niks geks.
Bougiedop vervangen kan ook nog misschien een goed idee zijn, dat ding is ook echt troep, ik denk alleen dat het nu niet daaraan ligt.
How can I be a pimp when I'm female?

130 met een rokje kan best...

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Ik denk dat je gewoon je carb af moet stellen. Is ie nog te arm dan ben je dus nog niet klaar met afstellen; Stop er nog een grotere in.

In de faq staat trouwens nog een mooi stuk over je carburateur afstellen. Lees het eens door.

Plaats reactie