Inhouden PBR
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
zo kwam er bij de lokale brommerboer ook een jongen met een zundapp aangelopen. Ja, hij doet het niet meer. Bougie er uitdraaien, hee dat gaat wel heel makkelijk. "ja, hij moet toch handvast?" (zonder gereedschap ).
OUde fietsenmaker/brommerboer jongen helemaal verwijten dat ie een stomkop was
OUde fietsenmaker/brommerboer jongen helemaal verwijten dat ie een stomkop was
**Hona is Tjoei**
haha, ja die oudjes kunnen nog weleens flink bokkenSpherius schreef:zo kwam er bij de lokale brommerboer ook een jongen met een zundapp aangelopen. Ja, hij doet het niet meer. Bougie er uitdraaien, hee dat gaat wel heel makkelijk. "ja, hij moet toch handvast?" (zonder gereedschap ).
OUde fietsenmaker/brommerboer jongen helemaal verwijten dat ie een stomkop was
UPDATE
UPDATE:
God god god....
Okay, in de carb zat een sproeier 60, heb ik vervangen voor een 64.
De gasnaald zat 1 omhoog vanuit het midden, die heb ik op de middelste gezet.
De bougie kostte me fucking 5 euro (kutverkoper) en dit is hem:
(die gast zei, ja hijs van een Kymco, maar 't is wel een C7 en jouw maat)
't is trouwens een ?weerstandsbougie?
En verder, na zo'n 40km rijden:
NOG WITTER DAN DAT DE EERSTE BOUGIE WAS!!!
Zou het kunnen dat hij valse lucht trekt?
Lijkt me toch niet normaal bij een nieuwe brommer?
God god god....
Okay, in de carb zat een sproeier 60, heb ik vervangen voor een 64.
De gasnaald zat 1 omhoog vanuit het midden, die heb ik op de middelste gezet.
De bougie kostte me fucking 5 euro (kutverkoper) en dit is hem:
(die gast zei, ja hijs van een Kymco, maar 't is wel een C7 en jouw maat)
't is trouwens een ?weerstandsbougie?
En verder, na zo'n 40km rijden:
NOG WITTER DAN DAT DE EERSTE BOUGIE WAS!!!
Zou het kunnen dat hij valse lucht trekt?
Lijkt me toch niet normaal bij een nieuwe brommer?
-
- chaly addict
- Berichten: 18808
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
R staat voor radio-ontstoord. Maakt weinig uit. Geen idee of je valse lucht trekt. Dat test je met de WD40 test. Terwijl ie loopt spuit je het op de carb-spruit-kop overgangen.
En anders nog een maat grotere sproeier zou ik zeggen, maar ik ken de maten en wat gangbaar is voor welke setup niet uit m'n hoofd. Dat mogen de anderen vertellen.
En anders nog een maat grotere sproeier zou ik zeggen, maar ik ken de maten en wat gangbaar is voor welke setup niet uit m'n hoofd. Dat mogen de anderen vertellen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Toch gek dat hij nog armer loopt met een grotere sproeier.NIX schreef:R staat voor radio-ontstoord. Maakt weinig uit. Geen idee of je valse lucht trekt. Dat test je met de WD40 test. Terwijl ie loopt spuit je het op de carb-spruit-kop overgangen.
En anders nog een maat grotere sproeier zou ik zeggen, maar ik ken de maten en wat gangbaar is voor welke setup niet uit m'n hoofd. Dat mogen de anderen vertellen.
Wel heb ik perongeluk een schroefje uit de carb gedraaid met een veertje erin en een palletje eraan. Die heb ik weer teruggedraaid en anderhalve slag weer uitgedraaid.
Volgensmij precies weer zo terug zoals die zat.
Iemand enig idee of dat het probleem zou kunnen veroorzaken?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
- Locatie: Haarlem/Utrecht
Kick 's avonds, als het donker is, je brommer aan. Hij moet lopen. Daarna moet je goed tussen je cilinder en je kop kijken. Geef gas. Zie je hierna vlammen tussen je cilinder en kop, dan is dit niet goed.
Het valt dan aan te raden je kop iets aan te draaien, hij zuigt nu namelijk valse lucht tussen kop en cilinder. Dit geldt alleen voor nieuwe blokken (en nieuwe pakkingen), maar dat is natuurlijk logisch..
Het valt dan aan te raden je kop iets aan te draaien, hij zuigt nu namelijk valse lucht tussen kop en cilinder. Dit geldt alleen voor nieuwe blokken (en nieuwe pakkingen), maar dat is natuurlijk logisch..
How can I be a pimp when I'm female?
130 met een rokje kan best...
130 met een rokje kan best...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
- Locatie: Haarlem/Utrecht
Vaak als er een andere uitlaat opgaat, moet ook de sproeier verwisseld worden en van 60 naar 64 is natuurlijk niet zo'n heel groot verschil. Met zo'n open uitlaat, gaat hij harder 'ademen' en zal je ook veel meer benzine nodig hebben in één keer. Grotere carb is natuurlijk nog beter...
Met 19mm carb, aangepaste poort en evt dikkere nokkenas (a 40 euri) loopt ie makkelijk 80 als ie goed is afgesteld.
[edit]
dit alles geldt natuurlijk als hij geen valse lucht zuigt
[/edit]
Met 19mm carb, aangepaste poort en evt dikkere nokkenas (a 40 euri) loopt ie makkelijk 80 als ie goed is afgesteld.
[edit]
dit alles geldt natuurlijk als hij geen valse lucht zuigt
[/edit]
How can I be a pimp when I'm female?
130 met een rokje kan best...
130 met een rokje kan best...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 jan 2007 00:15
- Locatie: Haarlem/Utrecht
Bougiedop vervangen kan ook nog misschien een goed idee zijn, dat ding is ook echt troep, ik denk alleen dat het nu niet daaraan ligt.August schreef:NGK is de goede, C7HSA. R maakt niet veel uit. Die imibougies zijn slecht. Heb er eentje in een superhead gestoken omdat ik even niets anders voorhanden had en die brak van schrik na 10 minuten in twee stukken.
Ja goed spul (Honda) kost geld, 5 euro voor een bougie is niks geks.
How can I be a pimp when I'm female?
130 met een rokje kan best...
130 met een rokje kan best...