Pagina 1 van 5

Paar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 18:58
door MleeuwC
Vandaag caberateur schoongemaakt omdat hij bij de vorige eigenaar een grote tijd had stilgestaan.
Als ik hem open trok in welke versnelling ook maakte hij een boooaaap geluid.

Helaas kan ik het nu niet testen met de regen.

Alles weer in elkaar gezet.

Maar rest toch enkele vragen:

- Accu van jincheng dax is die 12V? Denk het wel maar toch even zeker weten.

- waar dient dit pijpje voor? Achter de spuitstukbout.
20131013_173937.jpg

-Spruitstuk kan toch wel wat groter gezien de caberateur?
Uitboren? Zo ja hoe krijg ik die gekke schoeven los?


- welke schoef is wat. Denk met de veer stationair en zonder de luchtstelschroef.


- denk sproeier maat 60 (standaard 50cc blok)
20131013_163438.jpg
Sorry voor de foto's die op hun kop of zij staan. Telfoon upload.

Alvast bedankt voor de komende antwoorden....

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 19:20
door Hulshoofd
Jingcheng is 12 V

Pijpje durf ik niet te zeggen

Stationair is idd met veer en luchtschroef idd zonder veer

Op de foto is de linker je stationair sproeier en de rechter de hoofdsproeier van idd 60

Uitboren ben ik zelf niet z'n fan van.. maar er zijn mensen hier op het forum anders over denken..

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 19:50
door Eric
Een te grote carburateur zal vaak bwoaap doen op een kleine cilinder inhoud. Daarom heeft men maar de vacuüm carburateur uitgevonden voor gashendelrossers.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 20:05
door MleeuwC
Hulshoofd schreef:Jingcheng is 12 V

Pijpje durf ik niet te zeggen

Stationair is idd met veer en luchtschroef idd zonder veer

Op de foto is de linker je stationair sproeier en de rechter de hoofdsproeier van idd 60

Uitboren ben ik zelf niet z'n fan van.. maar er zijn mensen hier op het forum anders over denken..
Dank voor uw snelle en duidelijke antwoorden.
Hier heb ik erg veel aan!
Eric schreef:Een te grote carburateur zal vaak bwoaap doen op een kleine cilinder inhoud. Daarom heeft men maar de vacuüm carburateur uitgevonden voor gashendelrossers.
Hij doet al boaap als ik vol gas wil gaan rijden.
Gas terug nemen is dan de beste optie en dan versnelt hij weer.

Is dat pijpje dan zo'n vacuüm ding?

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 20:18
door Eric
Nee. Bij een vacuüm carburateur trek je een kanaaltje open die dan aan je gasschuif kan zuigen. Als je genoeg toeren hebt, gaat de gasschuif helemaal open. Bij te weinig gaat hij langzamer open en door het toenemende toerental wordt het vacuüm ook hoger. Nu trek je in een keer de gasschuif omhoog en heb je gewoon te weinig lucht flow om de carburateur goed te laten werken.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 20:24
door MleeuwC
Weer wat geleerd.

Ik trek niet hoppa open.
Warmdraaien en lekker toeren.
Ben mijn jeugdige racerij voorbij en wil lang van dit brommertje genieten.
Helaas is er in zeeland niet echt een 4 takt specialist voor brommers.

Gr
Mark

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 20:31
door Eric
Je kan proberen om de gasnaald iets hoger of lager te zetten.

accu 12v

Welke gekke schroeven en welke schroef heeft een veer? Ik denk dat deze carburateur een stelschroef heeft die zowel de lucht als het toerental stelt.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 20:37
door MleeuwC
Gaan we morgen eens proberen.

Een schoef die gemerkt is zowel als op de cab sls schroef
En een waar een veer omheen zit.
Uit mijn puch ervaring was dit de stationair schroef was.

Gr mark

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 13 okt 2013 20:44
door Eric
Ik denk inderdaad dat de stationair schroef is. Als deze de gasschuif omhoog drukt, weet je het zeker. Volgens mij zuigt de carburateur lucht aan via dat buisje bij stationair.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 14 okt 2013 06:53
door Ben C50
Is dat buisje wel open? Niet alleen iets voor fabricage ofzo, dat hij nu nergens mee in verbinding staat?

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 14 okt 2013 09:01
door NIX
Dat buisje is de vlotterbak ontluchting.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 14 okt 2013 09:01
door NIX
Dat buisje is de vlotterbak ontluchting.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 14 okt 2013 09:04
door MleeuwC
NIX schreef:Dat buisje is de vlotterbak ontluchting.

Dank u.
Weer wat wijzer!

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 14 okt 2013 18:41
door MleeuwC
Vandaag eens gelezen over de gasnaald.
en eens gekeken hoe hij in mijn brommer zat.

kwam tot ontdekking dat het ringetje op de laagste ring stond.
dus eens op de helft gezet, Boaaap en slecht lopen tot gevolg.
op de hoogste stand liep de brommer nog slechter.
dus tussen de helft en de laagste stand dan maar, het blokje reageerde lekker actief, trok snel op en liep erg lekker.

maar alsnog heb ik gas over, half gas rijdt hij 40km op de teller (zonder spruitstuk uitgeboord te hebben of wat)
Nu rest de vraag:


Hoe kan ik ook de laatste deel van het gas gebruiken?

alles is orgineel:
- luchtfilter
- spuitstuk
- sproeier 60
- uitlaat
- blokje 50cc
- bougie tegen koffiebruin aan.
-lucht-meng-stroef in gedraaid en 1,25 slag terug

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Re: aar vragen om van te leren...

Geplaatst: 14 okt 2013 18:55
door Eric
Waarom komt die spruitstuk steeds weer terug? Is die dan zoveel kleiner dan de carburateur? Anders ken een grotere sproeier ook helpen.