C is en blijft niet af te stellen
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
C is en blijft niet af te stellen
Vandaag een grote schurft aan n'n C gekregen
Hij blijft niet af te stellen.Meteen na montage nieuwe 70cc set. Voorheen was er niks aan de hand.
De luchtschroef en met stationair is en blijft klote!!
Het is een 70 met 50 ot kop (zie vele andere topics)
Er zit nu een nieuwe Carb op (passport)en de sproeier mocht terug naar 72 (hoofdsproeier) met het gasnaaldje heb ik hem goed laten oppakken tot aan z'n top!! Tot zover alles in orde.Rijdt als een malle
Sta je stil, wil ie nooit netjes stationair draaien, hij slaat altijd weer af. luchtschroefje 1 en een kwart open, en statschroef op een acceptabele toerental zetten ....en dan jengeld ie weer af met luchtschroefje knoeien krijg ik nauwelijks verschil.
Ik weet het niet meer....deze klachten zijn precies hetzelfde als bij mijn oude carb
Moet ik het dan zoeken in de ontsteking, Vervr Vliegw werkt prima (stroboscoop controle) maar moet er een mitsubishi op ipv een Denso?? Is de vonk te zwak bij hogere kompressie, en lager toerental?
Is m'n spoel niet helemaal goed? (ding start altijd in een kick)
Ik weet het niet meer......Gek word ik ervan....en valse lucht heb ik absoluut uitgesloten(zou graag willen dat het dat was!!!)
Ik geef een rondje voor degene met de gouden tip
Hij blijft niet af te stellen.Meteen na montage nieuwe 70cc set. Voorheen was er niks aan de hand.
De luchtschroef en met stationair is en blijft klote!!
Het is een 70 met 50 ot kop (zie vele andere topics)
Er zit nu een nieuwe Carb op (passport)en de sproeier mocht terug naar 72 (hoofdsproeier) met het gasnaaldje heb ik hem goed laten oppakken tot aan z'n top!! Tot zover alles in orde.Rijdt als een malle
Sta je stil, wil ie nooit netjes stationair draaien, hij slaat altijd weer af. luchtschroefje 1 en een kwart open, en statschroef op een acceptabele toerental zetten ....en dan jengeld ie weer af met luchtschroefje knoeien krijg ik nauwelijks verschil.
Ik weet het niet meer....deze klachten zijn precies hetzelfde als bij mijn oude carb
Moet ik het dan zoeken in de ontsteking, Vervr Vliegw werkt prima (stroboscoop controle) maar moet er een mitsubishi op ipv een Denso?? Is de vonk te zwak bij hogere kompressie, en lager toerental?
Is m'n spoel niet helemaal goed? (ding start altijd in een kick)
Ik weet het niet meer......Gek word ik ervan....en valse lucht heb ik absoluut uitgesloten(zou graag willen dat het dat was!!!)
Ik geef een rondje voor degene met de gouden tip
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: C is en blijft niet af te stellen
Misschien je stationair sproeier schoonmaken
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: C is en blijft niet af te stellen
Jij bent de enige die weet of de ontsteking echt goed staat en of die carburateur echt goed en schoon is! Als je hier niet zeker van bent, opnieuw controleren! verder vraag ik me af of je de brommer al afgesteld hebt volgens de afstelmethode in de FAQ, mocht je dit al wel gedaan hebben dan zal er nog ergens iets niet goed zitten
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: C is en blijft niet af te stellen
zeker weten juiste compressie?
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: C is en blijft niet af te stellen
Afstellen heeft niks te maken met je stationair toerental een 70cc met een passport carb moet het gewoon goed doen, ik heb ongeveer dezelfde setup en het was erop schroeven en gaan.
Het enige wat je nog kan proberen is je lucht schroef een beetje dichtdraaien had ik met de c50m setup ook namelijk, als je dat al geprobeerd heb weet ik het niet meer
Het enige wat je nog kan proberen is je lucht schroef een beetje dichtdraaien had ik met de c50m setup ook namelijk, als je dat al geprobeerd heb weet ik het niet meer
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: C is en blijft niet af te stellen
Ik zie dat je al een hoop het gecontroleerd.
ik zou zelf nog controleren:
Klepspeling
Vonken van de punten
bougie dop
bougie kabel op weerstand en overspringen (nat maken vd kabel)
En weet je zeker dat de VVV niet te vroeg ontsteekt? heb ooit een keer een VVV gehad waar de veertje lam van waren dat ding was ook niet af te stellen stationair maar liep op toeren als de brandweer!
ik zou zelf nog controleren:
Klepspeling
Vonken van de punten
bougie dop
bougie kabel op weerstand en overspringen (nat maken vd kabel)
En weet je zeker dat de VVV niet te vroeg ontsteekt? heb ooit een keer een VVV gehad waar de veertje lam van waren dat ding was ook niet af te stellen stationair maar liep op toeren als de brandweer!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C is en blijft niet af te stellen
OK JaimeJaime schreef:Ik zie dat je al een hoop het gecontroleerd.
ik zou zelf nog controleren:
Klepspeling
Vonken van de punten
bougie dop
bougie kabel op weerstand en overspringen (nat maken vd kabel)
En weet je zeker dat de VVV niet te vroeg ontsteekt? heb ooit een keer een VVV gehad waar de veertje lam van waren dat ding was ook niet af te stellen stationair maar liep op toeren als de brandweer!
De bougie kabel vertrouw ik niet zo(zit een isolatiebandje over én een knik precies daar )maar de bougie vonkt wel!De puntjes niet....Ik ga deze dingen toch nog even na...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C is en blijft niet af te stellen
Heb vandaag de bobine eruitgehaald, en een nieuw stuk (flexibeler) bougiekabel aan de uitkomende kabel gesoldeerd, en weer verder geïsoleerd, ook nog een nieuwe NGK bougiedop erbij gedaan bij de oude draaide dat "schroefje" mee!
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: C is en blijft niet af te stellen
Gewoon een cdi blok eronder hangen ben je er vanaf
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav= ... 1156165786
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav= ... 1156165786
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: C is en blijft niet af te stellen
Als ik er zo gefrustreerd van zou worden dan zou ik hem gewoon wegbrengen.iclaudius schreef:Heb vandaag de bobine eruitgehaald, en een nieuw stuk (flexibeler) bougiekabel aan de uitkomende kabel gesoldeerd, en weer verder geïsoleerd, ook nog een nieuwe NGK bougiedop erbij gedaan bij de oude draaide dat "schroefje" mee!
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
Ik haat onderschriften!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C is en blijft niet af te stellen
Ja Lars, ik denk dat je gelijk hebt!lars schreef:Als ik er zo gefrustreerd van zou worden dan zou ik hem gewoon wegbrengen.iclaudius schreef:Heb vandaag de bobine eruitgehaald, en een nieuw stuk (flexibeler) bougiekabel aan de uitkomende kabel gesoldeerd, en weer verder geïsoleerd, ook nog een nieuwe NGK bougiedop erbij gedaan bij de oude draaide dat "schroefje" mee!
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
- Bezit: Honda SS50
- Locatie: Wolvega
Re: C is en blijft niet af te stellen
Ja als je geld ervoor hebt. Ik heb ook wel eens een kabelboom laten trekken door een brommerzaak omdat ik daar de schurft aan heb.iclaudius schreef:Ja Lars, ik denk dat je gelijk hebt!lars schreef:Als ik er zo gefrustreerd van zou worden dan zou ik hem gewoon wegbrengen.iclaudius schreef:Heb vandaag de bobine eruitgehaald, en een nieuw stuk (flexibeler) bougiekabel aan de uitkomende kabel gesoldeerd, en weer verder geïsoleerd, ook nog een nieuwe NGK bougiedop erbij gedaan bij de oude draaide dat "schroefje" mee!
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
Je hobbie moet wel leuk blijven...
Ik haat onderschriften!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:11
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: C is en blijft niet af te stellen
Solderen? een bougie kabel?iclaudius schreef:Heb vandaag de bobine eruitgehaald, en een nieuw stuk (flexibeler) bougiekabel aan de uitkomende kabel gesoldeerd, en weer verder geïsoleerd, ook nog een nieuwe NGK bougiedop erbij gedaan bij de oude draaide dat "schroefje" mee!
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
Ik denk inderdaad dat je een nieuwe bobine met kabel moet gaan bestellen, als je zegt dat het nu erger is geworden zou ik er vanuit gaan dat het probleem daar ligt?
Gewoon door zetten en als hij dan goed loopt heb je er veel meer aan dan zon bami blok!!!!!!!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C is en blijft niet af te stellen
4 cm na de bobine, een stukje kabel blank gemaakt, en daar een nieuw stuk aan gesoldeerd, en weer hermetisch geïsoleerd.Jaime schreef:Solderen? een bougie kabel?iclaudius schreef:Heb vandaag de bobine eruitgehaald, en een nieuw stuk (flexibeler) bougiekabel aan de uitkomende kabel gesoldeerd, en weer verder geïsoleerd, ook nog een nieuwe NGK bougiedop erbij gedaan bij de oude draaide dat "schroefje" mee!
En het resultaat is nog slechter....dwz nu klimt ie niet meer in de toeren AAARRRGGGHH gekkenhuis!!
Toch maar weer een nieuwe bobine doen denk ik.
Zo langzamerhand had ik beter een hele nieuwe C kunnen kopen, ik blijf bezig!!.....Hij staat nu achteraan in de garage, bij alle andere rotzooi!!
Ik zie wel ooit
Ik denk inderdaad dat je een nieuwe bobine met kabel moet gaan bestellen, als je zegt dat het nu erger is geworden zou ik er vanuit gaan dat het probleem daar ligt?
Gewoon door zetten en als hij dan goed loopt heb je er veel meer aan dan zon bami blok!!!!!!!!!
Wel leek me het al een oude 2e handse, er stond "c50" met stift op gekalkt...(eentje van de rommelmarkt)
Heb ook nog een nieuw bougietje gestoken, en toch maar een tikkie grotere hoofdsproeier (de 72 was toch iets te klein) #74 nu....en nu loopt ie weer als een malle.
Nu het stationair nog.
Heb hem toch maar weer achter uit de schuur gehaald, en ga er maar weer mee rijden.
Misschien loopt het probleem tegen de bobine aan, ik zal ooit eens een nieuwe bestellen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: C is en blijft niet af te stellen
Rot voor je dat je nog steeds niet het gewenste resultaat krijgt met je sleutel pogingen.
Zoals je al door hebt kan het aan heel veel dingen liggen en dan moet je maar net de handigheid hebben om de juiste keuze te maken.
Dat je bougie kabel vervangen niet het gewenste resultaat heeft is jammer maar ook wel weer te begrijpen.
De oude kabel is niet meer van een stukje koperdraad wat heel goed geïsoleerd is en goed functioneert bij de spanning van jou ontsteking.
Die kabel die jij hebt gebruikt is naar alle waarschijnlijkheid van een heel ander kaliber(gemaakt voor een veeel hogere spanning etc) en werkt daarom niet lekker.(na je latere post kan dit idee weer de prullenbak in)
Helaas is het soms bij dit soort problemen een kwestie van geduld en een lange adem hebben...
Het in de hoek zetten is op dit moment helemaal geen slecht idee.
Als je er weer even zin in hebt dan ga je inderdaad die bobine vervangen en alles eens goed nalopen of je niet iets over het hoofd hebt gezien.
Gezien je laatste post...
Als je iets aanpast of probeert doe het dan met een stap anders weet je nooit precies wat bv de oorzaak bleek te zijn of wat niet werkt.
Indien je even de geldpest hebt,is een elektrische ontsteking ook nog te overwegen.
Mijn dax op met punten ontsteking loopt goed maar de andere dax met elektrische ontsteking loopt ook goed maar stationair toch net iets mooier..
Wat je ook zou kunnen overwegen is om eens te kijken of er bij jou in de buurt een mede 4takt liefhebber is die er eens naar zou willen kijken.
Een forum is leuk en iedereen is hier altijd best behulpzaam maar iedereen moet hier vanaf een afstandje jou beschrijvingen maar goed interpreteren en daar een conclusie aan plakken.
Het probleem in het echt zien en horen is veel beter om er iets mee te kunnen .
Groetjes Ilja
Zoals je al door hebt kan het aan heel veel dingen liggen en dan moet je maar net de handigheid hebben om de juiste keuze te maken.
Dat je bougie kabel vervangen niet het gewenste resultaat heeft is jammer maar ook wel weer te begrijpen.
De oude kabel is niet meer van een stukje koperdraad wat heel goed geïsoleerd is en goed functioneert bij de spanning van jou ontsteking.
Die kabel die jij hebt gebruikt is naar alle waarschijnlijkheid van een heel ander kaliber(gemaakt voor een veeel hogere spanning etc) en werkt daarom niet lekker.(na je latere post kan dit idee weer de prullenbak in)
Helaas is het soms bij dit soort problemen een kwestie van geduld en een lange adem hebben...
Het in de hoek zetten is op dit moment helemaal geen slecht idee.
Als je er weer even zin in hebt dan ga je inderdaad die bobine vervangen en alles eens goed nalopen of je niet iets over het hoofd hebt gezien.
Gezien je laatste post...
Als je iets aanpast of probeert doe het dan met een stap anders weet je nooit precies wat bv de oorzaak bleek te zijn of wat niet werkt.
Indien je even de geldpest hebt,is een elektrische ontsteking ook nog te overwegen.
Mijn dax op met punten ontsteking loopt goed maar de andere dax met elektrische ontsteking loopt ook goed maar stationair toch net iets mooier..
Wat je ook zou kunnen overwegen is om eens te kijken of er bij jou in de buurt een mede 4takt liefhebber is die er eens naar zou willen kijken.
Een forum is leuk en iedereen is hier altijd best behulpzaam maar iedereen moet hier vanaf een afstandje jou beschrijvingen maar goed interpreteren en daar een conclusie aan plakken.
Het probleem in het echt zien en horen is veel beter om er iets mee te kunnen .
Groetjes Ilja