C310S vlotter blijft hangen ?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door Sjaak »

Na veel gedoe loopt dan eindelijk mijn C310S tot groot genoegen van de buurt, :mrgreen: Ik had eerst geen vonk, de puntjes nagekeken die stonden goed daarna de condensator voor de zekerheid vervangen en nog steeds geen vonk, dan de bobine ohms doorgemeten ook deze was goed. Voor de zekerheid toch even laten testen bij Leertouwer. Ik dacht slim te zijn en de bougie in de kap te steken en tegen massa te houden en dan te kijken of hij vonkte, niks daarvan, toen de losse bougie maar eens doorgemeten leek vrij nieuw maar ik meet toch 1Mohm naar massa de hoge spanning en dus ook de vonk lekt dan gelijk weg. Waarschijnlijk een haarscheurtje in het porselein, nieuwe bougie van €4,95 gekocht één trap en hij liep. Maar na een rondje rijden de volgende dag niet meer aan de gang te branden. Weer wat gekloot en gekeken of ik vonk had ik zag wel een kleine luchtbel in de transparante benzine slang en die verplaatste zich niet. Even licht tegen de vlotterbak getikt met het kunststof van een schroevendraaier even aantrappen en lopen. Maar na een paar rondjes steeds weer hetzelfde niet aan de gang te branden, ik denk dat de vlotter blijft hangen wat kan daar de oorzaak van zijn? De vlotternaald en hoofdsproeier zijn nieuw die waren uit gelubberd, tijdens de revisie had ik die al vervangen.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door Sjaak »

Heb de hele carburateur los gehad en de zittingen en sproeiers schoon geblazen met de compressor maar het euvel blijft ik hoor de vlotter rammelen als er geen benzine inzit dus echt vast zitten doet hij niet denk ik, maar daarna als de vlotterkamer gevuld is en ik tegen de vlotterbak tik start hij gelijk. Hoe kun je trouwens een vlotter afstellen? Ik heb er nog niets aan verbogen of zo hij is nog zoals hij was maar of dat goed was/is weet ik niet natuurlijk. :(
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door NIX »

Toch maar eens heel goed kijken waarom hij klemt. Aan een vlotter met 2 kamers valt van alles te buigen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door Sjaak »

NIX schreef:Toch maar eens heel goed kijken waarom hij klemt. Aan een vlotter met 2 kamers valt van alles te buigen.
NIX, het is een enkele vlotterkamer met 1 vlotter, het asje (is schoon en loopt soepel) wat door de vlotter beugel steekt wordt op zijn plaats gehouden als het deksel met klem erop zit. Aan het beugeltje van de vlotter zit in het midden een plaatje wat op de vlotternaald rust, en als dat verbogen zou zijn dan zou hij de hoofdbenzine toevoer kunnen afsluiten. Vandaar mijn vraag hoe stel ik dat lipje dus de vlotterhoogte af.
Ik vond deze foto's van @hugo123, bij mij is de boel intern brandschoon maar het gaat over het middelste lipje wat op de vlotternaald komt te liggen moet dat iets naar beneden staan of gelijk aan de rest van het beugeltje? Ik las dat dit een A carb is en ik heb een S maar het vlotter principe is gelijk.


Afbeelding Afbeelding
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door NIX »

In de manual staat normaal hoe je het vlotterniveau afstelt. Kijk of de vlotter in de bovenste stand niet ergens tegen aan zit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door Sjaak »

NIX schreef:In de manual staat normaal hoe je het vlotterniveau afstelt. Kijk of de vlotter in de bovenste stand niet ergens tegen aan zit.
In het manual wat ik heb staat dat niet of over het hoofd gezien, nu zag ik in een Honda tno documentatie die ik ergens heb gedownload dat de vlotterhoogte voor de c310s 17.3 cm moet zijn vanaf de onderkant vlotter gemeten tot aan de rand van het vlotter deksel met de vlotternaald net niet ingedrukt. Zal de boel weer loshalen en kijken of dat een beetje klopt. Bedankt voor je reactie NIX.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door stoterstangen90 »

Da's een flinke vlotterbak.
Afbeelding

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door Sjaak »

stoterstangen90 schreef:Da's een flinke vlotterbak.
Ik zag het ook :mrgreen: moet natuurlijk 17.3 mm zijn, ik heb dat inmiddels gecheckt en klopte niet hij stond op meer als 19mm.
Het lipje iets bij gebogen en exact op 17.3 gezet, frappant want als je nu langs de carburateur heen kijkt staat de vlotter arm parallel aan het huis. Morgen even kijken of de theorie klopt met de praktijk. :lol:
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: C310S vlotter blijft hangen ?

Bericht door Sjaak »

De vlotter inmiddels nog eens nauwkeuriger afgesteld daarna de werking gecontroleerd door even met een slangetje door de benzine inlaat geblazen en als de vlotter parallel aan het huis ligt sluit de vlotternaald de benzine toevoer keurig af, maar lopen ho maar. :twisted:
Ik begin er moedeloos van te worden wat nu de oorzaak is.....weet ook niet meer waar ik het in zoeken moet. Ik begin toch weer aan de ontsteking te denken alhoewel de motor goed heeft gelopen dat is het rare. Alles is al vervangen en toch wil ie niet pleh :(
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

Plaats reactie