twv, nu carb CB50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
twv, nu carb CB50
Bestaat er zoiets als een "te lichte" tandwielverhouding? En dan bedoel ik: zo licht dat het problemen voor mijn CB'tje kan opleveren?
Laatst gewijzigd door jappexe op 16 mei 2014 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: twv CB50
wat is het probleem dan? te licht kom je snel in hoge toeren, maar daar heeft een cb toch niet zo snel problemen mee.
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv CB50
Heb een 5-bak steken met std 12-42 verhouding, en hij raakt nu niet goed door zijn 5e versnelling. Dus dacht ik zo: iets lichtere verhouding en dan komt hij op +- zelfde snelheid, maar iets vlotter en met iets hogere toeren.
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: twv CB50
Ik rij ook met een 5bak in de cbs met 12 42 tw en dat loopt heel makkelijk alle versnellingen door inclusief de 5e. Welke bak heb je? Xl100 or xr80? Ik heb de xr80...de Xl100 heeft een lange 5
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv CB50
Even de setup:
- XR80 5-bak
- vvv
- 16mm carb
- Open uitlaat
- std cilinder, kop en nok
- 12-42
- XR80 5-bak
- vvv
- 16mm carb
- Open uitlaat
- std cilinder, kop en nok
- 12-42
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: twv CB50
lijkt me een erg lichte verhouding die je nu hebt
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv CB50
hmm, ding is dat hij nu niet boven de 9000 à 9500 toeren uitkomt in z'n 5...
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: twv CB50
Ik denk dat je dan over moet stappen op een 18mm carb.
Life is too short for lousy coffee.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv CB50
kan ik wel eens overwegen, maar zal voor later zijn want geld is wat op
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Re: twv CB50
18mm zal je blok van goed eten voorzien.
Als je nog een aangepast spruitstuk zoekt. Ik heb er meerdere liggen
- takegawa speciaal om 18mm op je ori kop te zetten (vernauwend)
- xr80 breed spruitstuk
Carbutjes ook wel
Als je nog een aangepast spruitstuk zoekt. Ik heb er meerdere liggen
- takegawa speciaal om 18mm op je ori kop te zetten (vernauwend)
- xr80 breed spruitstuk
Carbutjes ook wel
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv CB50
Verdorie, wordt binnenkort toch weer geld uitgeven!
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv CB50
Als ik daar een 18mm en XR100 nok opzet, bij welke sproeiermaat lijkt het dan logisch om ongeveer te beginnen?jappexe schreef:Even de setup:
- XR80 5-bak
- vvv
- 16mm carb
- Open ori uitlaat
- std cilinder, kop en nok
- 12-42
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
- Bezit: CB50j
- Locatie: Leuven (België)
Re: twv, nu carb CB50
Ok bedankt! Zit intussen met het volgende probleem (nog 16mm carb): Als ik een goeie 1 a 2km volgas rijdt begint mijn brommer wat te sputteren. Vanaf dat moment weigert hij volgas op te trekken. Ik weet dat je niet vanuit stilstand vol moet gaan, maar bij 7-8000 toeren zou een cb toch volgas mogen aankunnen.
Doet hij dus niet, hij pakt af en toe, valt dan weer even 'uit' en pakt dan weer op, blijft afwisselen...
Iemand idee?
Doet hij dus niet, hij pakt af en toe, valt dan weer even 'uit' en pakt dan weer op, blijft afwisselen...
Iemand idee?
een gashendel kent 10 standen: alles of niets