schokbrekeradvies

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

schokbrekeradvies

Bericht door RobHonda »

Ik ben op zoek naar nieuwe schokbrekers voor de vakantie van deze zomer.
Ik heb er opzich best wel wat voor over maar dan moeten het wel echt goeie schokbrekers zijn. Niet dat ik alleen maar betaal voor een merkje en dat het uiteindelijk alsnog rotzooi blijkt te zijn. We gaan best een eind rijden en ook veel over slechte wegen dus het zooitje moet wel heel blijven.

Ik ga met een bult bagage rijden dus ze mogen wel wat stugger zijn dan standaard, wat ik ook wel belangrijk vind is dat ze goed dempen zodat ik kan rijden als een koning 8-)
Verder heb ik het liefst dat ze niet te dik zijn zodat ze normaal gemonteerd kunnen worden.

Ik heb vorige vakantie gemerkt dat het echt heel veel kan uitmaken welke schokbrekers je monteert dus graag jullie advies. Toen had ik Koni's trouwens, rijden als een koning maar nadat John ze kapot heeft gereden vertrouw ik die niet echt meer. Ik heb geen zin om halverwege stil te komen staan omdat m'n schokbrekers kapot zijn.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: schokbrekeradvies

Bericht door ReezYard »

De achterveren van Hagon zijn super.
Type Superlite, code D. Euro 140 per set en 2 jaar garantie.

http://www.hagon-shocks.nl/

Neem eventueel contact met ze op in Barneveld.
Ze geven je graag alle informatie.
Succes!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: schokbrekeradvies

Bericht door Jurrien »

Over Hagon, in deze tabel kun je zelf de veerstijfheid uitkiezen: http://www.short-cut.nl/Hagonlist.htm

Van 10 tot 35 kg/cm.

10 kg/cm wil zeggen dat de schokbreker 1 cm korter wordt als je er 10 kg op zet, 2 cm bij 20 kg, 3 cm bij 30 kg, enzovoort.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: schokbrekeradvies

Bericht door RobHonda »

Hee dat ziet er mooi uit. Hier kun je, als ik het goed begrijp, je eigen schokbreker naar wens samenstellen of niet?
Ik ga vanavond het zooitje eens goed opmeten en dan eens contact opnemen met die lui. Ik denk dat dit wel ongeveer is wat ik zoek.

Dankjewel!

Plaats reactie