Net aan het opruimen in de schuur, kom ik een cilinder tegen die ooit 10 jaar geleden onder mijn ss heeft gezeten. Zuiger helemaal en gaar, evenals cilinder. Ik dacht ooit dat het een 65cc(hij is 44mm) was, zijn daar nog zuiger oid voor te krijgen? Is dit imitatie of toch een honda product?
65cc is een orginele hondamaat, maar moet meestal ook met 65cc kop gebruikt worden of de zuiger afdraaien of met weinig eindcompressie met een 70cc kop.
is lastig spul om te krijgen, maar er is nog wel wat voor te koop hier en daar.
leertouwer verkoopt zuigertjes en pistonpennetjes ervoor. http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... _word=65cc
edit:
ze hebben ook zuigertjes voor 50 kop aangepast. http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... _word=65cc
Ik zie het voornamelijk aan het ontbreken van het kenmerkende uitstekende alu hoekje dat zou zijn bedoeld om de bougiekabel achter te haken.
Overigens gebeurde het wel meer dat een ori 50cc alu cilinder werd opgeboord naar 44mm, want om de één of andere reden zijn ALLE alu 50cc cilinders naar de 4e of zelfs 5e overmaat opgehoond dus daarna moet je ook wel.
Zollie reed jaren terug ook met ori alu met 44 boring. Reed best leuk.
Thanks voor de info! Leuk dat er toch nog zuigers te krijgen zijn.. Leuk om een keer te testen op een 5 bak blok met behoud van originele looks! Dit is wel echt een wat grotere bus, dus het is geen opgeboorde 50cc.
gerbrandicus schreef:Dit lijkt me een imi cilinder trouwens.
waarom zouden ze bij immi de moeite nemen om er letters in te slaan.
tijd kost geld, en daar is bij immi meestal een groot gebrek aan volgens mij.
p.s. de zuiger kan volgens mij nog wel eventjes mee, of de wand moet slecht zijn van de gebroken schraapveer?
gewoon nieuwe veertjes en even de cilinder opruwen en gaan met de banaan, als de cilinderwand nog goed is natuurlijk!
Ik heb wel het idee dat er een cilinder inhoud op heeft gestaan, daarom is het gietsel daar zo glad. Ik heb hem zelf ooit gestraald gehad wat deze ' nieuwe' afwerking veroorzaakt. Verder is het cilinderwandje nog oke;)
dit is een zeta cilinder veel verkocht door monkeysmiede de...zelfde huis als de 70cc!! je kan alles dus overpersen of uitboren tot 70cc..
Je kan het zien door de 2 pasbussen boven naast elkaar ipv onder elkaar en is speciaal voor de oudste motoren.
Heb er ook 1 liggen/ gemonteerd...gewoon s65 zuigertje erin en klaar ben je mits je een s65 kop hebt anders afdraaien voor 50 kop
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen.... http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....