Honda ss50 Hoe frame behandelen van binnen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
lars
4T-MSB regular
Berichten: 472
Lid geworden op: 25 jul 2011 00:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Wolvega

Honda ss50 Hoe frame behandelen van binnen

Bericht door lars »

Heb een ss50 frame nagenoeg kaal van binnen gemaakt. Alleen achter contact zeg maar tegen balhoofd aan zit nog beetje roest.
Bij een automaterialenzaak werd me geadviseerd de hele binnenkant met tektiel ml te spuiten. dit heb ik gedaan, nogal ruim geloof ik.
Hierna heb ik er nog met gewone donkere tektiel overheen gespoten. Het geheel is nogal zacht naar mijn smaak, nu weet ik dat tektiel niet superhard wordt, maar dit is wel erg zacht.
Misschien heb ik te snel na de tektiel ml de andere tektiel gespoten (heb ong 45 minuten tussen gelaten). Ik heb trouwens het onderste deel van het frame (waar de motor komt) wel gewoon gezinkt en gegrond. Ik neig er naar om alle tektiel weer weg te halen en alles met zinkspray en autolak te gaan doen. Ik vertrouw het niet helemaal met die tektiel dat het niet gaat roesten. Iemand een bruikbaar advies voor me? buitenkant frame is trouwen gepoedercoat en wil ik zo laten.
Ik haat onderschriften!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda ss50 Hoe frame behandelen van binnen

Bericht door butt head »

als het tectiel helemaal tot voorin komt lekker laten zitten zal vast nog wel iets uit harden.

in het stuk van boven accu bak tot balhoofd zou ik me het minste druk maken om roest. honda heeft daar namelijk nooit verf op gespoten.
onder het blok zou ik het wel een overkill aan tectiel geven. maar nog wel zorgen dat je blok massa kan maken met het frame.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie