Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Jack dax
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2022 15:14
Bezit: DAX zenhua 50 cc

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Jack dax »

sorry wil het zeggen maar weet zelf niet eens hoe het komt ts wel geen pret om er mee te gaan rijden. :D ja dat kan mijn kleppen stonden nog goed is een nieuwe blok dus normaal moesten die wil goed staan dacht ik.
heb ze toch maar is na gekeken maar ze waren goed heb nieuw onsteking ge plaatst maar blijft toch nog snotteren en vlammen heb alles vervangen. als iemand het weet laat maar weten aub.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Dennoz »

Meet anders even de lengte van vlammen op , dan kunnen we die data invoeren in de automatische problem searcher ( moet je wel usb 3.0 beschikbaar hebben op je vrijstand schakelaard) mocht die er niet uitkomen kan je die even bypassen door zelf je carburateur zoals beschreven af te stellen , nogmaals je klepspeling en timing te controleren en je vliegwiel achteruit te laten draaien om je alle meegtrokken draden weer af te wikkelen om het kleurenschema te kunnen checken.
Hop hop gas dr op

Jack dax
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2022 15:14
Bezit: DAX zenhua 50 cc

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Jack dax »

Dennoz schreef: 21 feb 2022 20:22 Meet anders even de lengte van vlammen op , dan kunnen we die data invoeren in de automatische problem searcher ( moet je wel usb 3.0 beschikbaar hebben op je vrijstand schakelaard) mocht die er niet uitkomen kan je die even bypassen door zelf je carburateur zoals beschreven af te stellen , nogmaals je klepspeling en timing te controleren en je vliegwiel achteruit te laten draaien om je alle meegtrokken draden weer af te wikkelen om het kleurenschema te kunnen checken.



zal 1 van de dagen is meten. probleem is ligt niet aan de afstellingen want alles is afgesteld zo als het hoort.
dus weet niet hoe ik dat op papier moet zetten.
Ik zou eerst graag zelf weten hoe dit komt en hoe ik er van af graak.
Dit is namelijk heel vervelend hij snoterd ook veel maar van af hij vertrokken is is hij weg maar soms krijgt die het.
Als iemand het weet alles is welkom.

Jack dax
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2022 15:14
Bezit: DAX zenhua 50 cc

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Jack dax »

lil schreef: 21 feb 2022 17:58 ik moet zeggen dat zijn indrukwekkende vlammen... ik wil nu eigenlijk wel weten hoe je dat doet, want dat wil ik ook wel, als optie, wat ik met een knopje aan en uit kan zetten ofzo. lol

iets met kleptiming?...

probeer es een andere bougie, dat hielp destijds bij topicstarter ook.


anyway, beantwoord NIX zn vraag effe; wat voor carb is het precies?
al 3 keer ge probeert komt er telkens zwart uit......

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door nielspbr »

Droog zwart is te rijk, logisch want anders krijg je ook niet van die vlammen uit de uitlaat.
Al een keertje in de faq gekeken of zelf een filmpje op yuotube gevonden?

Jack dax
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2022 15:14
Bezit: DAX zenhua 50 cc

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Jack dax »

nielspbr schreef: 21 feb 2022 23:13 Droog zwart is te rijk, logisch want anders krijg je ook niet van die vlammen uit de uitlaat.
Al een keertje in de faq gekeken of zelf een filmpje op yuotube gevonden?
YouTube vind ik niks maar zal is zien maar heb mijn gas naald al wat armer gezet maar blijft zelfde

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door nielspbr »

Daar regel je het mengsel bij lage toeren niet mee.
Als het goed is heb je twee schroeven in je carburateur. Eentje voor stationair toerental en eentje voor het mengsel. zie de faq want meer valt er niet te vertellen zonder dat we weten hoe de carburateur eruit ziet.

Geen van allen hier heeft een glazen bol.

Jack dax
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2022 15:14
Bezit: DAX zenhua 50 cc

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Jack dax »

nielspbr schreef: 21 feb 2022 23:32 Daar regel je het mengsel bij lage toeren niet mee.
Als het goed is heb je twee schroeven in je carburateur. Eentje voor stationair toerental en eentje voor het mengsel. zie de faq.
Waar kan ik dat ongeveer vinden heb stationaire schroef die heb ik gedraaid en aan de lucht schroef maar dat diet alleen in lage toeren en niks aan de hogen

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door nielspbr »

hoge toeren is de hoofdsproeier, middentoeren is de naald. Staat allemaal jeweetzolangzamerhandwelwaar...

Jack dax
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2022 15:14
Bezit: DAX zenhua 50 cc

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Jack dax »

nielspbr schreef: 21 feb 2022 23:44 hoge toeren is de hoofdsproeier, middentoeren is de naald. Staat allemaal jeweetzolangzamerhandwelwaar...
Dus het kan zijn dat ik een kleine sproeiers steken?

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door Dennoz »

wellicht is je carburateur wel een bij elkaar geraapt zooitje .. dan hoort je gasnaald mischien niet eens bij je sproeier buis.
Hop hop gas dr op

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door NIX »

Wanneer komen die vlammen? Altijd bij volgas of pas als de motor is opgewarmd?

Wat voor sproeier zit er in de carb? En wat voor carb is het?

Nou eerst de vragen goed beantwoorden voor ik je verder help.

Verder ben je behoorlijk eigenwijs en begin ik de balen van je te krijgen. We vertellen je dat je kleppen gesteld moeten, maar nee, meneer weet het weer beter: "die staan goed want het is een nieuw blok". Waarom denk je dat we je zeggen dat de kleppen gesteld moeten? Omdat we denken dat ze goed staan of omdat we denken dat met name de uitklep te strak staat? Zoals altijd bij bamiblokken? Denk je ook dat er goede en genoeg olie in je blok zitten omdat het nieuw is? Als jou wijze van redeneren klopt, dan zou je hier niet hoeven te posten over je problemen, want alles is toch nieuw?

Nou eerst je kleppen goed (laten) stellen, foto van je carb, sproeiermaat en vertellen wanneer het ding begint te knallen. Je laat ons maar wat raden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door fs1tom »

Jack dax schreef: 21 feb 2022 17:36 Afbeelding

Die blijft maar snotteren en vlamme maken ik heb alles al gedaan weet iemand het nog ?
Nou, dan weet ik het ook niet. Breng maar naar het grofvuil dan
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

hannesd
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2021 16:42
Bezit: super 100

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door hannesd »

is het spietje die je vliegwiel op de juiste plaats houd, niet kapot, zodat je vliegwiel verkeerd getimed staat en in dit geval te laat vonkt, dus wanneer de uitlaatklep al open staat...

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Motor blijft stotteren + vlam uit uitlaat

Bericht door gonzo »

NIX schreef: 20 jun 2014 14:44 Daar wordt de gasstroomsnelheid niet hoger van op de plek waar dat moet. Die vlammen komen omdat het mengsel te arm wordt bij een te lage gasstroomsnelheid, een grotere sproeier gaat dan niet meer helpen. Het te arme mengsel ontbrandt de helft van de tijd niet in de cilinder, komt in de uitlaat en ontbrandt daar alsnog, voila: vlammen.

Een 20mm op een 5-bak heeft een supersmalle powerband met hete nok en grote kanalen en kleppen, dat gaat net. 22 Is gewoon te groot.

Maar je kunt er ook nog 5 pagina's over door blijven posten.
Nog 2 pagina's te gaan, Nix.
Try and die techniek....... love it.

Plaats reactie