rem hapt

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 938
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

rem hapt

Bericht door Ben C50 »

De achterrem van de c50 blokkeert nadat het geregend heeft, zelfs als ik hem heel licht aanraak. Daarbij maakt hij een verschrikkelijk kabaal. Ik denk dat dit komt omdat er regenwater in de trommel loopt, en op het kaalgesleten staal direct wat roest veroorzaakt.
Als ik erg mijn best doe kan ik de rem heel voorzichtig "schoon" remmen. Daarna durft mijn vrouw er ook weer mee te rijden.

Herkent iemand dit probleem en hoe voorkom ik water in de trommelrem?

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: rem hapt

Bericht door Mano »

Herkennen? ja echt wel!

De voeringen van de remmen liggen er bij mij minstens 2x per jaar af, door corrosie onder de voering komen ze vanzelf los.
Dus eerder de remblokken dan de velg zelf verooraken bij mij de problemen.

Oplossing, binnen parkeren (helaas lukt mij dat niet) een buitje af en toe kan geen kwaad ,maar altijd buiten staan helpt niet echt
Een regenhoes zou misschien uitkomst bieden.
Op de middenbok (heb ik ook niet) i.p.v. de schuine standaard scheelt ook een slok op een borrel.

Vet zou het water ook buiten houden, maar als dat op je remmen komt, nou ja dat hoef ik niet uit te leggen

Als het alleen de roest op de velg is kan je de randen van de voering goed schuin afschuren ,zodat de voering niet in een bijna 90graden hoek tegen de velg gedrukt word.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 938
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: rem hapt

Bericht door Ben C50 »

de remschoenen heb ik vorig jaar vervangen. Misschien moet ik ze er even uit halen en bekijken, en anders kan ik ze gelijk schuin afschuren, dat lijkt me een goede tip!

wdemerode
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:59
Bezit: C50
Locatie: Westen

Re: rem hapt

Bericht door wdemerode »

Na in de regen gereden te hebben hapt mijn achterrem (C50) ook lichtjes en maakt een piepend geluid.
Oplossing ; even flink hard remmen en het is over !

Peter.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: rem hapt

Bericht door ciebie »

Zit de reactiearm nog goed vast aan de ankerplaat van de rem, bij mij was het boutje losgelopen en dat had ook een 'happig' effect.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 938
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: rem hapt

Bericht door Ben C50 »

Ja dat is bij mij ook de manier om hem weer werkend te krijgen, maar het is echt bijna niet te doen. Als ik er ook maar aan denk om te gaan remmen, zit ik al met mn bakkes op het stuur. Na lang proberen lukt het uiteindelijk wel. Er is anders echt niet mee te rijden, hoewel de voorrem nergens last van heeft.

De reactie-arm zit nog vast idd.


Goed test-weer vanavond, maar stel het afschuren van de schoenen toch maar even een avondje uit.

Plaats reactie