nieuwe 70cc cilinder

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

nieuwe 70cc cilinder

Bericht door R-onald »

hallo,
Ik ga straks een nieuwe 70cc halen voor op mijn ss50.
Hebben jullie nog tips voor de montage dat er niks fout kan gaan?
En hoe zit het nou met de kleppen moet ik die nou weer opnieuw stellen?
Zouden jullie me nog een bepaald merk aanraden?(er zit ook 70cc kop op)
alvast bedankt.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Download de manual, print hem uit en sla hem open op de pagina die je moet hebben. Ga er rustig voor zitten als je het voor het eerst doet, let vooral goed op rubberen ringetjes, zuigerveren en pakkingen en zorg dat alles schoon blijft. Niets forceren, gaat alleen maar kaduk
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

heeft er iemand misschien een cilinder manual voor me :oops:
alvast bedankt

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

www.hondaheaven.org is je beste vriend. Ik zou het op m'n kop kunnen tatoeeren en dan nog leest niemand het.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Vergeet ook niet de juiste positie van het koperen ringetje op 1 van de 4 blokbout einden bij je kop.
Die is belangerijk.

En kijk of bij de nieuwe pakkingset alles in de goede maat is. Ik had dat het rubberen ringetje van het kanaaltje waar de olie door terugstroomt uit de kop niet helemaal in de goede maat was van het gat.

mattieman

Bericht door mattieman »

maakt het uit waar dat koperen ringetje zit? ik heb hem nu namelijk los, en weet niet meer waar het koperen nou zat. volgens mij linkerbovenhoek toch?

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

je moet altijd logisch denken bij montage.

voorbeeld: koperen ringetje
vraag: waarvoor dient dat ringetje?
antwoord: Om olielekkage te voorkomen.
vraag: waar moet-ie dan?
antwoord: waar olie komt.
dus: zoek de pen waar olie langs stroomt. dat zie je aan het oliekanaaltje in het onderblok.


Waar je op moet letten is dat je de zuiger goed om monteert. het gaat voor de pistonpen zit namelijk niet in het midden.
leg de zuiger op z'n kant met het puistonpengat ecenwijdig aan de tafel. Kijk nu goed vanaf de zijkant naar de cilinder. je zult zien dat het gat iets onder of boven het midden zit (al naar gelang de ligging van de zuiger.
zorg bij mionteren dat het gat boven het midden ligt.


meestal staat er ook een pijltje (dat naar beneden moet wijzen) of IN (naar de inlaat) op de bovenkant van de zuiger, maar niet altijd.
staat er een aanwijzing bestudeer naar montage van de zuiger dan toch eens goed de positie van de pistonpen. dan weet je het de volgende keer als hje een zuiger hebt zonder aanwijzing.
cracque frontal

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Ik wil je er best bij helpen in de vakantie, roep maar als je hulp nodig hebt
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

oke bedankt, zal het onthouden.
heb me 70cc binnen alles nieuw pinstop pakkingen enzovoort.
nou heb ik een vraagje de zuigerpin wil niet uit mijn krukas.
En om er met een hamer uit te tikken vind ik ook niet zo goed plan.
wie heeft hier een trucje voor?
Maar mijn belangrijkste vraag is of ik ook nou de kleppen opnieuw moest stellen omdat de distributiekketting ook los is gegaan of maakt dat niet uit?
gr ronald

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Eruit trekken met een lange schroef en een stukje buis waarde pistonpen doorheen past. Met een dikke ring voorkom je dat de bout door de buis heen getrokken wordt. Zo maak je je eigen pistonpentrekker voor bijna niets en is er geen hamer nodig. Alleen een sleutel 10 en een schroevendraaier.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

kijk dat is nog is informatie! bedankt

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

maar kan iemand mij vertellen hoe ik nou de kleppen wee rop het juiste moment open krijg?

p.s de pinstop ben ik mee bezig, gaat beetje bij beetje eruit(zit enorm vast)

da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door da master of honda »

heb je die clipjes wel verwijderd?
Honda Civic Vtec

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

hij is eruit, heb het op de manier van NIX gedaan.
zat enorm vast.
bedankt!

Plaats reactie