nieuwe 70cc cilinder
nieuwe 70cc cilinder
hallo,
Ik ga straks een nieuwe 70cc halen voor op mijn ss50.
Hebben jullie nog tips voor de montage dat er niks fout kan gaan?
En hoe zit het nou met de kleppen moet ik die nou weer opnieuw stellen?
Zouden jullie me nog een bepaald merk aanraden?(er zit ook 70cc kop op)
alvast bedankt.
Ik ga straks een nieuwe 70cc halen voor op mijn ss50.
Hebben jullie nog tips voor de montage dat er niks fout kan gaan?
En hoe zit het nou met de kleppen moet ik die nou weer opnieuw stellen?
Zouden jullie me nog een bepaald merk aanraden?(er zit ook 70cc kop op)
alvast bedankt.
Download de manual, print hem uit en sla hem open op de pagina die je moet hebben. Ga er rustig voor zitten als je het voor het eerst doet, let vooral goed op rubberen ringetjes, zuigerveren en pakkingen en zorg dat alles schoon blijft. Niets forceren, gaat alleen maar kaduk
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
www.hondaheaven.org is je beste vriend. Ik zou het op m'n kop kunnen tatoeeren en dan nog leest niemand het.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Vergeet ook niet de juiste positie van het koperen ringetje op 1 van de 4 blokbout einden bij je kop.
Die is belangerijk.
En kijk of bij de nieuwe pakkingset alles in de goede maat is. Ik had dat het rubberen ringetje van het kanaaltje waar de olie door terugstroomt uit de kop niet helemaal in de goede maat was van het gat.
Die is belangerijk.
En kijk of bij de nieuwe pakkingset alles in de goede maat is. Ik had dat het rubberen ringetje van het kanaaltje waar de olie door terugstroomt uit de kop niet helemaal in de goede maat was van het gat.
je moet altijd logisch denken bij montage.
voorbeeld: koperen ringetje
vraag: waarvoor dient dat ringetje?
antwoord: Om olielekkage te voorkomen.
vraag: waar moet-ie dan?
antwoord: waar olie komt.
dus: zoek de pen waar olie langs stroomt. dat zie je aan het oliekanaaltje in het onderblok.
Waar je op moet letten is dat je de zuiger goed om monteert. het gaat voor de pistonpen zit namelijk niet in het midden.
leg de zuiger op z'n kant met het puistonpengat ecenwijdig aan de tafel. Kijk nu goed vanaf de zijkant naar de cilinder. je zult zien dat het gat iets onder of boven het midden zit (al naar gelang de ligging van de zuiger.
zorg bij mionteren dat het gat boven het midden ligt.
meestal staat er ook een pijltje (dat naar beneden moet wijzen) of IN (naar de inlaat) op de bovenkant van de zuiger, maar niet altijd.
staat er een aanwijzing bestudeer naar montage van de zuiger dan toch eens goed de positie van de pistonpen. dan weet je het de volgende keer als hje een zuiger hebt zonder aanwijzing.
voorbeeld: koperen ringetje
vraag: waarvoor dient dat ringetje?
antwoord: Om olielekkage te voorkomen.
vraag: waar moet-ie dan?
antwoord: waar olie komt.
dus: zoek de pen waar olie langs stroomt. dat zie je aan het oliekanaaltje in het onderblok.
Waar je op moet letten is dat je de zuiger goed om monteert. het gaat voor de pistonpen zit namelijk niet in het midden.
leg de zuiger op z'n kant met het puistonpengat ecenwijdig aan de tafel. Kijk nu goed vanaf de zijkant naar de cilinder. je zult zien dat het gat iets onder of boven het midden zit (al naar gelang de ligging van de zuiger.
zorg bij mionteren dat het gat boven het midden ligt.
meestal staat er ook een pijltje (dat naar beneden moet wijzen) of IN (naar de inlaat) op de bovenkant van de zuiger, maar niet altijd.
staat er een aanwijzing bestudeer naar montage van de zuiger dan toch eens goed de positie van de pistonpen. dan weet je het de volgende keer als hje een zuiger hebt zonder aanwijzing.
cracque frontal
oke bedankt, zal het onthouden.
heb me 70cc binnen alles nieuw pinstop pakkingen enzovoort.
nou heb ik een vraagje de zuigerpin wil niet uit mijn krukas.
En om er met een hamer uit te tikken vind ik ook niet zo goed plan.
wie heeft hier een trucje voor?
Maar mijn belangrijkste vraag is of ik ook nou de kleppen opnieuw moest stellen omdat de distributiekketting ook los is gegaan of maakt dat niet uit?
gr ronald
heb me 70cc binnen alles nieuw pinstop pakkingen enzovoort.
nou heb ik een vraagje de zuigerpin wil niet uit mijn krukas.
En om er met een hamer uit te tikken vind ik ook niet zo goed plan.
wie heeft hier een trucje voor?
Maar mijn belangrijkste vraag is of ik ook nou de kleppen opnieuw moest stellen omdat de distributiekketting ook los is gegaan of maakt dat niet uit?
gr ronald
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Eruit trekken met een lange schroef en een stukje buis waarde pistonpen doorheen past. Met een dikke ring voorkom je dat de bout door de buis heen getrokken wordt. Zo maak je je eigen pistonpentrekker voor bijna niets en is er geen hamer nodig. Alleen een sleutel 10 en een schroevendraaier.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
- Locatie: Apeldoorn