Ik heb al een tijdje last van moeizaam schakelen, van zn 1 naar neutraal kan alleen als ik rijd en nu wordt het wel heel erg.
Als ik hem in zn 1 zet dan rijdt hij al weg, alsof dat de koppeling altijd contact maakt, ik heb de kabel al gecheckt en dat zit wel goed. Ook het olie pijl zit goed.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen, of moet ik misschien wel mn hele blok uit elkaar halen, want daar heb geen zin in.
Oja het is wel een bami blok. ik heb een ss50. alles omlaag en alles omhoog met schakelen, als dit iets uitmaakt.
Mvg, Leon
Koppeling problemen
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mar 2013 21:01
- Bezit: Honda ss50
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Koppeling problemen
stel je koppeling af, niet alleen de kabel checken, maar ook afstellen.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mar 2013 21:01
- Bezit: Honda ss50
Re: Koppeling problemen
Hoe doe je dit dan?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 391
- Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
- Bezit: ss50
- Locatie: zeist
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
- Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
- Locatie: Baarn
Re: Koppeling problemen
viewtopic.php?f=58&t=56
Aan de rechterkant van het blok even het ronde plaatje eraf schroeven, daarachter zit een Boutje. die draai je los. Het schroefdraad waar die op zit zit een gleuf in, en kan je in of uit draaien met een schroevendraaier. Uit mijn hoofd is naar rechts de koppeling strakker, en naar links de koppeling losser.
In jouw geval zou je hem dan naar rechts moeten draaien. (zet je brommer in z'n 1, en voel door hem vooruit te duwen met de koppeling in of hij voldoende ontkoppelt) Draai hem niet te ver, want dan ontkoppelt hij ook een klein beetje tijdens normaal rijden.
Aan de rechterkant van het blok even het ronde plaatje eraf schroeven, daarachter zit een Boutje. die draai je los. Het schroefdraad waar die op zit zit een gleuf in, en kan je in of uit draaien met een schroevendraaier. Uit mijn hoofd is naar rechts de koppeling strakker, en naar links de koppeling losser.
In jouw geval zou je hem dan naar rechts moeten draaien. (zet je brommer in z'n 1, en voel door hem vooruit te duwen met de koppeling in of hij voldoende ontkoppelt) Draai hem niet te ver, want dan ontkoppelt hij ook een klein beetje tijdens normaal rijden.