Koppeling problemen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Leon Bosman
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2013 21:01
Bezit: Honda ss50

Koppeling problemen

Bericht door Leon Bosman »

Ik heb al een tijdje last van moeizaam schakelen, van zn 1 naar neutraal kan alleen als ik rijd en nu wordt het wel heel erg.
Als ik hem in zn 1 zet dan rijdt hij al weg, alsof dat de koppeling altijd contact maakt, ik heb de kabel al gecheckt en dat zit wel goed. Ook het olie pijl zit goed.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen, of moet ik misschien wel mn hele blok uit elkaar halen, want daar heb geen zin in.
Oja het is wel een bami blok. ik heb een ss50. alles omlaag en alles omhoog met schakelen, als dit iets uitmaakt.

Mvg, Leon

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Koppeling problemen

Bericht door ciebie »

stel je koppeling af, niet alleen de kabel checken, maar ook afstellen.

Leon Bosman
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2013 21:01
Bezit: Honda ss50

Re: Koppeling problemen

Bericht door Leon Bosman »

Hoe doe je dit dan?

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 391
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: Koppeling problemen

Bericht door mattijsvos »

kijk eens in de faq
Incompetente droeftoeters.

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Koppeling problemen

Bericht door schwantz34 »

viewtopic.php?f=58&t=56

Aan de rechterkant van het blok even het ronde plaatje eraf schroeven, daarachter zit een Boutje. die draai je los. Het schroefdraad waar die op zit zit een gleuf in, en kan je in of uit draaien met een schroevendraaier. Uit mijn hoofd is naar rechts de koppeling strakker, en naar links de koppeling losser.
In jouw geval zou je hem dan naar rechts moeten draaien. (zet je brommer in z'n 1, en voel door hem vooruit te duwen met de koppeling in of hij voldoende ontkoppelt) Draai hem niet te ver, want dan ontkoppelt hij ook een klein beetje tijdens normaal rijden.

Plaats reactie