Beste,
Bij het openmaken van een c110 motor wegens het afbreken van de kickstartas kwam ik het volgende tegen.
Er zit tussen de koppeling en de 'primaire as dacht ik', een soort hefboom.
Deze is afgebroken, zie foto.
De koppeling werkte nochtans voor het uit elkaar halen.
Vind nergens, ook bij CSMNL, het partsnummer niet terug.
Kan ik eventueel het blok zo dichtmaken en zal hij ermee rijden?
Waarvoor dient deze 'hefboom' eigenlijk?
Waar vind ik zoiets?
Dank,
c110 motor
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
c110 motor
- Bijlagen
-
- c110 005.jpg (62.41 KiB) 918 keer bekeken
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
- Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw - Locatie: Bleiswijk
Re: c110 motor
Alles kan stuk!!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: c110 motor
Dat is 'm wel, maar het plaatje bij dat onderdeelnummer toont enkel een pinnetje, ook bij de andere beschikbare partslist. Lastig dus.
De kogeltjes die de koppeling indrukken als dat centrale asje wordt gedraaid (koppeling ingeknepen), moeten een oppervlak hebben om in te drukken, dat moet dus in dezelfde positie blijven zitten. Ik denk dat dat armpje daarvoor zorgt. Als je niet begrijpt wat ik bedoel moet je het zeggen.
Ik zou controleren of hij echt netjes in dezelfde positie blijft. Als je niet zeker bent kun je een nieuwe bestellen. Voor de kosten hoef je het niet te laten vind ik:
http://www.ebay.com/itm/New-Honda-C110- ... c7&vxp=mtr
Indien nodig wil ik dat wel voor je bestellen, ik heb een Paypal account, dat blijkt voor sommige mensen een drempel.
[edit]Oh, CMS heeft hem ook, € 25,50 ex btw: link[/edit]
De kogeltjes die de koppeling indrukken als dat centrale asje wordt gedraaid (koppeling ingeknepen), moeten een oppervlak hebben om in te drukken, dat moet dus in dezelfde positie blijven zitten. Ik denk dat dat armpje daarvoor zorgt. Als je niet begrijpt wat ik bedoel moet je het zeggen.
Ik zou controleren of hij echt netjes in dezelfde positie blijft. Als je niet zeker bent kun je een nieuwe bestellen. Voor de kosten hoef je het niet te laten vind ik:
http://www.ebay.com/itm/New-Honda-C110- ... c7&vxp=mtr
Indien nodig wil ik dat wel voor je bestellen, ik heb een Paypal account, dat blijkt voor sommige mensen een drempel.
[edit]Oh, CMS heeft hem ook, € 25,50 ex btw: link[/edit]
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
Re: c110 motor
Hallo,
Bedankt voor de hulp. Het onderdeel op Ebay is het inderdaad. Heb een Mastercard dus bestellen is geen probleem. Bedankt om te willen tussenkomen met PayPal. Aangezien ze het bij CMS hebben bestel ik het liever daar.
De kickstarter as is ook afgebroken, deze ga ik volgende week door een professionele lasser laten lassen. Mocht het niet lukken
dan bestel ik ook de as erbij. Dus ik wacht nog even met bestellen.
Nu mocht je nog eens willen uitleggen waarvoor het dient aub?
Bedankt,
Bedankt voor de hulp. Het onderdeel op Ebay is het inderdaad. Heb een Mastercard dus bestellen is geen probleem. Bedankt om te willen tussenkomen met PayPal. Aangezien ze het bij CMS hebben bestel ik het liever daar.
De kickstarter as is ook afgebroken, deze ga ik volgende week door een professionele lasser laten lassen. Mocht het niet lukken
dan bestel ik ook de as erbij. Dus ik wacht nog even met bestellen.
Nu mocht je nog eens willen uitleggen waarvoor het dient aub?
Bedankt,
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: c110 motor
Als ik me niet vergis hoort aan dat armpje een pen te zitten die in de primaire versnellingsbak zit en het zou me niks verbazen als dat een asje is met helix waardoor er olie door die as gepompt word..
Honda experimenteerde toen al wat langer met holle assen en smering middels een helix...
Het vervangende onderdeel is gewoon zonder die arm..
Honda experimenteerde toen al wat langer met holle assen en smering middels een helix...
Het vervangende onderdeel is gewoon zonder die arm..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: c110 motor
de arm heeft normaal een stukje er aan wat in de ingaande versnellingsbakas valt, puur om 'm horizontaal te houden.
het aluminium deel is een olie-opvangbakje voor de smering van het koppelingslagerbusje
http://www.hondaclassicracing.blogspot. ... y-own.html
latere types hadden dit niet meer, maar dan zou ik ook het latere type lagerbusje erbij nemen om eventuele smeringsproblemen te voorkomen
het aluminium deel is een olie-opvangbakje voor de smering van het koppelingslagerbusje
http://www.hondaclassicracing.blogspot. ... y-own.html
latere types hadden dit niet meer, maar dan zou ik ook het latere type lagerbusje erbij nemen om eventuele smeringsproblemen te voorkomen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: c110 motor
Hoe ziet dat nieuw type lager busje er uit of heb je een nr van het onderdeel?