Pagina 1 van 1

Restauratie groene C50

Geplaatst: 12 jan 2015 19:21
door C50Barcelona
hola todos!

Elk nadeel heeft z'n voordeel laten we maar zeggen..
mn frame is gescheurd.. nu hele c uit elkaar gehaald.. hele achterkant gaat eraf en komt nieuwe op ..
voordeel is dat ik nu gelijk alles kan vervangen wat nodig is.

Nu bezig met wat voorbereidend onderzoek.. Dus ik heb een aantal vragen.

Heeft iemand toevallig de kleurcode voor deze kleur groen.. zie foto
Iemand nog tips qua laswerk? ik laat het lassen door een kennis van me, maar heb geen idee of het nog uitmaakt welke techniek gebruikt word.

alvast bedankt!

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 18 jan 2015 13:42
door irmin
Dezelfde post als in een ander C50 topic:

C50 frames repareren is best een onderneming. Ze zijn altijd rotter dan je denkt. Je zegt de hele achterkant gaat eraf. Vanaf waar is dat?

Ik zou zeggen: maak het hele frame kaal tot op het metaal : alles achter de centrale koker. en laat daar eens footos van zien (ik ben nl heel benieuwd wat er onder zit hahaha). Er zait nu nog verf en dan lijkt het mee te vallen. Maar ik denk dat het ding veeeeeeeel rotter is dan je op die foto ziet, door het beruchte dubbele plaatwerk. Zo niet, dan heb je veel mazzel. Sloop sowieso aan de binnenkant van het achtersatbord het dubbele plaatwerk eruit om te zien wat eronder zit.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 01 feb 2015 14:31
door C50
Volgens mij kun je het beste alles ongeveer vanaf de kastjes weg halen. Denco heeft drie nieuwe stukken die je erop kunt laten zetten. Twee stukken voor het spatbord en een lampsteun. Als de schokbreker as nog goed is, kun je die over laten zetten in het nieuwe stuk. Mogelijk gaat je middenbok ook verloren, omdat hij één is geworden met de as.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 12 dec 2015 18:40
door C50Barcelona
.. even een update van de restauratie ..
IMG_8770.JPG
IMG_8773.JPG
IMG_9690.JPG
IMG_9700.JPG
IMG_9917.JPG
IMG_0855.JPG
IMG_1398.JPG
Frame was gescheurd ter hoogte van de accu kast.. beetje te gevaarlijk om daar mee door te rijden, dus: scheurtje gelast en omdat hij toch uit elkaar moest gelijk hele achterkant vervangen. Het plan was om zo min mogelijk 'patina' te verliezen.. daarom alleen de achterkant is aangepakt. Het frame is helaas niet 100% recht geworden (oude was ook krom,...stuur los betekend directe bocht naar links ;) ,nooit stuur loslaten dus), maar naar omstandigheden goed resultaat. En hij rijdt net zo goed als hij eerder deed.
Verder heb ik de motor compleet gereviseerd (wassertjes, nippeltjes, pakkingen, 3 plaats koppeling ipv 2, etc), nieuwe draadboom, voorvering, lagers. Ben juni 2015 begonnen en omdat in spanje welgeteld 0 onderdelen te krijgen zijn (heb volgend mij de enige c50 in heel spanje, levert wel veel bekijks op btw) veel online besteld of in nederland opgehaald,.. net een weekje klaar. Enig probleem is dat m'n koppeling een vervelend geluid maakt wat ik niet kan thuis brengen. (Voor zover ik weet heb ik alles correct in elkaar gezet.. zal het geluid in andere post plaatsen).
Dit was mn eerste keer ever dat ik een motor uberhaupt open heb gedraaid. gelukkig wel advies van een ervaren sleutelaar gehad. Hij rijd weer prima... kan weer lekker genieten van mn C onder de spaans zon.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 12 dec 2015 19:07
door st Franciscus
Maar zie ik dit goed en heb je een nl.c50 naar Spanje meegenomen??

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 12 dec 2015 19:28
door C50Barcelona
ja idd.. ..ssst..niet doorvertellen ;)

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 12 dec 2015 22:08
door st Franciscus
Mm, dat mag dus niet hè!
Al goed ingeburgerd in zuid europa merk ik :lol:

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 12 dec 2015 23:05
door stoterstangen90
Mooi gedaan hoor.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 13 dec 2015 00:43
door gerbrandicus
Allemachtig zeg, die maat van jou kan mooi lassen! Als hij eens op vakantie is in NL mag hij mijn C ook wel doen :D
Het witte vlak hoort haaks op het spatbord te staan, maar ik kan me voorstellen dat het zo makkelijker was.
Nog best lekker weer daar hè, mijn zus woont vlakbij Dénia, die zat een paar weken terug nog te puffen op het terras.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 13 dec 2015 10:22
door C50Barcelona
lassen is van binnenuit.. dus, 't ziet er daar een stuk minder fraai uit. daar is dan het tussenschot overheen gegaan. Maar idd van buiten is er vrij weinig te zien.. heb plamuur foto's weg gelaten btw. Je ziet de las punten duidelijk zitten. (nu niet meer natuurlijk). ....en hoewel lassen misschien iets voor mannen lijkt,.. dit is door een hele lieve dame gedaan! :)
IMG_9869.JPG
IMG_9914.JPG
IMG_0263.JPG
Verder heb ik het witte stuk gemaakt zoals het eerder was. Dacht dat het zo hoorde. Was bepaald niet fijn afplakken. Ik vind het wel mooier zo dan korter met rechte rand. Nu alleen nog een keer goeie originele achterveren erop.
na 13 jaar in een schuur
na 13 jaar in een schuur
IMG_1383.JPG (163.6 KiB) 2283 keer bekeken


...en als je je groene kaart niet op tijd vervangt en aangehouden wordt, ga je naar de gevangenis ;)
IMG_6633.JPG
Was nog een hoop gedoe om 500 eurie boete te voorkomen.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 13 dec 2015 10:32
door st Franciscus
Ziet er verder wel top uit. En roesten doet ie in Spanje ook amper neem ik aan. Als je geen brokken maakt kun je er zo nog jaren meer door! Alleen vriendjes blijven met de politie :mrgreen:

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 13 dec 2015 12:28
door NIX
Ben benieuwd of het kromme in het frame zit of in de voorvork. Laatste kan krom zijn, maar ook last hebben van flink versleten bussen Meestal zit het voorwiel dan ook flink scheef). Als het in het frame zit, dan is er een keer flink mee gebotst en verdenk ik de buis. De nieuwe achterkant staat er los van omdat het kromme zicht tussen achterbrugas en balhoofd bevindt.

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 13 dec 2015 23:26
door C50Barcelona
ja lijkt me ook.. het zou misschien in het voorwiel kunnen zitten.. voorvork, achterbrug en buis zijn, in ieder geval op het oog, recht.
Versleten bussen - voorvork?? waar zitten die?? ...heb lagers etc vervangen..

(..heb trouwens al ns een fijn ongeluk gehad... auto die afslaat terwijl je er net aan komt zetten... stukje gevlogen,.. landing was minder.. wel engeltje op mn schouder gehad.. maar later geen verschil gemerkt qua rijden..)

Re: Restauratie groene C50

Geplaatst: 21 dec 2015 20:51
door Dennis
Heel mooi gemaakt! Ook het laswerk ziet er top uit! Lang leve goed repro plaatwerk :D