originel doorlaat carburateur ss50m
originel doorlaat carburateur ss50m
Hela lui.
Ik weet dat je boven de 19mm op 50cc moeite met afstellen kan krijgen. Maar wat was eigenlijk de originele carburateur op een ss50m (5-bak)? En hadden die dingen dezelfde compressie als de Hollandse modellen?
Ik weet dat je boven de 19mm op 50cc moeite met afstellen kan krijgen. Maar wat was eigenlijk de originele carburateur op een ss50m (5-bak)? En hadden die dingen dezelfde compressie als de Hollandse modellen?
cracque frontal
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
ss50m: 18/19mm en de hoge compressie zuiger, welke niet zo heel veel hoger is hoor
ik had nooit problemen met carbs tot pc10 op 50cc, maar met een 16mm rijd lekkerder
ik had nooit problemen met carbs tot pc10 op 50cc, maar met een 16mm rijd lekkerder
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
ook 19mm...ik heb nog wel ergen beide (hoogtexbreedte) afmetingen mocht je geinterresseerd.
compressie is meer, zit ook de 051 zuiger in, toch?
nl ss50 is een 036 (wat is dat, c50?) zuiger iig.
compressie is meer, zit ook de 051 zuiger in, toch?
nl ss50 is een 036 (wat is dat, c50?) zuiger iig.
grote klappen, snel thuis
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
051 zuiger idd, heb er nog wel een aantal
als de normale ss 036 heeft zal dat S50 zijn
(haal S50 en S65 altijd door elkaar: 035 en 036)
041 is C50
rij nu zelf met m'n 5bak blok weer met een 041 nok en 16mm zodat het onderin wat meer doet, vind ik fijner rijden, en het ding loopt nog steeds verdomde hard
als de normale ss 036 heeft zal dat S50 zijn
(haal S50 en S65 altijd door elkaar: 035 en 036)
041 is C50
rij nu zelf met m'n 5bak blok weer met een 041 nok en 16mm zodat het onderin wat meer doet, vind ik fijner rijden, en het ding loopt nog steeds verdomde hard
-
- chaly addict
- Berichten: 18807
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
En die hoge zuiger is ongeveer onzichtbaar hoger. Eigenlijk denk ik dat hij een stukje klepoverlap moet goedmaken. De 19mm werd natuurlijk wel in combinatie met de snelle nok en kop met grote inlaatklep en -kanaal gebruikt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
niet alleen SS50M maar ook de snelle SS50Z hebben 18-19mm onderdeel nr 16100-051-680.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
compressie met 051 zuiger en 035 nok 9,5. Met 041 zuiger en nok 8,8.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
041 zuiger ken ik niet... zijn dat de verhoudingen uit het boekje of waar heb je die vandaan?
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
met 041 zuiger bedoel ik de ori standaard zuiger. 041 is de fabriekscode van de C50 van die tijd. De hele topeind van de NL SS is van de C50 overgenomen.
De genoemde compressie verhoudingen zijn de fabrieks specs.
De genoemde compressie verhoudingen zijn de fabrieks specs.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
Inlaat van een C50 kop is een stuk kleiner dan een SS kop hoor. Voor de rest idd hele top-end gelijk.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
das waar.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
en wat heeft de nok met de compressieverhouding te maken?
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
het openen en sluiten van de kleppen gebeurt niet precies op bdp en odp, daardoor wijkt de effektieve kompressie af van de geometrische kompressie en is afhankelijk van de nok. De effektieve komprssie is zelfs toerental afhankelijk. Dat is de reden dat het koppel verloop toerental afhankelijk is.
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
Ik denk dat het een 18mm carburateur gaat worden. Is het dan ook zo dat spruitstukken uitlopen naar 20mm, zoals de inlaat op de kop ivm de flow?
cracque frontal
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: originel doorlaat carburateur ss50m
Maar heeft niks met de jouw genoemde waarden te maken dus
grote klappen, snel thuis