Afregelen Honda CB125 K3

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Citystars
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2015 12:39
Bezit: Honda CB125 K3

Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door Citystars »

Geachte,

Ik heb een honda CB125 K3 gekocht en hij reed perfect.
Heb hem toen helemaal uit elkaar gehaalt om te restaureren (incl carburateur om te kuisen).
Toen 2 andere uitlaat potten opgezet.
Heb nieuwe onsteking opgezet en hij start.
Probleem is nu dat ik hem niet mooi kan draaien zonder te sputteren.
Eens gekeken naar bougie en deze is zwart ( dus sproeier te groot nr 68 of 89?)
Maar tijdens het testen van als hij onsteking heeft zie ik dat soms bij het elektrisch starten de vonk van de bougie tegen de lipje gaat en soms ook aan de buitenkant.
Is dit normaal? Of ligt het probleem ergens anders?
Ook staat wel een handleiding hier bij faq om carburateur af te regelen maar wat is de methode als er 2 carburateur zijn?
Eerste de ene afregelen en dan de andere of?

Bedankt

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door mcc »

daarvoor was het goed dus ik zou niet aan de afstelling komen. Zoek het bij een vervuilde mengbuis en of verstopte luchtinlaat voor de luchtschroef bij de carb. Ze zijn zonder 2 vakuum meters niet af te stellen.
N.b, wat voor kleur heb je? Ik heb 2 van deze dingen, 1 rode en 1 groene. Plaats eens een foto.

VMD
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2015 17:55
Bezit: CB750 van 1978 en CB125 van 1978

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door VMD »

Beste,
Ik heb een gelijkaardig probleem met mijn CB 125 K6. Weinig of geen vonk op de bougies. De motor start, maar gaat niet goed in toeren. Bougies zijn nieuw. Kan het de batterij zijn ?
Heeft hier iemand ervaring mee ?
Cheers,
Olivier

Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2014 22:34
Bezit: Honda SS50 K3
Linn Lp12/ Lingo/ Ekos/ Dynavector Karat 17d2.. Een heel zacht zwart met wit beestje met een roze neusje!

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door Bornlivedie »

Bobine

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door NIX »

Niet bij een accu-bobine ontsteking. Altijd fijn als erbij gezegd wordt wat voor ontsteking er op iets zit. Laad gewoon die accu eerst eens goed op en kijk of hij een paar dagen vol blijft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door motorboy »

Toevallig gasschuif van carburatoren niet gewisseld?
De eene is 155 en de andere 156 en ze moet in de juiste carb zitten anders loopt de motor rotslecht.
155 is links meen ik te herinneren maar wil wel nog eens kijken in mijn persoonlijke cb125b6 =laatste model met type k1-k5 motor

adri
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 dec 2015 17:02
Bezit: Honda c50

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door adri »

Hallo,

Die verspringend vonk op je bougie is vaak een teken dat bougie de geest heeft gegeven.

Probeer eens een "nieuw uit het doosje" En ook nieuwe kunnen direct weer stuk door b.v. een te rijk mengsel.

Ook kan de bougie goed lijken , terwijl die onder invloed van de compressie niets doet. En dat de motor traag optoert kan ook duiden op een te rijk mengsel .

Groeten, Adri

Kamiel
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2017 17:51
Bezit: CB125K3
XL125r (2x)

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Bericht door Kamiel »

Met interesse hier wat gelezen en kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb een Honda CB125K3 die jaren stil gestaan heeft en nu niet goed af te stellen is. Ik heb de compressie gemeten (links 7,5, rechts 8), ik meen dat deze nieuw boven de 9 moeten zitten, wanneer is de compressie te laag? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Ondanks een beroerde afstelling ging de teller toch al over de 90/u
Ik ga eens kijken of ik de gasschuiven niet omgeruild heb, dat is al lang geleden en het kan best zijn dat ik daar gemist heb.
Ik overweeg het blok open te schroeven om evt zuigerveren (zuigers?), klepseals te vervangen en kleppen te slijpen.
Wie heeft goede raad? Blokje heeft ongeveer 35k gelopen maar klinkt eigenlijk prima.
Alvast bedankt!

Plaats reactie