Pagina 1 van 1

Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 25 apr 2015 12:50
door Citystars
Geachte,

Ik heb een honda CB125 K3 gekocht en hij reed perfect.
Heb hem toen helemaal uit elkaar gehaalt om te restaureren (incl carburateur om te kuisen).
Toen 2 andere uitlaat potten opgezet.
Heb nieuwe onsteking opgezet en hij start.
Probleem is nu dat ik hem niet mooi kan draaien zonder te sputteren.
Eens gekeken naar bougie en deze is zwart ( dus sproeier te groot nr 68 of 89?)
Maar tijdens het testen van als hij onsteking heeft zie ik dat soms bij het elektrisch starten de vonk van de bougie tegen de lipje gaat en soms ook aan de buitenkant.
Is dit normaal? Of ligt het probleem ergens anders?
Ook staat wel een handleiding hier bij faq om carburateur af te regelen maar wat is de methode als er 2 carburateur zijn?
Eerste de ene afregelen en dan de andere of?

Bedankt

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 08 mei 2015 19:24
door mcc
daarvoor was het goed dus ik zou niet aan de afstelling komen. Zoek het bij een vervuilde mengbuis en of verstopte luchtinlaat voor de luchtschroef bij de carb. Ze zijn zonder 2 vakuum meters niet af te stellen.
N.b, wat voor kleur heb je? Ik heb 2 van deze dingen, 1 rode en 1 groene. Plaats eens een foto.

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 28 dec 2015 18:18
door VMD
Beste,
Ik heb een gelijkaardig probleem met mijn CB 125 K6. Weinig of geen vonk op de bougies. De motor start, maar gaat niet goed in toeren. Bougies zijn nieuw. Kan het de batterij zijn ?
Heeft hier iemand ervaring mee ?
Cheers,
Olivier

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 29 dec 2015 03:01
door Bornlivedie
Bobine

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 29 dec 2015 09:22
door NIX
Niet bij een accu-bobine ontsteking. Altijd fijn als erbij gezegd wordt wat voor ontsteking er op iets zit. Laad gewoon die accu eerst eens goed op en kijk of hij een paar dagen vol blijft.

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 01 jan 2016 18:21
door motorboy
Toevallig gasschuif van carburatoren niet gewisseld?
De eene is 155 en de andere 156 en ze moet in de juiste carb zitten anders loopt de motor rotslecht.
155 is links meen ik te herinneren maar wil wel nog eens kijken in mijn persoonlijke cb125b6 =laatste model met type k1-k5 motor

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 01 jan 2016 20:16
door adri
Hallo,

Die verspringend vonk op je bougie is vaak een teken dat bougie de geest heeft gegeven.

Probeer eens een "nieuw uit het doosje" En ook nieuwe kunnen direct weer stuk door b.v. een te rijk mengsel.

Ook kan de bougie goed lijken , terwijl die onder invloed van de compressie niets doet. En dat de motor traag optoert kan ook duiden op een te rijk mengsel .

Groeten, Adri

Re: Afregelen Honda CB125 K3

Geplaatst: 07 mei 2017 18:01
door Kamiel
Met interesse hier wat gelezen en kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb een Honda CB125K3 die jaren stil gestaan heeft en nu niet goed af te stellen is. Ik heb de compressie gemeten (links 7,5, rechts 8), ik meen dat deze nieuw boven de 9 moeten zitten, wanneer is de compressie te laag? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Ondanks een beroerde afstelling ging de teller toch al over de 90/u
Ik ga eens kijken of ik de gasschuiven niet omgeruild heb, dat is al lang geleden en het kan best zijn dat ik daar gemist heb.
Ik overweeg het blok open te schroeven om evt zuigerveren (zuigers?), klepseals te vervangen en kleppen te slijpen.
Wie heeft goede raad? Blokje heeft ongeveer 35k gelopen maar klinkt eigenlijk prima.
Alvast bedankt!