Raar probleempje(s) ss50 stationair

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Beste kenners,

Mijn 2e project is bijna klaar en zal binnenkort zijn weg op de NL wegen weer gaan vinden nadat het frame ooit los is geschouwd tbv een kenteken, heeft zo`n 20-25 jaar in dozen op een zolder gelegen.
Hij is volledig standaard opgebouwd qua motorisering:

PC12 Kei-Hin carb 75 sproeier
49cc kop
49cc cilinder 1e overmaat
6v puntenontsteking
standaard nok
standaard hoge uitlaat
12-42 vertanding
kleppen mooi gesteld op 0.05 in en 0.08 uitl.
Nieuwe klephoed en ingeslepen kleppen, maar rookt flink! (te grote sproeier? is toch standaard die 75?)
Alle gaatjes doorgeprikt van de carb. , ook van beide sproeier-buizen én de luchtschroef.
Wat gebeurt er.......?
Op de middenbok start hij al met een zeer slap trapje op de kickstarter, ongelooflijk snel!
Daarna begint hij omhoog te gieren terwijl er geen gas wordt gegeven, vervolgens draai ik de stationairschroef uit en gaat hij rustiger lopen en in de volgende minuten gaat hij steeds willen afslaan en moet ik de stationairschroef steeds dieper draaien.........tot hij niet verder ingedraaid kán worden en dan begint het afslaan.

Op de jiffy blijft de brommer keurig stationair draaien ????? Vlotterniveau niet goed als hij op de middenbok staat?

Wat ook opvalt is dat als ik de luchtschroef op 1-1/4 zet...dan slaat hij af, als ik hem naar buiten draai begint hij enorm in de toeren te klimmen, tot hij zowat opstijgt :?


En dan ook nog....de RAW`s:

Rechtstreeks op de accu doet de clignoteur het prima...klikkerdeklik zeg maar :wink:
Aangesloten doet hij niets, ook niet als ik er een massa extra aan monteer.......hij verdomd het om te knipperen :roll:
Ook het doorkoppelen bij de stuurschakelaar zorgt niet voor geknipper, aleen maar een zeer zeer zwak brandend lampje (6V, is gecheckt!)de schakelaar is rot, daar zoek ik nog (2!, ook voor mijn derde project!) een nieuwe voor, stuurschakelaar is een imi, en dat blijkt ook wel, de boel lijkt prachtig maar op een of andere manier maakt het geen contact.......maar bij doorkoppelen moet hij toch gaan knipperen? de rode en grijze draad zijn aangesloten, zowel in de koplamp, als bij de accu..........&*(^^&#$^#%*(^&)*((

Alvast mijn dan voor eventuele slimme oplossingen :idea:

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door toerieteller »

ik gok op een lekke vlotter, of anders vlotternivo niet goed afgesteld.
klink ook een beetje als valse lucht ergens(lekke pakking tussen carb en kop).
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Lekke vlotter heb ik niet aan gedacht......klinkt op zich wel logisch! Het is namelijk ook altijd zo als je de brommer met de benzinekraan dicht laat lopen om de carb leeg te maken, dat hij dan ook hoger stationair gaat lopen....

Valse lucht heb ik keren gecheckt, was ook het meest logisch, maar nèrgens reageert hij op WD40 òf remmenreiniger

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door Eric »

Met een vlotter die lek is, komt het niveau in de carburateur juist hoger te staan, omdat de vlotter niet wil drijven, en dus ook de toevoer niet kan afsluiten.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Eric........je hebt gelijk, ik moet eerst eens leren nadenken vòòrdat ik schrijf/typ !

Maar suggestie wat het dan is?

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door toerieteller »

Eric schreef:Met een vlotter die lek is, komt het niveau in de carburateur juist hoger te staan, omdat de vlotter niet wil drijven, en dus ook de toevoer niet kan afsluiten.
verdomd eric, je hebt eens gelijk.....WAUWIE!!
dus het is een verstopt kanaal voor de vlotterbaknaald, of de naald die niet lekker los zit, en blijft hangen, of de nivo plaatjes zijn verbogen.
wel raaar dat hij op de jiffy wel lekker loopt....
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Morgen zal ik de vlotterbak even eronder weg halen....U hoort van mij :)

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door Eric »

toerieteller schreef:
Eric schreef:Met een vlotter die lek is, komt het niveau in de carburateur juist hoger te staan, omdat de vlotter niet wil drijven, en dus ook de toevoer niet kan afsluiten.
verdomd eric, je hebt eens gelijk.....WAUWIE!!
dus het is een verstopt kanaal voor de vlotterbaknaald, of de naald die niet lekker los zit, en blijft hangen, of de nivo plaatjes zijn verbogen.
wel raaar dat hij op de jiffy wel lekker loopt....

Is dat zo zeldzaam dan? Maar op de jiffy heb je ook maar de halve drijfvermogen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Heb er gisteren een `35` stationairsproeier ingezet, degene die erin zat had geen nummer, qua doorgang kon ik op het oog geen verschil zien, maar dat is ook wel erg lastig, vandaag proberen wat hij doet....als het droog blijft tenminste. Verder alles nog eens doorgeprikt , was allemaal brandschoon.

Verder heb ik bij Coos 2 imi schakelaars besteld want van deze ss en nog een andere had ik alleen maar oude kapot geknipte zooi liggeb, wel nog wat geprobeerd...maar nee, dat werd niks meer.
Toch klopt er iets niet want als ik de schakelaar doorverbindt , dan gaan de raw`s branden (echt een gloeiend draadje, meer niet!), maar knipperen doen zij niet....
Terwijl als ik het relais met rood op de plus doe en de grijze op de min, dan gaat hij keurig klikken.......wtf!
De draadboom is gewoon nieuw en goed....ik heb ook nog een C50 relais geprobeerd...zelfde verhaal, wat hoort er nu allemaal aan de massa te hangen? Want het relais hangt in een rubber(ook bij de C50), en is het waar dat als je dikkere draden neemt, dat je dan fellere verlichting krijgt?

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4091
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door wim V8 »

Een relais hoeft niet aan massa te "hangen" deze heeft zn massa aansluiting gewoon met de stekkers en dat is voldoende.
Is het relais + of - geschakeld? Ook wel belangrijk.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door NIX »

Goed kijken naar het schema. Een clignoteur hangt in de +draad die naar de schakelaar loopt. Je loopt ze te frituren door ze onder stroom te zetten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Ik heb de rode draad van de clignoteur gewoon aan de rode in de draadboom en de grijze.....aan de grijze...dus dat is het niet...probleem is dus:
1: Ze knipperen niet
2: Met draaiende motor zie ik alleen een zeer klein gloeiend lampje (ook 6v trouwens, nog even gecheckt), ook bij gasgeven.

w.b. het frituren.....mijn zoontje kwam zelfs al naar beneden rennen vanachter zijn PS4 vandaan....dacht dat we patat gingen eten :?

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4091
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door wim V8 »

Volgens mij doen de knippers, remlicht, neutraallampje het alleen met een goede accu, weet ik me nog te herrinneren van '88 (pfff) ofzo.
Ik kan t ook fout hebben.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door SuzuhaTR1 »

Dank voor je reactie:
Remlicht is zeer fel
Neutraallampje is prima
alles goed dus behalve de knippers......

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Raar probleempje(s) ss50 stationair

Bericht door Eric »

Kijk eens naar de wattage en het voltage van de lampen. Daarna even meten of ze allemaal goed massa maken en of de schakelaar niet per ongeluk teveel weerstand geeft.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie