deze week heb ik me c90 blok in elkaar gezet en 50-60 km mee gereden.
maar na een tijdje kwam er raar geluid uit het blok ,cilinderkop om precies te zijn, en begon die erg te tikken.
heb toen de kop gedemonteert en zag dat het nokkenas niet in het midden stond en de lange bout die door de kop gaat ingesleten is.
nu vraag im me dus af wat de oorzaak hiervan kan zijn en of dit nog te redden is.
of dat er gelijk een nieuwe kop op moet.
wat ik me ook nog afvroeg hoe je de cilinderkoppen kan herkennen 50,70,90 cc omdat er bepaalde symbolen op staan maar wat beteken ze?
c90 blok cilinderkop probleem
Re: c90 blok cilinderkop probleem
Zo te zien zonder olie oid gelopen. Misschien dat je een bus kan draaien van messing oid.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: c90 blok cilinderkop probleem
auwww, ik denk zwaar aan einde oefening voor dit kopje, of uit laten kotteren zodat er een dubbel gelagerd nokje inkan(of laten verbussen zoals eric al zei, maar word een (te)duur kopje als je klaar bent).
maar ik zou een compleet gevult immikopje scoren bij een 4 takt bamigroothandelaar nemeco, brink motoren ofzo, voor een paar knikkers en een scheet.
maar zou ook eerst eens heel goed gaan kijken waarom er geen olie bovenkomt bij de kop!!
ik gok op een carterpakking zonder doorgang voor de olie bij het filter....maar er kunnen 30 dingen miszijn, maar een ding is zeker, geen olie bij de kop......(het kleine beetje olie wat je ziet, is waarschijnlijk van wat de nokkenasketting omhooggebracht heeft denk/gok ik).
http://www.brinkmotoren.nl/Cilinders_di ... tbike/123/
is voor 110cc
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... -1358.html
is voor 70cc
ligt aan of je een 88cc cilinder hebt of een 70cc met lange slag(ala c90) ik gok op de laatste, en voor 35 euries een koopje in vergelijking met wat cms vraagt voor een kale kop.(dus in totaal minstens het 10 voudige kwijt bent!)
maar ik zou een compleet gevult immikopje scoren bij een 4 takt bamigroothandelaar nemeco, brink motoren ofzo, voor een paar knikkers en een scheet.
maar zou ook eerst eens heel goed gaan kijken waarom er geen olie bovenkomt bij de kop!!
ik gok op een carterpakking zonder doorgang voor de olie bij het filter....maar er kunnen 30 dingen miszijn, maar een ding is zeker, geen olie bij de kop......(het kleine beetje olie wat je ziet, is waarschijnlijk van wat de nokkenasketting omhooggebracht heeft denk/gok ik).
http://www.brinkmotoren.nl/Cilinders_di ... tbike/123/
is voor 110cc
http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... -1358.html
is voor 70cc
ligt aan of je een 88cc cilinder hebt of een 70cc met lange slag(ala c90) ik gok op de laatste, en voor 35 euries een koopje in vergelijking met wat cms vraagt voor een kale kop.(dus in totaal minstens het 10 voudige kwijt bent!)
cdi for life!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 jan 2015 16:31
- Bezit: Honda ss50 , Kawasaki AR50 , Kreidler RMC & RM , Zundapp C50 sport, VW Jetta MK1
- Locatie: Enschede & Rijnsaterwoude
Re: c90 blok cilinderkop probleem
ik denk de lange slag ja om me cilinder staat namelijk 85 cm3
met die carterpakking bedoel je de plek waar je dat gaasje eruit kan halen?
met die carterpakking bedoel je de plek waar je dat gaasje eruit kan halen?
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: c90 blok cilinderkop probleem
Je hebt het blok toch pas gereviseerd? dan denk ik dat je een verkeerde oliepomp pakking hebt gebruikt.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c90 blok cilinderkop probleem
bami 70/90/110 kopje = goedkoop en met kogel lagers.
c90 kopje is het zelfde als een 70kopje
en een tip. na het op bouwen van een blok altijd eerst kijken of de olie boven in komt
even laten lopen dan zou hij olie moeten spetteren uit de klepdop met een beetje gas geven. doet hij dit niet gelijk open maken voor nadere inspectie.
c90 kopje is het zelfde als een 70kopje
en een tip. na het op bouwen van een blok altijd eerst kijken of de olie boven in komt
even laten lopen dan zou hij olie moeten spetteren uit de klepdop met een beetje gas geven. doet hij dit niet gelijk open maken voor nadere inspectie.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: c90 blok cilinderkop probleem
Ander/nieuw kopje lijkt het beste plan: ik zie tenminste twee verdachte scheuren links van en onder het nokkenasgat. In ieder geval deze kopniet laten repareren voordat je hebt gecontroleerd wat dat precies is.
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: c90 blok cilinderkop probleem
ja, dat kan een boosdoener zijn, maar ook een verkeerde oliepomppakking, of nokkenasketting die naast het oliepomptandwiel ligt, of een as die net de oliepomp niet aandrijft, of een totaaaal afgesleten oliepomptandwiel,een verstopt oliekanaal gaatje in het blok(stukje vloeibare/pakking ofzo), een rubbertje tussen de kop wat het kanaal afsluit, enz enz enz.kevin22 schreef:ik denk de lange slag ja om me cilinder staat namelijk 85 cm3
met die carterpakking bedoel je de plek waar je dat gaasje eruit kan halen?
dus wat al gezegt is door butt head, een 70cc kopje scoren bij nemeco of brink en een passend pakkingsetje bij een viertakttoko en dan allereerst het olieprobleem opsporen(gaan dubbelgelagerde kopjes wel een stuk langer mee zonder olie bij de kop(ervaring!! ), denk dat je dan net de 1000km aan kan tikken en dan het zelfde probleem hebt.......(maar 42 euro voor 1000km lol is toch te doen ).
reed zelf ook met nt-bamikopje op een 70cc blokje, en tot nu toe nooit gedonder gehad na 10.000km rijden(wel alles een beetje smeren voordat je het monteert(tip:vul het blokje gedeeltelijk via je bovenste klepdekseltje en je bent klaar met voorsmeren voor de eerste start)).
en wel het blok een paar keer spoelen met aldiolie voordat je er echte olie ingooit en echt mee gaat touren, want alugruis is een dodelijk iets voor je krukas(oliekanalen die door je kruk lopen verstoppen ermee!).
cdi for life!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: c90 blok cilinderkop probleem
Kijk eerst eens goed of nou de kop is ingelopen of dat de nok al niet goed was. En laat ons zien wat voor pakking de oliepomp heeft. Ik heb zelfs meegemaakt dat een NT pompasje niet in het lagerbusje liep maar in het veel te grote gat ronddanste.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.