Terugvuur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Terugvuur

Bericht door zollie »

De cee rijdt!!!

En echt heerlijk, goed vermogen op kwart tot half gas. Alleen daarboven is ie gewoon dood, sputteren, ploffen door t luchtfilter heen etc..

Is een 50cc (denk ik) met passport carb van zo'n 15 of 16mm erop. Vast vliegwiel net ietsie voor F gezet. Origineel filter.

Bij het plaatsen van de begrenzer viel me op dat de naald vol omhoog staat. Het clipje is beun en zit iets te vast, had ik nog geen zin an. De hoofdspoeier is 75 en lijkt me standaard.

Gasnaald omlaag en opgelost?? Het probleem komt me niet erg bekend voor van vroeger dat ik zo even de oplossing weet :)
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Terugvuur

Bericht door hypercub »

Gasnaald omlaag en opgelost??

En?
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Terugvuur

Bericht door NIX »

Kijk eens wat voor kleur de sproeier heeft. Clipje hoort op de 1 na hoogste groef te zitten (naald op de 1 na laagste stand). Zo te horen heeft iemand een foute sproeiermaat op de verkeerde manier geprobeerd te compenseren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Vanavond ding verstellen, maar zou 75 geen goede maat sproeier zijn?? Wel toch?
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Terugvuur

Bericht door NIX »

Doet het goed? Nee? Dan kunnen we dingen blijven aannemen, of gaan contrileren waarom het niet goed is.

Maak sowieso die carb eens goed schoon. Met name de kanaaltjes en de zijgaatjes van de sproeierhouder.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Terugvuur

Bericht door butt head »

NIX schreef:Kijk eens wat voor kleur de sproeier heeft. Clipje hoort op de 1 na hoogste groef te zitten (naald op de 1 na laagste stand). Zo te horen heeft iemand een foute sproeiermaat op de verkeerde manier geprobeerd te compenseren.

?


bougie bedoel je zeker.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Terugvuur

Bericht door NIX »

Ja.

Overigens ben ik nu zelf met 2 50cc-tjes met 16mm NT carbs bezig en de ene wil allen maar goed lopen met een maat 60 en de andere heb ik net een 64 in gestopt. Beiden hebben een vrij open filter en niet standaard uitlaten. Meestal moet je dan wat groter, maar het ietsje porten van de singa koppen heeft vaak als effect dat ze weer zuiniger gaan lopen als je de poorten niet vergroot. Een 16mm NT carbje heeft meestal standaard een 60 sproeier, tenminste zo kom ik ze meestal tegen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Vandaag eindelijk weer tijd voor de Cee. We gaan t zien, 60 klinkt mij redelijk laag, maar mijn geheugen laat me natuurlijk soms in de steek op mn oude dag :D

Ter compensatie van een te grote sproeier had de vorige eigenaar de naald natuurlijk nog verder naar benee moeten zetten, of niet? Afijn, update volgt!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Terugvuur

Bericht door NIX »

Iemand die een te grote sproeier probeert op te lossen met de naald, verdient klapjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Heb een standaard PB 40 A teurtje
IMG_2669.JPG
En dit gevonden
PB carb.jpg
Maar dan die laatste letter. Bij mijne denk ik een E te zien, volgens boekje moet ik een A hebben en t plaatje praat over een C.
Zit daar ernstig verschil tussen?

Afijn, bij brommerboer een 66 en 70 gevonden op loopafstand, 68 had ie niet meer. Proberen met de 70 dan maar (als de regen is opgehouden natuurlijk)
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Meh, #70 erin en geen plofje uit die kast te krijgen, originele Keihin zit erin. Je zou zeggen dat alles wat je dichter bij de juiste afstelling zit beter moet lopen?

En de naald in middelste stand, clipje 3e groef van boven zoals boekje hierboven zegt :)

Edit:
Loopt, beetje zelfde gedoe, motor warm, in neutraal volgas van sputtert ie maar komt ie steeds wel weer even tot leven. Alle kanaaltjes schoon, had ik in begin allemaal al gedaan.

The boogie
#70.JPG
Toch maar weer omlaag? Beetje te zwart :)
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Auw, hoe krijg je een gasnaald krom, en welke invloed heeft dat op je brompert? Als ik de schuif rol, dan zie je m zwabberen op t eind.

Ook nu met een #66 erin blijft ie te zwart, kan een kromme gasnaald dit veroorzaken?
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Terugvuur

Bericht door stoterstangen90 »

tja, die gaat natuurlijk niet lekker de gasbuis in.
Afbeelding

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Ah, het zelfbeunclipje in de gasschuif zette de naald compleet vast, geen speling. Hij leek dus scheef, maar nu met een origineel veertje erin staat ie mooi vrij te zwabberen! Update volgt!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: Terugvuur

Bericht door zollie »

Meh... :(

Carb nogmaals helemaal schoongemaakt en doorgeprikt, sproeier #60 erin en nog steeds hetzelfde gedoe. Opgeven en een andere zoeken? Stationair is het een wonder, slaat ook aan bij het kleinste kickje, maar meer wordt het niet. Denk zelfs dat ie op een #75 nog het beste reed.

Hoe zijn die nieuwe sheng-wey (??) dingen? En gaan daar dezelfde sproeiers in? (voor als ik naar 70cc ga). Of heeft iemand nog een TT/NT carbje liggen voor mij? :)
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

Plaats reactie