Snel blokje bouwen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

Snel blokje bouwen

Bericht door Thijskron »

Ik ben van plan om een sneller blokje voor mijn ss te bouwen. Ik zat te denken om het onderblok van een ss50 te gebruiken en nou hoorde ik van mijn dorpsgenoot dat ik dit kan uitrusten met een 90 kruk en ok deze manier 104cc kon bereiken. Ook zou een 70 kop mooi zijn en ik zal er een andere oliepomp op moeten zetten.. Vergeet ik nog iets? En hoe moeilijk /duur zou het zijn om een 90 kruk en 70 kop te vinden? Het doel is om een blokje te bouwen dat lekker pittig is maar dan opgebouwd uit goede(honda) onderdelen en lang heel blijft.
Ps, dit zou een compleet nieuw blokje worden en dus niet het blokje dat er nu onder zit zodat ik voor een toertocht wat beter mee kan komen (en misschien nog wat meer :wink: ).
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Snel blokje bouwen

Bericht door MrSinga »

als ie doelt op een 49,5 kruk van een C90, dan moet je ook andere cilinder hebben (hogere cilinder)
DRP 52 kruk is wel leuk voor z'n prijs. Heb ik meermaals gehad in combinatie met een originele Honda 47mm (72cc) cilinder en OT70 kop, ging snel op 8" en 10". Met een 52mm cilinder kom je dan op 110cc uit en gaat de snelheid niet zoveel meer worden, maar trekt echt vlotjes weg

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Snel blokje bouwen

Bericht door NIX »

Als je de pomp verandert moet je ook de oliesproeier opboren.

Alle delen die je zoekt zijn imi te krijgen en gaan lang zat mee. Honda gaat ook kapot als je het mishandelt. Als je perse alles Honda wil, ga maar sparen. Je maakt de meeste kans door in de UK een C90 blok te kopen. De staat zal de grootste gok zijn. En je wil het vroegere type GB2 kop met SS formaat kanalen.

Als je voor een DRP kruk gaat kun je kiezen tussen OT of NT (12V) tap. Kun je ook nog oldschool met punten en vvv rijden. En blijven alle kappen netjes passen.

En waarom zou je bij een C90 topend perse een OTC70 kop willen? Dat wordt weer gekloot met compressie of kleppen die de zuiger raken. Pak gewoon de GB2 kop en hou de set bij elkaar. Blijf ook weg van de snelle nokken. Gewoon de ori pakken. Met een 20mm gaat zoiets bijna 100 op een SS.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

Re: Snel blokje bouwen

Bericht door Thijskron »

Ik heb bij Jaime een c90 blokje met ander onderblok opgehaald dus dat zal net ff wat meer pit geven. (als ik hem in elkaar heb gezet)
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

Plaats reactie