Dubieuse ploffert afstellen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
kirill
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2008 17:44
Locatie: bloemendaal

Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door kirill »

Daar komt ie weer. Ben al een hele tijd bezig met sproeiers, gasnaald en luchtschroef maar het werkt niet.

ss 50cc blok met 19mm keihin. Voor de goede orde, ik heb geen benzine filter, wel een powerfilter en momenteel sproeiertje nummero 86.

Probleem is deze: Stationair loopt ie even netjes, daarna schiet ie ineens heel erg omhoog. Na dat eventjes te hebben gedaan loopt ie weer terug om even netjes te lopen. Dan, weg rijden gaat prima want in z'n vrij kan ik vanalles doen met het gas. Het werkt gewoon. Maar eenmaal op halfgas stottert het geval als de ziekte en kom ik niet goed door de toeren heen om (volgende puntje) er vervolgens als de brandweer vandoor te gaan. Met andere woorden. Volgas gaat het allemaal hard. Maar komt ie naar mijn weten wat benzine tekort.
De Bougie is voor mij als een visuele omschrijving want die is aan de randen lekker zwart maar in het midden lekker wit.
De Carb lekt vaak benzine. No idea why. Maar blijkbaar stroomt te vlotter soms over. Benzine doorstroom is goed. Normaal straaltje weejewel.

Wat er nog meer misschien mee speelt is er een nieuwe ontsteking geplaatst. Met cdi enzo. Maar naar mijn weten is dit allemaal netjes gedaan.

Oh boy What to do, what to do
brommer brommer 2 takt is dommer

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door NIX »

Klinkt als:
- kleppen stellen
- te kleine sproeier/ naald te laag
- vlotter lek/ foute afstelling/ naaldzitting vies

Alweer: wat voor blok is het, wat voor carb is het en waar hangt het blok onder. Je zit hier op het 4-taktboard, niet op het parapsychologenforum.

Waag het niet om te antwoorden met 'alles is origineel/standaard'.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

kirill
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2008 17:44
Locatie: bloemendaal

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door kirill »

Ik wist niet dat je boos werd. Maargoed. Zoals al vermeld, want we zitten niet op de ik-niet-begrijpend-lezen afdeling dacht ik? Is het een Keihin 19mm (met ronde schuif enzo).

Voor de rest is het een CD50E blok en hangt het geval onder een C50.

-Kleppen stellen. Kleppen doen het toch niet anders op lage toeren dan middel of hoge? In dit geval moet je me even inlichten
-te kleine sproeier/ naald te laag. Ik heb dus alle combinaties al gemaakt zonder passend resultaat.
-vlotter lek/ foute afstelling/ naaldzitting vies. Vlotter lek als in: Echt te vlotter zelf waardoor deze vol met benzine zit? alles is schoon. Foute afstelling: de carb helt iets naar achter (filter meer omhoog). De vlotter zou dus theoretisch gezien juist eerder de brandstof toevoer moeten dichtgooien wat een overvolle vlotterbak naar mijn weten niet als gevolg heeft..
brommer brommer 2 takt is dommer

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5174
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door stoterstangen90 »

Het lipje van je vlotter kan verbogen zijn waardoor je vlotternaald niet op tijd afsluit.
Afbeelding

kirill
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2008 17:44
Locatie: bloemendaal

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door kirill »

Dat zou misschien het overlopen verklaren inderdaad.. Maar heeft dit dan ook verder nadelig effect op de "rest"?
brommer brommer 2 takt is dommer

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5174
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door stoterstangen90 »

Daarvoor zou ik eerst de kleppen eens stellen.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door NIX »

Je moet me eens boos meemaken.

We kunnen alleen een goed antwoord geven als we weten waar het over gaat. En we willen graag gericht antwoord geven en niet steeds een semester colleges die al gegeven zijn. That's it.

Gooi de vlotter in heet water, dan zie je belletjes tijdens het opwarmen en uitzetten van de lucht erin. Een te hoog niveau laat de boel verzuipen, waardoor je de boel dus te arm afstelt.

kleppen moeten goed staan anders kun je net zo goed niet afstellen. En een te strakke klep sluit niet af als de motor opwarmt. Je moet dus vooraf zaken UITSLUITEN en dat is wat anders dan ze niet uitsluiten en beredeneren waarom iets niet zou uitmaken.

En bedenk dat wij hier ons best zitten te doen om jouw brol weer goed lopend te krijgen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door NIX »

Oja, wat ook kan is dat je nok een tandje te vroeg staat. Naast een carb die niet doet wat ie moet doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door butt head »

Ik vind een sproeier 86 op een 50cc erg groot....

Max wat ik in een 50cc had is rond de 70
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 935
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door Ben C50 »

Ik heb een cdi gehad die op halve toeren sputterde en een soort dood punt had. Als ie daar doorheen kwam, trok hij heerlijk door. Even verwisselen kan snel wat uitsluiten.

adri
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 dec 2015 17:02
Bezit: Honda c50

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door adri »

Hallo,

Misschien al bekend : Lage toeren + statonair is stationairsproeier,
middengebied is de gasnaaldschuinte,+gasnaaldstand.
toptoerental is de hoofdsproeier.

Deze 3 regelgebieden behoren elkaar te overlappen. Heb je ergens een flinke dip, weet je waar te zoeken.

Bij jou lijkt het dat de hoofdspoeier dus te laat overneemt.Dus inderdaad de gasnaald iets hoger.

Of kleiner spruitstuk. Klinkt raar , maar dan neemt de luchtsnelheid in de carb. toe , zodat alle regelgebieden in een iets later toerental gaan werken.

Groeten,Adri

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Bericht door ml03zl »

adri schreef:Hallo,

Misschien al bekend : Lage toeren + statonair is stationairsproeier,
middengebied is de gasnaaldschuinte,+gasnaaldstand.
toptoerental is de hoofdsproeier.
Het gaat om gasschuifstanden en niet toerentallen. En het is niet de gasNAALDschuinte maar de gasSCHUIFschuinte.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie