Pagina 1 van 1

Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 16:30
door kirill
Daar komt ie weer. Ben al een hele tijd bezig met sproeiers, gasnaald en luchtschroef maar het werkt niet.

ss 50cc blok met 19mm keihin. Voor de goede orde, ik heb geen benzine filter, wel een powerfilter en momenteel sproeiertje nummero 86.

Probleem is deze: Stationair loopt ie even netjes, daarna schiet ie ineens heel erg omhoog. Na dat eventjes te hebben gedaan loopt ie weer terug om even netjes te lopen. Dan, weg rijden gaat prima want in z'n vrij kan ik vanalles doen met het gas. Het werkt gewoon. Maar eenmaal op halfgas stottert het geval als de ziekte en kom ik niet goed door de toeren heen om (volgende puntje) er vervolgens als de brandweer vandoor te gaan. Met andere woorden. Volgas gaat het allemaal hard. Maar komt ie naar mijn weten wat benzine tekort.
De Bougie is voor mij als een visuele omschrijving want die is aan de randen lekker zwart maar in het midden lekker wit.
De Carb lekt vaak benzine. No idea why. Maar blijkbaar stroomt te vlotter soms over. Benzine doorstroom is goed. Normaal straaltje weejewel.

Wat er nog meer misschien mee speelt is er een nieuwe ontsteking geplaatst. Met cdi enzo. Maar naar mijn weten is dit allemaal netjes gedaan.

Oh boy What to do, what to do

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 16:48
door NIX
Klinkt als:
- kleppen stellen
- te kleine sproeier/ naald te laag
- vlotter lek/ foute afstelling/ naaldzitting vies

Alweer: wat voor blok is het, wat voor carb is het en waar hangt het blok onder. Je zit hier op het 4-taktboard, niet op het parapsychologenforum.

Waag het niet om te antwoorden met 'alles is origineel/standaard'.

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 16:59
door kirill
Ik wist niet dat je boos werd. Maargoed. Zoals al vermeld, want we zitten niet op de ik-niet-begrijpend-lezen afdeling dacht ik? Is het een Keihin 19mm (met ronde schuif enzo).

Voor de rest is het een CD50E blok en hangt het geval onder een C50.

-Kleppen stellen. Kleppen doen het toch niet anders op lage toeren dan middel of hoge? In dit geval moet je me even inlichten
-te kleine sproeier/ naald te laag. Ik heb dus alle combinaties al gemaakt zonder passend resultaat.
-vlotter lek/ foute afstelling/ naaldzitting vies. Vlotter lek als in: Echt te vlotter zelf waardoor deze vol met benzine zit? alles is schoon. Foute afstelling: de carb helt iets naar achter (filter meer omhoog). De vlotter zou dus theoretisch gezien juist eerder de brandstof toevoer moeten dichtgooien wat een overvolle vlotterbak naar mijn weten niet als gevolg heeft..

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 18:35
door stoterstangen90
Het lipje van je vlotter kan verbogen zijn waardoor je vlotternaald niet op tijd afsluit.

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 18:42
door kirill
Dat zou misschien het overlopen verklaren inderdaad.. Maar heeft dit dan ook verder nadelig effect op de "rest"?

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 20:51
door stoterstangen90
Daarvoor zou ik eerst de kleppen eens stellen.

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 17 jan 2016 21:24
door NIX
Je moet me eens boos meemaken.

We kunnen alleen een goed antwoord geven als we weten waar het over gaat. En we willen graag gericht antwoord geven en niet steeds een semester colleges die al gegeven zijn. That's it.

Gooi de vlotter in heet water, dan zie je belletjes tijdens het opwarmen en uitzetten van de lucht erin. Een te hoog niveau laat de boel verzuipen, waardoor je de boel dus te arm afstelt.

kleppen moeten goed staan anders kun je net zo goed niet afstellen. En een te strakke klep sluit niet af als de motor opwarmt. Je moet dus vooraf zaken UITSLUITEN en dat is wat anders dan ze niet uitsluiten en beredeneren waarom iets niet zou uitmaken.

En bedenk dat wij hier ons best zitten te doen om jouw brol weer goed lopend te krijgen.

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 18 jan 2016 11:57
door NIX
Oja, wat ook kan is dat je nok een tandje te vroeg staat. Naast een carb die niet doet wat ie moet doen.

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 19 jan 2016 13:22
door butt head
Ik vind een sproeier 86 op een 50cc erg groot....

Max wat ik in een 50cc had is rond de 70

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 19 jan 2016 20:31
door Ben C50
Ik heb een cdi gehad die op halve toeren sputterde en een soort dood punt had. Als ie daar doorheen kwam, trok hij heerlijk door. Even verwisselen kan snel wat uitsluiten.

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 20 jan 2016 19:10
door adri
Hallo,

Misschien al bekend : Lage toeren + statonair is stationairsproeier,
middengebied is de gasnaaldschuinte,+gasnaaldstand.
toptoerental is de hoofdsproeier.

Deze 3 regelgebieden behoren elkaar te overlappen. Heb je ergens een flinke dip, weet je waar te zoeken.

Bij jou lijkt het dat de hoofdspoeier dus te laat overneemt.Dus inderdaad de gasnaald iets hoger.

Of kleiner spruitstuk. Klinkt raar , maar dan neemt de luchtsnelheid in de carb. toe , zodat alle regelgebieden in een iets later toerental gaan werken.

Groeten,Adri

Re: Dubieuse ploffert afstellen

Geplaatst: 20 jan 2016 20:59
door ml03zl
adri schreef:Hallo,

Misschien al bekend : Lage toeren + statonair is stationairsproeier,
middengebied is de gasnaaldschuinte,+gasnaaldstand.
toptoerental is de hoofdsproeier.
Het gaat om gasschuifstanden en niet toerentallen. En het is niet de gasNAALDschuinte maar de gasSCHUIFschuinte.