De juiste setup, ik snap er niks meer van..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Beste Leden,
Wederom een vraag..
Ik ben van 50 naar 70cc gegaan. Ik heb de FAQ al doorgenomen over het topic Carb afstellen maar ik kom er niet meer uit.
Dit is mijn huidige setup:
18.5mm carb
70cc Jingcheng kop, cilinder en zuiger, 500km oud
Sproeier maat 90
Powerfilter
V8 Uitlaat
Mijn bougie, een NGK hittegraad 7 en NGK dop
Ik heb mijn gasnaald inmiddels op alle posities gehad en nog stottert en hapert hij. Naald helemaal omhoog en hij ploft en doet op half gas en zodra ik het gas open trek wordt het er niet beter op.. dan denk je teveel benzine, alleen mijn bougie blijft witgrijs van kleur en ik merk dat ik veel meer uit mijn 70cc kan halen. Een enkele keer merk ik dat hij goed doortrekt, of in hele hoge toeren of als hij koud is. (Een enkele straat)
Alles is schoon, nagekeken en getest op valse lucht. Mijn kleppen zijn gestelt. Nieuwe bougie.
Wat ook gebeurd en wel zorgelijk is, is dat er af en toe een klein plofje terug mijn carb in gaat, in neutraal als ik stil sta en het gas open trek (rustig)
Moet ik een nog grotere sproeier halen?
Ik heb echt alles al doorgelezen in de FAQ, alle stappen gevolgd. Maar mijn bougie blijft wit grijs..
Wederom een vraag..
Ik ben van 50 naar 70cc gegaan. Ik heb de FAQ al doorgenomen over het topic Carb afstellen maar ik kom er niet meer uit.
Dit is mijn huidige setup:
18.5mm carb
70cc Jingcheng kop, cilinder en zuiger, 500km oud
Sproeier maat 90
Powerfilter
V8 Uitlaat
Mijn bougie, een NGK hittegraad 7 en NGK dop
Ik heb mijn gasnaald inmiddels op alle posities gehad en nog stottert en hapert hij. Naald helemaal omhoog en hij ploft en doet op half gas en zodra ik het gas open trek wordt het er niet beter op.. dan denk je teveel benzine, alleen mijn bougie blijft witgrijs van kleur en ik merk dat ik veel meer uit mijn 70cc kan halen. Een enkele keer merk ik dat hij goed doortrekt, of in hele hoge toeren of als hij koud is. (Een enkele straat)
Alles is schoon, nagekeken en getest op valse lucht. Mijn kleppen zijn gestelt. Nieuwe bougie.
Wat ook gebeurd en wel zorgelijk is, is dat er af en toe een klein plofje terug mijn carb in gaat, in neutraal als ik stil sta en het gas open trek (rustig)
Moet ik een nog grotere sproeier halen?
Ik heb echt alles al doorgelezen in de FAQ, alle stappen gevolgd. Maar mijn bougie blijft wit grijs..
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Vreemd dat hij af en toe wèl even wil....... Weet je of je nu de sproeier hebt die aanbevolen wordt? De kleur van de bougie wijst toch echt op te arm...koffie is de juiste kleur
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Ik vond de sproeier zelf al aan de grote kant, maar toen ik de 50cc nog had had ik een 82 sproeier en dat liep wel lekker. Bougie de juiste kleur
Ik haal morgen maatje 100, klinkt misschien overdreven maar, dan moet ik wel een bruin-zwarte bougie hebben.
Ook hier bij de 4takt winkel vonden ze 82 al groot maar als het werkt werkt het. Dus echt iets aanbevelen kunnen ze ook niet meer..
Ik haal morgen maatje 100, klinkt misschien overdreven maar, dan moet ik wel een bruin-zwarte bougie hebben.
Ook hier bij de 4takt winkel vonden ze 82 al groot maar als het werkt werkt het. Dus echt iets aanbevelen kunnen ze ook niet meer..
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Gewoon groter gaan en dat flutfilter maar even weglaten. En waarom meteen naar 100 als 90 te klein lijkt? Ga eerst eens zonder filter.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Ik zal morgen eerst even een stuk zonder filter rijden.
Ik zal een 95 halen en even kijken wat het resultaat is.
Ik zal een 95 halen en even kijken wat het resultaat is.
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Ik heb een brommer die sproeier 200+ heeft
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Staat de nokkenas timing wel goed? Niet een tandje ernaast? En kleppen al getest op lekken?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Mijn excuses voor de late reactie.
Na heel veel gekloot ben ik weer terug naar sproeier 78 gegaan. Hier loopt hij toch het beste op.
Steeds grotere sproeier stond gelijk aan grotere knallen uit mijn uitlaat en liep er niet beter op in de hoge toeren...
Dan viel het vermogen weg en kon ik niks meer behalve langzaam tot stilstand komen.
Nu zit ik met compleet andere problemen!
Ik heb een aantal kleine blowbacks gehad in mijn carb, het overkwam me het meest toen ik bij een stoplicht stond en wilde optrekken. Hij valt niet uit, maar er komt wel een schel knalletje vanuit mijn carb.
Nu haalde ik deze vanochtend even los en zag wat zwartig rondom het gaatje waar mijn gasnaald in valt. Hele carb maar weer schoongemaakt en de bende weer terug gemonteerd.
Sinds een paar dagen merk ik ook dat zodra ik in hoge toeren wil komen (rond de 8000) dan lijkt het net alsof mijn plofpony in een 2takt veranderd. Klepgeluid wordt anders (geen overtoeren). Met koude motor heb ik hier minder last van. Maar met warme motor en vooral in de 3e en 4e versnelling kan ik niet hoger dan 5000 toeren komen en kan ik niet meer dan halfgas door rijden.
Dit heb ik gedaan:
De kop, cilinder en zuiger geinspecteerd, geen zichtbare schade/onregelmatigheden.
Kleppen gesteld dus timing is goed
Carb schoongemaakt
Benzineslangen schoongemaakt (tank was al prima)
Olie ververst.
Ik ben overigens bereid de hele bende weer los te halen en hier foto's op te zetten op verzoek.
Aan alleen tekst heb je niet veel.
Na heel veel gekloot ben ik weer terug naar sproeier 78 gegaan. Hier loopt hij toch het beste op.
Steeds grotere sproeier stond gelijk aan grotere knallen uit mijn uitlaat en liep er niet beter op in de hoge toeren...
Dan viel het vermogen weg en kon ik niks meer behalve langzaam tot stilstand komen.
Nu zit ik met compleet andere problemen!
Ik heb een aantal kleine blowbacks gehad in mijn carb, het overkwam me het meest toen ik bij een stoplicht stond en wilde optrekken. Hij valt niet uit, maar er komt wel een schel knalletje vanuit mijn carb.
Nu haalde ik deze vanochtend even los en zag wat zwartig rondom het gaatje waar mijn gasnaald in valt. Hele carb maar weer schoongemaakt en de bende weer terug gemonteerd.
Sinds een paar dagen merk ik ook dat zodra ik in hoge toeren wil komen (rond de 8000) dan lijkt het net alsof mijn plofpony in een 2takt veranderd. Klepgeluid wordt anders (geen overtoeren). Met koude motor heb ik hier minder last van. Maar met warme motor en vooral in de 3e en 4e versnelling kan ik niet hoger dan 5000 toeren komen en kan ik niet meer dan halfgas door rijden.
Dit heb ik gedaan:
De kop, cilinder en zuiger geinspecteerd, geen zichtbare schade/onregelmatigheden.
Kleppen gesteld dus timing is goed
Carb schoongemaakt
Benzineslangen schoongemaakt (tank was al prima)
Olie ververst.
Ik ben overigens bereid de hele bende weer los te halen en hier foto's op te zetten op verzoek.
Aan alleen tekst heb je niet veel.
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Kleppen gesteld betekent niet dat de timing goed staat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Back fire kan ook te arm mengsel zijn.
Vlotterniveau?
Gr. Wim.
Vlotterniveau?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Nokje van distr tandwiel staat goed. Wijst wanneer het vliegwiel op T staat precies horizontaal met het markeringspunt.NIX schreef:Kleppen gesteld betekent niet dat de timing goed staat.
Besloten het blok onder mijn bami weg te halen en open te maken. Mijn vliegwiel heeft speling tot ik mijn koppeling in knijp, dan zit er geen beweging meer in (op en neer en van links naar rechts).
Ondanks de dunne carterwanden maakt hij gewoon ontzettend veel herrie en rijd voor geen meter.
Wat me ook overkwam is dat hij gisteren erg moeilijk op gang wilde komen, ik startte hem en wilde het gas opendraaien om vervolgens te horen dat hij tot ongeveer 2500 toeren klom om weer tot nul te gaan en hetzelfde te doen. Maakt niet uit hoever ik het gas opendeed hij bleef herhalen. Andere bougie gestoken en het was weg maar liep daarna niet lekker. Toen ik naar huis reed maakt het blok bijzonder veel lawaai, alsof mijn distributieketting helemaal slap stond en reed niet lekker.
Laatst gewijzigd door 4Stroke Honda op 03 apr 2016 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Hoe stel ik mijn vlotter zo dat hij een rijker mengsel krijgt?wim V8 schreef:Back fire kan ook te arm mengsel zijn.
Vlotterniveau?
Gr. Wim.
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Verbuigen.
Maar zo te lezen heb je eerst andere uitdagingen...
Maar zo te lezen heb je eerst andere uitdagingen...
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Klopt, eerst maar eens kijken wat er aan de binnenkant te redden valt.apae01 schreef:Verbuigen.
Maar zo te lezen heb je eerst andere uitdagingen...
Iemand ervaring met het slingerende vliegwiel? Zodra ik de koppeling inknijp is het dus weg. Aan de andere kant van het blok beweegt er niks mee.
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2016 09:24
- Bezit: Zhenhua Dax - 2010
Honda C50 - aanprustbrommer
Re: De juiste setup, ik snap er niks meer van..
Yes, gevonden!
Een lagerschaal van het krukaslager was afgebroken en ergens in mijn blok beland, krukas eruit en ja hoor, lager helemaal naar zijn grootje.
Ook achter gekomen dat er een tandje was afgebroken van mijn distributieketting spanner (zal vast wel een naam voor zijn).
De schroeven op de grondplaat van mijn spoelen zou ik moeten uitboren om erbij te kunnen, die ook maar vervangen voor torx.
Een lagerschaal van het krukaslager was afgebroken en ergens in mijn blok beland, krukas eruit en ja hoor, lager helemaal naar zijn grootje.
Ook achter gekomen dat er een tandje was afgebroken van mijn distributieketting spanner (zal vast wel een naam voor zijn).
De schroeven op de grondplaat van mijn spoelen zou ik moeten uitboren om erbij te kunnen, die ook maar vervangen voor torx.
Zhenhua Dax - C50 knutselpakket