Pagina 1 van 1

C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 15:36
door jwb
Hallo allen,

Sinds 30 jaar weer een c50 aangeschaft, het schijnt een TT te zijn.

Stel ik wil er een 70 op, of zelfs een 85 lees ik, kan dit op dit blok en welke zou ik dan moeten hebben, ik zou graag de 50 kop blijven behouden. (Kon vroeger allemaal niet, was alleen 70 en dan moest je ook een 70 kop hebben, 85 was er toen niet) Met een schuifmaat meet ik 15 mm bij de carburateur.

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 16:44
door NIX
Je zal echt naar de binnenkant van de kop en naar de zuiger moeten kijken om de juiste set te bestellen. Dit kan zowel OT zijn, maar ook GB2 met langere drijfstang en andere kop en zuiger.

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 17:07
door jwb
Ok thanx, dan kom ik er op terug gaat ik hem asap demonteren!

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 17:49
door NIX
OT rijdt super op 70cc met 50 kop, voor GB2 zou ik een full 70 set proberen te krijgen. Die koppen zijn bijna gelijk aan onze OT50 koppen, alleen hebben ze een squish voor een 70cc boring. GB2 50cc zijn volgens mij al erg kleine klepjes.

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 18:24
door wim V8
Zonde toch van dat originele Hondaspul.
Koop anders een 150cc china blokje nieuw voor weinig.

Gr. Wim.

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 19:33
door butt head
ik zou een nt c90 krukas clinder en kop pakken. dan wel het type met dubbel gelagerde nokkenas.
die heeft namelijk mooie kleine kanalen. ot50 formaat

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 19:50
door NIX
Hebben de meeste glijlagerkoppen ook.

Re: C50 TT

Geplaatst: 31 mar 2016 23:46
door gerbrandicus
Lijkt me dat hier een GB2 topend op zit. Dat zijn fijne topendjes. Ik zou het ook zo laten idd.
En anders inderdaad full 70. Ik heb een GB2 blok met 70cc erop, ik wil evt wel topend ruilen.

Re: C50 TT

Geplaatst: 01 apr 2016 06:17
door jwb
Hmm begin nu toch een beetje te twijfelen..... Loopt prima 55 ongeveer

Maar vroeger had ik ook een 70, dus vandaar de wens....

Re: C50 TT

Geplaatst: 01 apr 2016 12:05
door NIX
Ik heb zelf een full 70 GB2 op en monkey en op een C, lopen beiden met gemak 80. De C zelfs nog wat meer. Ik heb ook een monkey met OT C50 kop, kleine inlaat, dus, met 16mm valstroom en 70cc met zuiger voor 50 kop. Dat haalt ook met gemak de 70. Je gaat dus gewoon hard met 70cc en je zal je bst moeten doen om hem langzaam te laten lopen. Ik kan niet zien of de ontsteking vervroegt (waarschijnlijk wel), maar je carb is een 16mm, dus 55 is nog langzaam met dit ding. Het luchtfilter en de fluisterpijp zullen wel de beperkende factoren zijn.

Re: C50 TT

Geplaatst: 01 apr 2016 13:02
door jwb
Het is een 15mm imitatie en er zit nog 50cc op en ik ben 2 mtr lang, is 55 op de gps dan langzaam...?

Re: C50 TT

Geplaatst: 01 apr 2016 14:15
door ciebie
jwb schreef:Het is een 15mm imitatie en er zit nog 50cc op en ik ben 2 mtr lang, is 55 op de gps dan langzaam...?
Lijkt me prima voor een brommertje toch?

Re: C50 TT

Geplaatst: 01 apr 2016 15:39
door NIX
Het antwoord wordt altijd beter als alle info vooraf gegeven is.

Re: C50 TT

Geplaatst: 01 apr 2016 16:24
door apae01
Als je er dagelijks mee rijdt, of regelmatig in de grote steden, dan is het hard zat. Voor een hobbybrommer in rollenbank-luwe gebieden kan het altijd harder natuurljk, al zou ik boven de 70 km/h wel aan een motorplaat gaan denken...