Ik heb hier een SS50 waarbij de hele elektrische installatie grondig verdesterd is door de vorige eigenaar. Het grootste deel is hersteld, maar nu blijkt nog de selenium gelijkrichter naar de vaantjes en de batterij mankeert. Ik heb hier al heel wat op het forum zitten lezen en blijkt dat de batterij er eigenlijk vooral is om de spanningsverschillen van de alternator op te vangen, zonder batterij springen de lampjes.
Nu zou ik die batterij er eigenlijk gewoon graag uit laten door een spanningsregelaar te monteren op de gele draad. Eerst een full bridge gelijkrichter ter vervanging van dat stokoude selenium ding en dan een circuit in deze trend:
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=www.studebaker-info.org/tech/6-12V/Image15.jpg)
De 2N5881 kan - voorzien van een degelijke heatsink - 15A continu en 30A piek aan, dat lijkt me meer dan voldoende voor alle lampjes te laten branden.
Is dit haalbare kaart? Denk ik in de goede richting en zijn er nog nadelen verbonden aan deze manier van werken?
(ik weet dat zonder draaiende motor de pinkers, toeter, neutraallamp en het stoplicht niet meer zullen macheren, maar dat vind ik niet echt een probleem)
Merci!