Pagina 1 van 1

Timing / tandwiel krukas

Geplaatst: 15 mei 2016 10:24
door Ottodesmo
Hi,

Na het persen van nieuwe lagers op mijn C90 krukas is het tandwiel voor de distributie niet helemaal goed geperst en krijg ik de timing niet helemaal goed. Als ik de O op het nokkenastandwiel oplijn staat het vliegwiel een mm of 7 van de T. Een tandje later en het is ca 10mm de andere kant van de T.

Mijn vraag: kun je met een trekker het tandwiel van de krukas halen en deze er weer op slaan terwijl de krukas gemonteerd is, bijvoorbeeld door het tandwiel te verwarmen?

Als alternatief zou ik de gaten in het nokkenas kunnen aanpassen door deze uit te vijlen en aan de andere kant dicht te lassen.

Groet,

Otto

Re: Timing / tandwiel krukas

Geplaatst: 15 mei 2016 12:09
door ml03zl
Een beter alternatief is je nokkenas tandwiel een stukje verdraaien, 3 nieuwe gaten boren en de "O" opnieuw bepalen. Bij een gemonteerde kruk-as zou ik niet graag het tandwiel vervangen

Re: Timing / tandwiel krukas

Geplaatst: 15 mei 2016 15:54
door nielspbr
Had je van takegawa niet nokkenastandwielen met verzette gaten? (voor als je niet van plan bent of de middelen hebt om zelf in je tandwiel te gaan boren.)

Re: Timing / tandwiel krukas

Geplaatst: 15 mei 2016 18:37
door Ottodesmo
Ja die heb je maar met 4 gaten voor Take nokkenassen... Denk dus dat het veilen/boren wordt. Lijkt me lastig om het tandwiel op de kruk er zonder schade recht weer op te krijgen.

Otto

Re: Timing / tandwiel krukas

Geplaatst: 15 mei 2016 22:48
door NIX
Ik zou eerst eens zien hoe het ding wil lopen. Als het merkteken op de poelie op BDP staat, dan moet het rondje op de nok boven de inkeping zitten. Eigenlijk loopt het dan dan altijd, hooguit wil ie iets liever op toeren gereden worden.

Re: Timing / tandwiel krukas

Geplaatst: 22 mei 2016 20:35
door MrSinga
kitaco heeft er met 3 gaten
Takegawa is dus voor nokken met 2 gaten a la NT dax/monkey