Laatst was ik mijn CB aan het poetsen en wat me nog nooit was opgevallen zag ik terug op een foto van een hele tijd geleden.
En daar begon mijn twijfel.
Als ik mijn CB starte liep die altijd mooi, ( doet ie nu nog) maar als ik een poos aan het toeren was en terug kwam in het stationair toerental was het net of er iets ontregelt was.
Op de foto is goed het zwarte randje te zien van de aansluiting op de cylinder kop.
Zou dit een lekkage bij het spruitstuk kunnen zijn?
Inmiddels is de pakking vervangen en met wat vloeibare pakking verder afgedicht.
Helaas tot nu toe nog niet uit kunnen testen maar het lijkt dat ie stationair nog beter loopt dan voorheen.
Spruitstuk lekkage
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 03 mei 2009 11:15
- Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
- Locatie: Almelo
Spruitstuk lekkage
Its a ridgie didge Honda CB50
- wim V8
- Kill me please, I'm trapped here!
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Spruitstuk lekkage
Ik zie niets vreemds.
Laat de carburateur luchtschroef/stationairschroef afstellen, is 1 minuut werk.
Zorg dat het luchtfilter schoon is.
Als je denkt aan valse lucht kan je de test doen, die zal wel ergens in de FAQ staan,
net zoals de afstelling van de mengselschroeven.
Succes.
Gr. Wim.
Laat de carburateur luchtschroef/stationairschroef afstellen, is 1 minuut werk.
Zorg dat het luchtfilter schoon is.
Als je denkt aan valse lucht kan je de test doen, die zal wel ergens in de FAQ staan,
net zoals de afstelling van de mengselschroeven.
Succes.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Spruitstuk lekkage
Pakking was denk ik gewoon een beetje op en je hebt er dan wel goed aan gedaan om deze te vervangen. Alleen jammer van de vloeibare pakking.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 03 mei 2009 11:15
- Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
- Locatie: Almelo
Re: Spruitstuk lekkage
Jammer van de vloeibare verpakking?
Zelf dacht ik goed aan te doen maar als het niks toe voegt is het inderdaad jammer,
maar ben wel nieuwsgierig waarom je het jammer vind.
Zelf dacht ik goed aan te doen maar als het niks toe voegt is het inderdaad jammer,
maar ben wel nieuwsgierig waarom je het jammer vind.
Its a ridgie didge Honda CB50
Re: Spruitstuk lekkage
Als je de aanligvlakken netjes vlakt en een goede nieuwe pakking gebruikt en de boutjes netjes aantrekt is het niet nodig.
Dan is de pakking voldoende om het goed af te dichten.
Dan is de pakking voldoende om het goed af te dichten.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 03 mei 2009 11:15
- Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
- Locatie: Almelo
Re: Spruitstuk lekkage
Ja dat moet ik beamen maar ik ben een mannetje van zekerheden,
en om alles uit te sluiten heb ik een heel klein beetje vloeibaar over de pakking geveegd.
en om alles uit te sluiten heb ik een heel klein beetje vloeibaar over de pakking geveegd.
Its a ridgie didge Honda CB50
Re: Spruitstuk lekkage
Tja, het is alleen maar lastiger als het weer ooit los moet.
Moet je de restjes eraf krabben.
Nieuwe pakking ff nat maken met olie en monteren, komt die gegarandeerd netjes los.
Moet je de restjes eraf krabben.
Nieuwe pakking ff nat maken met olie en monteren, komt die gegarandeerd netjes los.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"