Is de benzine wel kakeltje vers?
Nee, de standaardsproeier is voldoende, daar moet ie ieder geval mee kunnen draaien.
Start je wel met choke? Helemaal dicht en dan +-2 mm terug.
Probeer eerst de gas truc wat ik eerder zei. Kan je ieder geval zien of ie normaal wil draaien.
Absoluut geen remvloeistof in de carburateur wat je eerder zei gedaan te hebben, remvloeistof is funest voor bijna alles! Maar ja, te laat.
Gr. Wim.
Hulp gezocht voor PC50
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hulp gezocht voor PC50
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Hulp gezocht voor PC50
Toch wil ik nog even weten of je dat buisje dat in de carb geklemd zit, en waar de gasnaald in schuift, of je die ook schoongemaakt hebt!!!
Het is een messing buisje wat je van boven (gasschuif-gat) met een pennetje naar beneden , en eruit kunt tikken. Het is dan een buisje van 1,5 cm lang en een 6 tal minuscule gaatjes erin!
Misschien ten overvloede?? maar is die echt schoon?
En zit de carb met een rubber bochtje aan het spruitstuk?...Zo ja , dan kan ik je wel een opsturen, en dan kan jij het daarmee proberen.
Opsturen, want ik woon in Zeeland.
Het is een messing buisje wat je van boven (gasschuif-gat) met een pennetje naar beneden , en eruit kunt tikken. Het is dan een buisje van 1,5 cm lang en een 6 tal minuscule gaatjes erin!
Misschien ten overvloede?? maar is die echt schoon?
En zit de carb met een rubber bochtje aan het spruitstuk?...Zo ja , dan kan ik je wel een opsturen, en dan kan jij het daarmee proberen.
Opsturen, want ik woon in Zeeland.
Laatst gewijzigd door iclaudius op 17 sep 2016 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 01 jun 2016 20:32
- Bezit: Novio
Re: Hulp gezocht voor PC50
Hoi ,
Ok, weer iets geleerd haha.
Doe anders eens wat benzine in het bougiegat, draai bougie erin sluuit aan en start . Pruttelt hij dan ff dan ligt het toch aan de carb.
Deze blokjes doen het eigenlijk altijd wel.
Ben benieuwd wat het is!.
Succes!
Ok, weer iets geleerd haha.
Doe anders eens wat benzine in het bougiegat, draai bougie erin sluuit aan en start . Pruttelt hij dan ff dan ligt het toch aan de carb.
Deze blokjes doen het eigenlijk altijd wel.
Ben benieuwd wat het is!.
Succes!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 01 jun 2016 20:32
- Bezit: Novio
Re: Hulp gezocht voor PC50
Probleem al gevonden?
grtz
grtz
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 sep 2016 18:14
- Bezit: PC50
Re: Hulp gezocht voor PC50
We hebben eindelijk onze Honda PC50 aan het lopen. En lopen, dat wil die.
Euvel: uiteindelijk toch de ontsteking.
Oplossing: Ontsteekspoel vervangen (oude haperde af en toe: sluiting), uit voorzorg ook de bobine vervangen. Nu kwam er een blauwe vonk van meer dan 10-15 mm rechtstreeks uit de bougiekabel (bougiedop en bougie verwijderd) naar chassis. Tevens bleek de nieuwe bougie rot te zijn, vervangen door de oude. Direct starten en lopen als een zonnetje.
Nog even van de week de carburateur afregelen en dan wordt het geheel gesloopt om dan het frame aan te pakken (repareren, plamuren, schuren en uiteindelijk spuiten). Daarna zal alles weer worden samengebouwd.
Iedereen bedankt voor alle adviezen. Resultaat: Een blije en voldane zoon met een ervaring rijker.
Euvel: uiteindelijk toch de ontsteking.
Oplossing: Ontsteekspoel vervangen (oude haperde af en toe: sluiting), uit voorzorg ook de bobine vervangen. Nu kwam er een blauwe vonk van meer dan 10-15 mm rechtstreeks uit de bougiekabel (bougiedop en bougie verwijderd) naar chassis. Tevens bleek de nieuwe bougie rot te zijn, vervangen door de oude. Direct starten en lopen als een zonnetje.
Nog even van de week de carburateur afregelen en dan wordt het geheel gesloopt om dan het frame aan te pakken (repareren, plamuren, schuren en uiteindelijk spuiten). Daarna zal alles weer worden samengebouwd.
Iedereen bedankt voor alle adviezen. Resultaat: Een blije en voldane zoon met een ervaring rijker.