Honda cb125t

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Scatterbrain
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2016 21:26
Bezit: Cb600f hornet van 2001
Cb125t van 1980

Honda cb125t

Bericht door Scatterbrain »

Beste forumleden

Ik ben compleet nieuw op dit forum ... maar rijd reeds een tiental jaar met een Honda Cb.
Drietal weken geleden heb ik me een tweede moto aangeschaft Honda Cb125t van het jaar 1980. Deze zou volledig gerestaureerd en gereviseerd zijn met originele stukken. Helaas ben ik nu reeds voor de tweede keer in panne gevallen. Ik schets ff het probleem:
Panne 1: starten gaat moeilijk. Een scherp geluid waarna moto stilvalt. Uiteindelijk draait ie terug maar 1 uitlaat voelt warm en spuugt witte rook. De andere is niet warm. De moto heeft continue de neiging om stil te vallen.
Oplossing: naar garage --> garagist zegt nieuwe bougie en het probleem is opgelost. Was ook het geval voor enkele dagen. Vandaag helaas :
Panne twee: starten gaat moeilijk. Moto valt meteen stil als ik hendel loslaat. Één uitlaat warm andere niet. Witte rook ... bijkomen liep hij voor geen meter: optrekken lukte totaal niet (neiging stil te vallen hoe hoog ik ook in toeren ging) en uiteindelijk een maximum van 40 km/uur...
Cb'ke is van jaar 1980. Ik heb er geen verstand van (zou het wel heel graag leren)... iemand een idee wat dit kan zijn?

jeroensael
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 jun 2016 20:32
Bezit: Novio

Re: Honda cb125t

Bericht door jeroensael »

Hoi,
Bobine, bougies, contactpuntjes, carburatie, kortom het kan vanalles zijn. Een voor een alles nachecken en dan lukt het vast wel. Witte rook doet bijna elke motor op het moment met deze temperaturen en vochtigheid. De Cylinder die niet warm wordt of krijgt geen vonk, of krijgt geen benzine, 1 vd 2. Compressie is ook nog een puntje van aandacht. Succes!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2530
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda cb125t

Bericht door MrSinga »

controleer de kleppen. Ik heb ooit een T gehad die moeilijk startte. Bleek er van 1 van de 2 cilinders een klep geplooid te zijn. Draaide maar echt slecht starten en mottig rijden.
Testje met remreiniger/benzine liet merken klep geplooid. Nieuwe kleppen erin gezet (alle 4 ineens) en het ding ging. (nog altijd spijt dat ik al m'n CB125's weg heb gedaan, maarja...)

Plaats reactie