Top end revisie
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Top end revisie
Gisteren heb ik bij mikemehanic even gesleuteld. We hebben de kop gevlakt, ook de inlaat en andere vlakken waar allemaal pakking spul op zat.
Daarna de kop weer in elkaar gezet (schroefdraad van de busjes van de tuimelaar naar buiten).
Volgende week gaan we de cilinder en kop monteren en de nokkenas op tijd zetten.
Daarna de kop weer in elkaar gezet (schroefdraad van de busjes van de tuimelaar naar buiten).
Volgende week gaan we de cilinder en kop monteren en de nokkenas op tijd zetten.
er is altijd een beun oplossing
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
Re: Top end revisie
Er liggen hier al genoeg knuffels van SterreNIX schreef:Micha verdient een knuffel!
ホンダ
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Top end revisie
Gisteren wederom verder gegaan met het winterprojectje. Dit keer:
- de tapeinden van de schroeven van de spoel opnieuw mooi gemaakt.
- Nokkenaskettingspanner (lingo) terug geplaatst met wat olie in het gaatje.
- Nieuw kettinggeleiderwieltje erop gedaan.
- Even alles mooi schoon gemaakt en de ontstekingsplaat terug geplaatst. Voorzichtig aantikken met een houtje om alles mooi heel te houden.
- Vliegwiel gemonteerd
- Zuigertje gemonteerd
- Nieuwe pakking ertussen en voorzichtig de cilinder erop geschoven.
Volgende week gaan we verder.
- de tapeinden van de schroeven van de spoel opnieuw mooi gemaakt.
- Nokkenaskettingspanner (lingo) terug geplaatst met wat olie in het gaatje.
- Nieuw kettinggeleiderwieltje erop gedaan.
- Even alles mooi schoon gemaakt en de ontstekingsplaat terug geplaatst. Voorzichtig aantikken met een houtje om alles mooi heel te houden.
- Vliegwiel gemonteerd
- Zuigertje gemonteerd
- Nieuwe pakking ertussen en voorzichtig de cilinder erop geschoven.
Volgende week gaan we verder.
er is altijd een beun oplossing
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Top end revisie
En gisteren de hele handel gereed gemaakt, binnenkort maar eens proberen of die loopt.
er is altijd een beun oplossing
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5166
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Top end revisie
Lekker met de houtkachel aan in Amersfoort sleutelen.
Volgende keer ben ik erbij!
Is te lang geleden...
Volgende keer ben ik erbij!
Is te lang geleden...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
- Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s
Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex
Re: Top end revisie
Mooie beugel trouwens om je blok op te zetten!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Top end revisie
Gisteren met mikemechanic en stoterstangen90 wezen klussen in de droomwerkplaats in Amersfoort. We hebben het blok erin gehesen, aangesloten. Carb erop gemonteerd. Uitlaat erop gezet. Benzinekraantje open... 3 keer kicken en hij liep. Hij is nog stiller dan een fluisterboot (ja hij stond wel aan). Wat super. En naar huis reed hij ook als een zonnetje. Wel rustig aan gereden want inrijden.
Kan niet wachten om weer mooi te toeren!!
Micha super bedankt voor je hulp en assistentie! Zonder jou was het niet gelukt.
Kan niet wachten om weer mooi te toeren!!
Micha super bedankt voor je hulp en assistentie! Zonder jou was het niet gelukt.
er is altijd een beun oplossing
-
- chaly addict
- Berichten: 18829
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Top end revisie
O, vierkant. Heeft SS90 zeker ondergekwijld?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5166
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Top end revisie
Ik had laarzen meegenomen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Top end revisie
En Micha en Sann maar lopen soppen in hun schoenen zeker.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Top end revisie /GEBEUN
Het nieuwe cilindertje heeft ongeveer 100 km gelopen tot er een drastische gebeurtenis zich voordeed. Met het uitboren van de beenschildgaten in de cilinder (Ruilcilinder van Coos, zat nog een oude schroef in) hebben we per ongeluk het oliekanaal doorboord. Gelukkig kwam ik erachter toen ik voor het eerste rode licht stond te wachten tijdens de testrit. Het klonk als "sop sop sop flots etc" nouja, je kan je er wel wat bij voorstellen, de helft van de carterinhoud lag op straat (ssst niet doorvertellen).
Gelukkig konden we het gat dicht lassen en zit er metaallijm overheen. En nog een mooie hittebestendige zwarte spray, die herken je niet meer terug. Cilinder weer gemonteerd daarna, allemaal hartstikke mooi. Kom ik tegen de kickstarter aan en breekt de rok van de zuiger eraf. "Geen probleem, hij doet het nog wel"zegt ss90. Toch maar een nieuwe erop gezet.
Maar wacht, er is meer:
Bij het starten van de motor hoorden we een vaag getik, alsof de zuiger de rand van de pakking raakt. Dat was ook niet zo gek aangezien de paspennen tussen de cilinder en kop nog op het magneetschaaltje lagen. Kop eraf, paspennen ertussen en klaar is kees.
Al met al heeft het een hoop tijd gekost, maar heb er ontzettend veel van geleerd. En nu heb ik eindelijk een mooi lopend blokje, klaar voor het volgende avontuur.
Gelukkig konden we het gat dicht lassen en zit er metaallijm overheen. En nog een mooie hittebestendige zwarte spray, die herken je niet meer terug. Cilinder weer gemonteerd daarna, allemaal hartstikke mooi. Kom ik tegen de kickstarter aan en breekt de rok van de zuiger eraf. "Geen probleem, hij doet het nog wel"zegt ss90. Toch maar een nieuwe erop gezet.
Maar wacht, er is meer:
Bij het starten van de motor hoorden we een vaag getik, alsof de zuiger de rand van de pakking raakt. Dat was ook niet zo gek aangezien de paspennen tussen de cilinder en kop nog op het magneetschaaltje lagen. Kop eraf, paspennen ertussen en klaar is kees.
Al met al heeft het een hoop tijd gekost, maar heb er ontzettend veel van geleerd. En nu heb ik eindelijk een mooi lopend blokje, klaar voor het volgende avontuur.
er is altijd een beun oplossing
Re: Top end revisie
Ik hoop dat er geen nevenschade is ontstaan na dit avontuur. Geen krasjes in de cilinderwand ofzo? Er kan veel misgaan, maar ik zou in het vervolg ook (en ik zeg het heel voorzichtig) een beetje beter oppassen... Sterkte in ieder geval!