Vervolg: voorvork renovatie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Camickaeze
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 jun 2014 12:32

Vervolg: voorvork renovatie

Bericht door Camickaeze »

Dag beste kijkbuisvrienden,

Het langverwachte vervolg op dit topic. We gaan verder met de voorpoten..

Een aantal vragen, problemen, uitdagingen:

1, De enige binnenpoten die ik kon bestellen bij Coos zijn wat langer dan de binnen poten die er nu in lijken te zitten. Volgens mij komen deze uit de Astrea (of een knock-off) daarvan.. Kan dit kwaad? Ik snap dat als de nieuwe poten langer zijn ik ze allebei moet gaan vervangen (ik was van plan alleen de rechter lekke poot te vervangen, maar die vlieger gaat niet meer op).

2. Ik heb de lekke poot redelijk ver uit elkaar, blijf nu weer hangen op de onderste bus. Hoe krijg je dit in hemelsnaam van de poot af? Is het uberhaubt de moeite waard om er vanaf te halen of stel je voor om een nieuwe te kopen?

Afbeelding

Afbeelding

De onderste borgring is er af, maar het lijkt of er nog eentje in de stalen bus zit (ik heb werkelijk waar geen idee hoe die bus heet, excuses)

3. Als ik de poten dat toch helemaal kaal heb en opnieuw op moet bouwen, welke onderdelen zijn verstandig om te vervangen? Ik snap dat de keerringen er nieuw in moeten, maar zijn er nog meer dingen die handig zijn om maar meteen te vervangen als je toch al zo ver bent?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Vervolg: voorvork renovatie

Bericht door NIX »

Ik denk dat je nieuwe poten zonder de bussen en circlips geleverd worden, dus die moet je overzetten. De bus moet eraf kunnen, stook 'm heet, doe er (kruip)olie op, los moet ie kunnen. De bovenste circlip zorgt alleen dat de bus niet naar boven schuift. De onderste moet er echt af en kan soms flink eigenwijs zijn. De bovenste kan er pas af als de bus iets naar beneden geschoven is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Camickaeze
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 jun 2014 12:32

Re: Vervolg: voorvork renovatie

Bericht door Camickaeze »

Top, duidelijk Nix, thnx! Omdat ik niet weet hoe het e.e.a. in elkaar steekt weet ik niet waar ik wel met een (rubberen) hamer op mag rammen en waar niet op.. :D Dit moet wel gaan lukken..

Zijn de onderdelen die ik nu ga vervangen (de binnenpoot en de keerring) voldoende of zou jij nog meer meenemen als je toch bezig bent?

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Vervolg: voorvork renovatie

Bericht door NIX »

Nee, dat zou ze weer eeuwen mee moeten laten gaan. Een setje nieuwe stofhoezen, misschien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie