C310 vraagjes
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
C310 vraagjes
heho,
Komt het stoterstangenwalhalla niet meer terug? Ik zie nu pas dat ie nog steeds mist.
Ik heb een C310S gekocht, maar er kan natuurlijk gewoon een A blokje onder liggen. Waar zie je precies (naast het prestatieverschil?) de verschillen tussen een A en S blokje?
En, hij loopt stationair een beetje a la novio, het loopt net niet geweldig, carburateur instelling heeft daar invloed op. Zijn die carburateurs net zo vervelend als van Novio's of is het wel makkelijk stationair af te stellen?
Het lijkt erop dat er een imi Cee uitlaat onder ligt, passen deze gewoon? (weet niet 100% zeker of het er 1 is)
zijn tellerkabels verkrijgbaar/ zijn er imitaties die toevallig passen?
Komt het stoterstangenwalhalla niet meer terug? Ik zie nu pas dat ie nog steeds mist.
Ik heb een C310S gekocht, maar er kan natuurlijk gewoon een A blokje onder liggen. Waar zie je precies (naast het prestatieverschil?) de verschillen tussen een A en S blokje?
En, hij loopt stationair een beetje a la novio, het loopt net niet geweldig, carburateur instelling heeft daar invloed op. Zijn die carburateurs net zo vervelend als van Novio's of is het wel makkelijk stationair af te stellen?
Het lijkt erop dat er een imi Cee uitlaat onder ligt, passen deze gewoon? (weet niet 100% zeker of het er 1 is)
zijn tellerkabels verkrijgbaar/ zijn er imitaties die toevallig passen?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Tellerkabels geen probleem. Neem de oude mee naar de winkel. Alleen de lengte kan iets afwijken. Maar een klein stukje geeft niks.
De carburateurs van de C310 A en S zijn in principe prima teurs.
Die van de novio ook trouwens. Die heeft alleen soms een probleem met een rubbertje.
Als je brommert niet stationair wil lopen dan kan dat liggen aan de afstelling van de carb, vuil in de carb, lekkende kleppen of ander soort compressieverlies, beroerde ontstekingsafstelling.
Het verschil tussen A en S.
De S heeft de kleppen gepositioneerd precies zoals de SS/C/CD. Dus boven elkaar, bijde onder een hoek.
De A heeft de kleppen gepositioneerd zoals bij de novio. Dus naast elkaar.
De S heeft dan ook 2 ronde klepdoppen op de kop zitten, net zoals bij de SS/C/CD. De A heeft een kapje met koelribben voor op de kop die met 1 boutje (M6, sleutel 10) vast zit.
De carburateurs van de C310 A en S zijn in principe prima teurs.
Die van de novio ook trouwens. Die heeft alleen soms een probleem met een rubbertje.
Als je brommert niet stationair wil lopen dan kan dat liggen aan de afstelling van de carb, vuil in de carb, lekkende kleppen of ander soort compressieverlies, beroerde ontstekingsafstelling.
Het verschil tussen A en S.
De S heeft de kleppen gepositioneerd precies zoals de SS/C/CD. Dus boven elkaar, bijde onder een hoek.
De A heeft de kleppen gepositioneerd zoals bij de novio. Dus naast elkaar.
De S heeft dan ook 2 ronde klepdoppen op de kop zitten, net zoals bij de SS/C/CD. De A heeft een kapje met koelribben voor op de kop die met 1 boutje (M6, sleutel 10) vast zit.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Bedankt voor de informatie.
Hip, dan heb ik dus een S
Er zit geen isolator/pakking tussen het spruitstuk en de carburateur, ik weet niet of er daar 1 hoort, allicht in ieder geval een pakking. Hij loopt wel stationair, maar na een tijdje slaat ie af, hij loopt net te rustig. Maar ik heb er verder nog niet echt aan zitten stellen, dus niet dat dat al een probleem is ofso.
Oude tellerkabel zit er niet meer op, maar een paar cm meer of minder is niet zo erg.
Wat een heerlijke bedrading heeft zo'n ceedrietien trouwens![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
Toch nog weer een zijvraagje, komt het walhalla niet meer terug?
Hip, dan heb ik dus een S
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
Er zit geen isolator/pakking tussen het spruitstuk en de carburateur, ik weet niet of er daar 1 hoort, allicht in ieder geval een pakking. Hij loopt wel stationair, maar na een tijdje slaat ie af, hij loopt net te rustig. Maar ik heb er verder nog niet echt aan zitten stellen, dus niet dat dat al een probleem is ofso.
Oude tellerkabel zit er niet meer op, maar een paar cm meer of minder is niet zo erg.
Wat een heerlijke bedrading heeft zo'n ceedrietien trouwens
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
Toch nog weer een zijvraagje, komt het walhalla niet meer terug?
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Er zit al een nieuwe imi op, daarom vroeg ik mij af of dat gewoon Cee was. Maar er komt al een beun uitlaat op natuurlijk, moet alleen nog wat lassen.
Maar
Welke rekjes passen, alleen die specifiek voor C310?
Maar
![Question :?:](./images/smilies/apple_icon_question.png)
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/apple_icon_cry.png)
Ik hoorde overal dat contactpuntjes niet meer nieuw te krijgen zijn, of je moet geluk hebben, maar ze zijn gewoon te koop bij Loef volgens de site? Voor 30 euro welliswaar..Dezelfde Jasper schreef:
Toch nog weer een zijvraagje, komt het walhalla niet meer terug?
Welke rekjes passen, alleen die specifiek voor C310?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
De S heeft er in ieder geval inderdaad 1 naar de kop lopen, prachtig gezicht.
Ik probeer uit te zoeken wat voor carburateur er op het blok zit, ook omdat ik hem sowieso volgens de standaard gegevens in de eerste plaats wil afstellen. Volgens de c310S/320S handleiding van Hondaheaven moet er aan de linkerzijde een luchtregelschroef zitten, maar die zit er niet. In plaats daarvan denk ik de 2 stelschroeven aan de andere kant ipv 1 zoals het volgens die manual hoort. Ik kan alleen de codering 31AI vinden, en iets slecht leesbaars, oc ofso. De naam van een C310a NL carb is DPS 13 NA2/02 (max 40km/u), die van de BE versie DPS 13 NA2/01 (max 60km/u) dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Ik weet niet of men het bij de BE versie over de C310S spreekt of over de Belgische C310A, als die bestaat.
Weet iemand meer over de carburateurtjes?
Ik probeer uit te zoeken wat voor carburateur er op het blok zit, ook omdat ik hem sowieso volgens de standaard gegevens in de eerste plaats wil afstellen. Volgens de c310S/320S handleiding van Hondaheaven moet er aan de linkerzijde een luchtregelschroef zitten, maar die zit er niet. In plaats daarvan denk ik de 2 stelschroeven aan de andere kant ipv 1 zoals het volgens die manual hoort. Ik kan alleen de codering 31AI vinden, en iets slecht leesbaars, oc ofso. De naam van een C310a NL carb is DPS 13 NA2/02 (max 40km/u), die van de BE versie DPS 13 NA2/01 (max 60km/u) dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Ik weet niet of men het bij de BE versie over de C310S spreekt of over de Belgische C310A, als die bestaat.
Weet iemand meer over de carburateurtjes?
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer: