C310 vraagjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

C310 vraagjes

Bericht door Dezelfde Jasper »

heho,
Komt het stoterstangenwalhalla niet meer terug? Ik zie nu pas dat ie nog steeds mist.

Ik heb een C310S gekocht, maar er kan natuurlijk gewoon een A blokje onder liggen. Waar zie je precies (naast het prestatieverschil?) de verschillen tussen een A en S blokje?

En, hij loopt stationair een beetje a la novio, het loopt net niet geweldig, carburateur instelling heeft daar invloed op. Zijn die carburateurs net zo vervelend als van Novio's of is het wel makkelijk stationair af te stellen?

Het lijkt erop dat er een imi Cee uitlaat onder ligt, passen deze gewoon? (weet niet 100% zeker of het er 1 is)

zijn tellerkabels verkrijgbaar/ zijn er imitaties die toevallig passen?

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Tellerkabels geen probleem. Neem de oude mee naar de winkel. Alleen de lengte kan iets afwijken. Maar een klein stukje geeft niks.

De carburateurs van de C310 A en S zijn in principe prima teurs.
Die van de novio ook trouwens. Die heeft alleen soms een probleem met een rubbertje.
Als je brommert niet stationair wil lopen dan kan dat liggen aan de afstelling van de carb, vuil in de carb, lekkende kleppen of ander soort compressieverlies, beroerde ontstekingsafstelling.

Het verschil tussen A en S.
De S heeft de kleppen gepositioneerd precies zoals de SS/C/CD. Dus boven elkaar, bijde onder een hoek.
De A heeft de kleppen gepositioneerd zoals bij de novio. Dus naast elkaar.
De S heeft dan ook 2 ronde klepdoppen op de kop zitten, net zoals bij de SS/C/CD. De A heeft een kapje met koelribben voor op de kop die met 1 boutje (M6, sleutel 10) vast zit.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Bedankt voor de informatie.

Hip, dan heb ik dus een S :D
Er zit geen isolator/pakking tussen het spruitstuk en de carburateur, ik weet niet of er daar 1 hoort, allicht in ieder geval een pakking. Hij loopt wel stationair, maar na een tijdje slaat ie af, hij loopt net te rustig. Maar ik heb er verder nog niet echt aan zitten stellen, dus niet dat dat al een probleem is ofso.
Oude tellerkabel zit er niet meer op, maar een paar cm meer of minder is niet zo erg.

Wat een heerlijke bedrading heeft zo'n ceedrietien trouwens :D

Toch nog weer een zijvraagje, komt het walhalla niet meer terug?

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

imi c uitlaat past, je moet alleen wel die gaatjes in de flens iets uitvijlen en soms kom je een beetje in de knoei met je trapper
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Ik heb het uitlaatgebeuren bekeken, een dunne imi c uitlaat past inderdaad probleemloos, en een dikke c uitlaat loopt tegen de trapper aan. Verder inderdaad de flens iets van 4mm naar binnen uitvijlen. En een ophangbeugeltje maken.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Owja, de uitlaat.
Loef heeft een uitlaat voor de C310S.
Dit is gewoon een imi C uitlaat, maar dan met een aangepaste beugel er bij.

Wat uitlaten betreft kost het geen drol.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Er zit al een nieuwe imi op, daarom vroeg ik mij af of dat gewoon Cee was. Maar er komt al een beun uitlaat op natuurlijk, moet alleen nog wat lassen.

Maar :?: :cry:
Dezelfde Jasper schreef:
Toch nog weer een zijvraagje, komt het walhalla niet meer terug?
Ik hoorde overal dat contactpuntjes niet meer nieuw te krijgen zijn, of je moet geluk hebben, maar ze zijn gewoon te koop bij Loef volgens de site? Voor 30 euro welliswaar..

Welke rekjes passen, alleen die specifiek voor C310?

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Via via weet ik dat iemand bezig is om CDI te produceren voor het grote publiek. De eerste C310 met CDI rijd al een tijdje rond.

Binnenkort zal ik het eens navragen.

opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

Bericht door opazoetekauw »

kon je een s en a blok ook niet onderscheiden doordat een van de twee externe olieleidingen had? volgens mij had de s dat....

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

De S heeft er in ieder geval inderdaad 1 naar de kop lopen, prachtig gezicht.

Ik probeer uit te zoeken wat voor carburateur er op het blok zit, ook omdat ik hem sowieso volgens de standaard gegevens in de eerste plaats wil afstellen. Volgens de c310S/320S handleiding van Hondaheaven moet er aan de linkerzijde een luchtregelschroef zitten, maar die zit er niet. In plaats daarvan denk ik de 2 stelschroeven aan de andere kant ipv 1 zoals het volgens die manual hoort. Ik kan alleen de codering 31AI vinden, en iets slecht leesbaars, oc ofso. De naam van een C310a NL carb is DPS 13 NA2/02 (max 40km/u), die van de BE versie DPS 13 NA2/01 (max 60km/u) dus daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Ik weet niet of men het bij de BE versie over de C310S spreekt of over de Belgische C310A, als die bestaat.

Weet iemand meer over de carburateurtjes?

pirtre
4T-MSB regular
Berichten: 381
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door pirtre »

ik heb even voor je op de mijne gekeken, er staat: GF en 31AI op de kant waar ie aan het spruitstuk zit.
Succes ermee
Pieter
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

En jij hebt een A? Dit zou nog weleens een A carburateur op een S blokje kunnen zijn.

pirtre
4T-MSB regular
Berichten: 381
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door pirtre »

Nee, deze is van mijn s projectje, een a carb is valstroom en de s carb zit met een spruitstuk met kronkel op de cilinder.
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Oke, bedankt. Dan zijn er dus verschillende S carburateurs.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Bericht door San »

Dezelfde Jasper schreef:Oke, bedankt. Dan zijn er dus verschillende S carburateurs.
Ja je hebt de belgische en de nederlandse versie. Wat jij wilt hebben is duidelijk de belgische versie met matiching spruitstuk.

Plaats reactie