YX150 blok start slecht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

NIX schreef:Wat je nodig hebt is een vervroegende ontsteking. Daar hoort een vliegwiel met streep bij en een dikke CDI. Eventueel kun je zelf een streep oplassen. Ontsteking op zich maakt niet uit en ik heb ook goede ervaringen met imi op dikke blokken. Een ontsteking met vast tijdstip kan het blok flink laten terugschoppen en start wat minder makkelijk.
Oh.... dan ga ik nog even kijken of ik nog iets kan ruilen/wisselen met Jelle :shock:
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

butt head schreef:http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=904


of gewoon even deze aan klikken en de ogen dicht en dan op auw(betalen) klikken.
https://www.cmsnl.com/honda-c90-cub-199 ... S1_6ozyjIU
https://www.cmsnl.com/honda-c90-cub-199 ... S2AI4zyjIU

of gewoon voor 300,- een c90 blok kopen met ontsteking. ik zou hem laten liggen als de stekkers van de ontsteking er af geknipt zijn of maar 150 voor het geheel betalen.

of het interslet in de gate houden en daar voor een paar euro een nette ontsteking scoren.
Ja die had ik ook gezien, maar om nou een ontsteking te kopen die net zo duur is als het Bami blok waar het opgeschroeft wordt...
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door butt head »

Halodax schreef:
butt head schreef:http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=904


of gewoon even deze aan klikken en de ogen dicht en dan op auw(betalen) klikken.
https://www.cmsnl.com/honda-c90-cub-199 ... S1_6ozyjIU
https://www.cmsnl.com/honda-c90-cub-199 ... S2AI4zyjIU

of gewoon voor 300,- een c90 blok kopen met ontsteking. ik zou hem laten liggen als de stekkers van de ontsteking er af geknipt zijn of maar 150 voor het geheel betalen.

of het interslet in de gate houden en daar voor een paar euro een nette ontsteking scoren.
Ja die had ik ook gezien, maar om nou een ontsteking te kopen die net zo duur is als het Bami blok waar het opgeschroeft wordt...
je wil een lekker startend blok of je wil je het schompus trappen om er een beetje leven in te krijgen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

peer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 feb 2017 18:36
Bezit: skyteam gorrilla
TDM 850
Sparta met custom made
Oldsmobile cutlass cruiser 1980
gsx 1400
chevrolet hhr
Locatie: Zutphen

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door peer »

hallo
ik heb ook een xy150 onder mijn dax zitten en die start koud meteen 1 of 2 trappen en lopen .warm 1 trap.

ik heb een jing cheng ontsteking met een vliegwiel met streep en een vervroegende (race) cdi blauw van kleur.

dit vliegwiel http://www.4taktwinkel.nl/Vliegwiel-CDI ... ervroegend
deze cdi http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... 59834f55eb

ontsteking komt van mijn originele blok af een dax jc 90 ,en ik heb de opnemer wel iets naar buiten moeten plaatsen ongeveer 1,5 mm anders liep hij tegen vliegwiel aan.

denk zelf dat je met de vervroegende cdi al een heel eind komt ,maar je moet wel een streep op je vliegwiel hebben (anders kan hij niks vervroegen)

met mijn originele blok van mijn jc dac (85cc) had ik dezelfde vervroegende cdi en de pukkel heb ik zelf bij gelast tot streep van 18mm.
daar liep hij veel mooier en soepeler mee.

dit heb ik gebruikt als voorbeeld om de streep te lassen http://www.honda-dax.de/b9chiptuning.html

ik hoop dat je hier wat mee kunt en je xy blokje net zo lekker aan de praat krijgt als de mijne ,want die loopt als een dolle 8-)

succes peer
een kleinigheidje heb je altijd!

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

peer schreef:hallo
ik heb ook een xy150 onder mijn dax zitten en die start koud meteen 1 of 2 trappen en lopen .warm 1 trap.

ik heb een jing cheng ontsteking met een vliegwiel met streep en een vervroegende (race) cdi blauw van kleur.

dit vliegwiel http://www.4taktwinkel.nl/Vliegwiel-CDI ... ervroegend
deze cdi http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... 59834f55eb

ontsteking komt van mijn originele blok af een dax jc 90 ,en ik heb de opnemer wel iets naar buiten moeten plaatsen ongeveer 1,5 mm anders liep hij tegen vliegwiel aan.

denk zelf dat je met de vervroegende cdi al een heel eind komt ,maar je moet wel een streep op je vliegwiel hebben (anders kan hij niks vervroegen)

met mijn originele blok van mijn jc dac (85cc) had ik dezelfde vervroegende cdi en de pukkel heb ik zelf bij gelast tot streep van 18mm.
daar liep hij veel mooier en soepeler mee.

dit heb ik gebruikt als voorbeeld om de streep te lassen http://www.honda-dax.de/b9chiptuning.html

ik hoop dat je hier wat mee kunt en je xy blokje net zo lekker aan de praat krijgt als de mijne ,want die loopt als een dolle 8-)

succes peer
Duidelijk verhaal Peer, dank je wel!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

Halodax schreef:
NIX schreef:Wat je nodig hebt is een vervroegende ontsteking. Daar hoort een vliegwiel met streep bij en een dikke CDI. Eventueel kun je zelf een streep oplassen. Ontsteking op zich maakt niet uit en ik heb ook goede ervaringen met imi op dikke blokken. Een ontsteking met vast tijdstip kan het blok flink laten terugschoppen en start wat minder makkelijk.
Oh.... dan ga ik nog even kijken of ik nog iets kan ruilen/wisselen met Jelle :shock:
Nou de communicatie ging lekker (not) dus het is vandaag gewoon verstuurd.
Is dit een verbetering tov de YX rotor ontsteking? Of terugsturen en iets anders met spoed bestellen? (Want we willen nu natuurlijk wel de HDD rijden)
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door NIX »

Ik denk dat een groter en zwaarder vliegwiel de boel altijd rijdbaarder maakt. Als je de streep op de juiste positie oplast heb je alleen een vervroegende CDI nodig.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door roow »

Mijn yx160 pruttert en doet ook veelste veel met een vm26.... Heb ook geen verlichting meer na switchen van ori Honda blok lifan 140 dus zal van de week die ontsteking overzetten op het yx blok. Heb jij de nieuwe onsteking al binnen?

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

NIX schreef:Ik denk dat een groter en zwaarder vliegwiel de boel altijd rijdbaarder maakt. Als je de streep op de juiste positie oplast heb je alleen een vervroegende CDI nodig.
Mja dan kan ik beter deze retour sturen en een met een streep kopen. Beetje zonde om een streep op een nieuw vliegwiel te lassen als ik de juiste zo kan kopen.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

roow schreef:Mijn yx160 pruttert en doet ook veelste veel met een vm26.... Heb ook geen verlichting meer na switchen van ori Honda blok lifan 140 dus zal van de week die ontsteking overzetten op het yx blok. Heb jij de nieuwe onsteking al binnen?
Ik snap niet helemaal wat je zegt Roow...
Je VM26 pruttert en doet teveel?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door nielspbr »

Gelukkig, ik ben niet de enige die de post van Robert niet snapt.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door butt head »

volgens mij heeft het iets te maken met het onregelmatige stationair lopen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door Halodax »

butt head schreef:volgens mij heeft het iets te maken met het onregelmatige stationair lopen.
Lijkt me een questie van afstellen, niet de VM26 an sich.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door roow »

Halodax schreef:
roow schreef:Mijn yx160 pruttert en doet ook veelste veel met een vm26.... Heb ook geen verlichting meer na switchen van ori Honda blok lifan 140 dus zal van de week die ontsteking overzetten op het yx blok. Heb jij de nieuwe onsteking al binnen?
Ik snap niet helemaal wat je zegt Roow...
Je VM26 pruttert en doet teveel?
:D
Loopt kut . Ik heb de vm26 nooit echt een fijne carb. gevonden, maar zal wel aan mij liggen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: YX150 blok start slecht

Bericht door butt head »

roow schreef:
Halodax schreef:
roow schreef:Mijn yx160 pruttert en doet ook veelste veel met een vm26.... Heb ook geen verlichting meer na switchen van ori Honda blok lifan 140 dus zal van de week die ontsteking overzetten op het yx blok. Heb jij de nieuwe onsteking al binnen?
Ik snap niet helemaal wat je zegt Roow...
Je VM26 pruttert en doet teveel?
:D
Loopt kut . Ik heb de vm26 nooit echt een fijne carb. gevonden, maar zal wel aan mij liggen.
dan zou je is mijn 150 met vm26 moeten proberen.
ik vind mijn vm26 een top ding.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie