6v uit 12v cdi ontsteking...
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
6v uit 12v cdi ontsteking...
Hola,
Ik heb mijn Dax klaar voor de HDD maar mijn verlichting brand niet erg fel.
Ik heb een YX150 blok en daar heb ik deze week een standaard Lifan 12v cdi ontsteking opgezet omdat ik gek werd van die outer rotor die erop hoort.
Alles werkt en hij start nu lekker makkelijk.
Alleen mijn verlichting brand zoals gezegd niet bijster fel. En toen ik ging meten kwam ik stationair op 6,3v uit en als ik wat gas geef gaat ie richting de 8v.
Het maakt ook niet uit of ik de spanning voor de verlichting pak van de witte of de gele draad van de ontsteking. Zelfs als ik ze samen pak blijft het 6v.
Iemand een idee hoe dit kan? En wat ik eraan kan doen? (Buiten 6v lampjes en spanningsregelaar plaatsen)
Alvast bedankt.
Ik heb mijn Dax klaar voor de HDD maar mijn verlichting brand niet erg fel.
Ik heb een YX150 blok en daar heb ik deze week een standaard Lifan 12v cdi ontsteking opgezet omdat ik gek werd van die outer rotor die erop hoort.
Alles werkt en hij start nu lekker makkelijk.
Alleen mijn verlichting brand zoals gezegd niet bijster fel. En toen ik ging meten kwam ik stationair op 6,3v uit en als ik wat gas geef gaat ie richting de 8v.
Het maakt ook niet uit of ik de spanning voor de verlichting pak van de witte of de gele draad van de ontsteking. Zelfs als ik ze samen pak blijft het 6v.
Iemand een idee hoe dit kan? En wat ik eraan kan doen? (Buiten 6v lampjes en spanningsregelaar plaatsen)
Alvast bedankt.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Heb je je spanningsregelaar niet toevallig op gelijkspanning staan ipv wisselspanning?
Maar het brandt echt zwak, dus er zal wel iets mis zijn. Misschien een 6V regelaar gemonteerd ipv 12V?
Probeer het stationair eens heel eventjes zonder regelaar.
Maar het brandt echt zwak, dus er zal wel iets mis zijn. Misschien een 6V regelaar gemonteerd ipv 12V?
Probeer het stationair eens heel eventjes zonder regelaar.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Juiste type regelaar? meen me te herinneren dat een standaard yx ontsteking massaloze spoelen heeft en volgens mij heb je nu gewoon geel en wit.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Is wel absoluut een 12v regelaar.gerbrandicus schreef:Heb je je spanningsregelaar niet toevallig op gelijkspanning staan ipv wisselspanning?
Maar het brandt echt zwak, dus er zal wel iets mis zijn. Misschien een 6V regelaar gemonteerd ipv 12V?
Probeer het stationair eens heel eventjes zonder regelaar.
Er zit geen schakelaar oid op dus hoe zou ik gelijk en wisselspanning kunnen kiezen dan?
Ik ga morgen even zonder regelaar proberen.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Geen idee, werkte met de YX ontsteking ook.nielspbr schreef:Juiste type regelaar? meen me te herinneren dat een standaard yx ontsteking massaloze spoelen heeft en volgens mij heb je nu gewoon geel en wit.
Daar kwamen dezelfde draadkleuren uit met spanning, ook geel en wit.
Watvoor ander type regelaar zou ik moeten hebben dan?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Als het een zwevende spoel is, dan de ene kant op de massa doen en de andere splitsen naar de gele en witte van de regelaar en naar je verlichting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Nog makkelijker is een DC spanningsregelaar van een chinese quad (bashan, shineray oid). Type met 2 of 3 gele draden. Heb je direct het volle vermogen. (FULL BRIDGE RECTUMFRYER)NIX schreef:Als het een zwevende spoel is, dan de ene kant op de massa doen en de andere splitsen naar de gele en witte van de regelaar en naar je verlichting.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16255
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
OeiOeiOei...Viertakt schreef:RECTUMFRYER
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
AvEnielspbr schreef:OeiOeiOei...Viertakt schreef:RECTUMFRYER
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Het is een leuke bijnaam, maar de officiële Engelse vertaling voor gelijkrichter is rectifierViertakt schreef:AvEnielspbr schreef:OeiOeiOei...Viertakt schreef:RECTUMFRYER
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Oke pappe, zal geen grapjes meer maken.stoterstangen90 schreef:Het is een leuke bijnaam, maar de officiële Engelse vertaling voor gelijkrichter is rectifierViertakt schreef:AvEnielspbr schreef:OeiOeiOei...Viertakt schreef:RECTUMFRYER
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Als grapje heb ik er wel om kunnen gniffelen.Viertakt schreef:Oke pappe, zal geen grapjes meer maken.stoterstangen90 schreef:Het is een leuke bijnaam, maar de officiële Engelse vertaling voor gelijkrichter is rectifierViertakt schreef:AvEnielspbr schreef:OeiOeiOei...Viertakt schreef:RECTUMFRYER
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...
Lol, thanks allemaal het werkt!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.