6v uit 12v cdi ontsteking...

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Halodax »

Hola,

Ik heb mijn Dax klaar voor de HDD maar mijn verlichting brand niet erg fel.

Ik heb een YX150 blok en daar heb ik deze week een standaard Lifan 12v cdi ontsteking opgezet omdat ik gek werd van die outer rotor die erop hoort.

Alles werkt en hij start nu lekker makkelijk.
Alleen mijn verlichting brand zoals gezegd niet bijster fel. En toen ik ging meten kwam ik stationair op 6,3v uit en als ik wat gas geef gaat ie richting de 8v.
Het maakt ook niet uit of ik de spanning voor de verlichting pak van de witte of de gele draad van de ontsteking. Zelfs als ik ze samen pak blijft het 6v.

Iemand een idee hoe dit kan? En wat ik eraan kan doen? (Buiten 6v lampjes en spanningsregelaar plaatsen)

Alvast bedankt.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door gerbrandicus »

Heb je je spanningsregelaar niet toevallig op gelijkspanning staan ipv wisselspanning?
Maar het brandt echt zwak, dus er zal wel iets mis zijn. Misschien een 6V regelaar gemonteerd ipv 12V?
Probeer het stationair eens heel eventjes zonder regelaar.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door nielspbr »

Juiste type regelaar? meen me te herinneren dat een standaard yx ontsteking massaloze spoelen heeft en volgens mij heb je nu gewoon geel en wit.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Halodax »

gerbrandicus schreef:Heb je je spanningsregelaar niet toevallig op gelijkspanning staan ipv wisselspanning?
Maar het brandt echt zwak, dus er zal wel iets mis zijn. Misschien een 6V regelaar gemonteerd ipv 12V?
Probeer het stationair eens heel eventjes zonder regelaar.
Is wel absoluut een 12v regelaar.
Er zit geen schakelaar oid op dus hoe zou ik gelijk en wisselspanning kunnen kiezen dan?
Ik ga morgen even zonder regelaar proberen.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Halodax »

nielspbr schreef:Juiste type regelaar? meen me te herinneren dat een standaard yx ontsteking massaloze spoelen heeft en volgens mij heb je nu gewoon geel en wit.
Geen idee, werkte met de YX ontsteking ook.
Daar kwamen dezelfde draadkleuren uit met spanning, ook geel en wit.
Watvoor ander type regelaar zou ik moeten hebben dan?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door NIX »

Als het een zwevende spoel is, dan de ene kant op de massa doen en de andere splitsen naar de gele en witte van de regelaar en naar je verlichting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Viertakt
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo.
Locatie: Almeloooooooooooo

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Viertakt »

NIX schreef:Als het een zwevende spoel is, dan de ene kant op de massa doen en de andere splitsen naar de gele en witte van de regelaar en naar je verlichting.
Nog makkelijker is een DC spanningsregelaar van een chinese quad (bashan, shineray oid). Type met 2 of 3 gele draden. Heb je direct het volle vermogen. (FULL BRIDGE RECTUMFRYER)
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door nielspbr »

Viertakt schreef:RECTUMFRYER
OeiOeiOei...

Viertakt
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo.
Locatie: Almeloooooooooooo

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Viertakt »

nielspbr schreef:
Viertakt schreef:RECTUMFRYER
OeiOeiOei...
AvE
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door stoterstangen90 »

Viertakt schreef:
nielspbr schreef:
Viertakt schreef:RECTUMFRYER
OeiOeiOei...
AvE
Het is een leuke bijnaam, maar de officiële Engelse vertaling voor gelijkrichter is rectifier
Afbeelding

Viertakt
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo.
Locatie: Almeloooooooooooo

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Viertakt »

stoterstangen90 schreef:
Viertakt schreef:
nielspbr schreef:
Viertakt schreef:RECTUMFRYER
OeiOeiOei...
AvE
Het is een leuke bijnaam, maar de officiële Engelse vertaling voor gelijkrichter is rectifier
Oke pappe, zal geen grapjes meer maken.
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door stoterstangen90 »

Viertakt schreef:
stoterstangen90 schreef:
Viertakt schreef:
nielspbr schreef:
Viertakt schreef:RECTUMFRYER
OeiOeiOei...
AvE
Het is een leuke bijnaam, maar de officiële Engelse vertaling voor gelijkrichter is rectifier
Oke pappe, zal geen grapjes meer maken.
Als grapje heb ik er wel om kunnen gniffelen.
Afbeelding

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door Halodax »

Lol, thanks allemaal het werkt!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 6v uit 12v cdi ontsteking...

Bericht door NIX »

Wat heb je gedaan?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie