Chaly blok zuiger tikt tegen uitlaatklep
Geplaatst: 27 jun 2017 17:41
Hallo hondavrienden!
Ik ben nieuw hier, dus hallo leek me op z'n plek. Dan, over naar de orde van de dag:
Het verhaal: Ik ben met een chaly blokje (cf50e) bezig. Het plan is, zodra het werkt, het onder een novio frame te hangen. Van de zomer ga ik het een groep vrienden op brommertoer dus dan moet de boel werken. Echter...
Eerst het blok werkend maken. Alles zit aangesloten. Kabelboom, carburateur, benzinetank, etc. (Er zit trouwens een Singha 12V electrische ontsteking in het blok)
Dan, aantrappen. De bougie bleef bij kicken helemaal droog. Carb gecheckt, vlotterbak zat vol, alle sproeiers waren netjes schoon; moet goed zijn. Google zegt: kleppen afstelling. Daarnaar gekeken. Het leek alsof de timing van de nokkenas niet klopte met de t en de f op het vliegwiel. Mbv filmpje alles goed gezet, rondje naar voren als T op het merkje staat en de zuiger op dooie punt bovenaan staat. Daarna nog de ketting gespannen. En nu... Knalt de zuiger tegen de uitlaatklep op het moment dat het bobbeltje op het vliegwiel (voor cdi ontsteking) richting cilinder wijst.
Dit was eerder niet! Hoe kan dit? Ik heb een c50 blok van een vriend geopend en hij staat precies gelijk afgesteld. Iemand enig idee?
Alvast dank, groet Piet
Ik ben nieuw hier, dus hallo leek me op z'n plek. Dan, over naar de orde van de dag:
Het verhaal: Ik ben met een chaly blokje (cf50e) bezig. Het plan is, zodra het werkt, het onder een novio frame te hangen. Van de zomer ga ik het een groep vrienden op brommertoer dus dan moet de boel werken. Echter...
Eerst het blok werkend maken. Alles zit aangesloten. Kabelboom, carburateur, benzinetank, etc. (Er zit trouwens een Singha 12V electrische ontsteking in het blok)
Dan, aantrappen. De bougie bleef bij kicken helemaal droog. Carb gecheckt, vlotterbak zat vol, alle sproeiers waren netjes schoon; moet goed zijn. Google zegt: kleppen afstelling. Daarnaar gekeken. Het leek alsof de timing van de nokkenas niet klopte met de t en de f op het vliegwiel. Mbv filmpje alles goed gezet, rondje naar voren als T op het merkje staat en de zuiger op dooie punt bovenaan staat. Daarna nog de ketting gespannen. En nu... Knalt de zuiger tegen de uitlaatklep op het moment dat het bobbeltje op het vliegwiel (voor cdi ontsteking) richting cilinder wijst.
Dit was eerder niet! Hoe kan dit? Ik heb een c50 blok van een vriend geopend en hij staat precies gelijk afgesteld. Iemand enig idee?
Alvast dank, groet Piet