Nu het bedrijf waar ik werk naar een andere locatie gaat. Kan ik elke dag lekker op de dax er naar toe. Ik rij met een full 70 (alu. cil.), 20mm carb,4 bak hand ss50 en een Faddybike uitlaat. De Faddybike is gedempt en maakt een mooi donker geluid. Dat geluid is super maar voor dagelijks gebruik te hard en trekt mij iets teveel aandacht. Temperatuur van het blok komt na een lange rit met deze set up niet boven de 90 graden C uit.
Gisteren heb ik de ori dax uitlaat (model vaste demper) teruggezet en even mee gereden maar de temperatuur van het blok loopt heel snel op naar de 130 graden C. En dat lijkt me te hoog. Nou is er een groot verschil in doorlaat (Faddybike is 20 mm en dax pijp maar 10 mm) waardoor het blok zijn warmte van de uitlaatgassen beter af kan voeren.
Nou ben ik niet de enige met een 70 cc en een ori pijp rijdt en nu vraag ik me af waarom mijn blok zo warm wordt en hoe ik de temperatuur omlaag krijg zonder koeler te plaatsen.
Motorblok temperatuur vs uitlaat
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16162
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Motorblok temperatuur vs uitlaat
(franse) st70 pijp gebruiken.
+ dat met een andere uitlaat je afstelling kan veranderen.
+ dat met een andere uitlaat je afstelling kan veranderen.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Motorblok temperatuur vs uitlaat
Loopt 'ie niet te arm nu?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 09 jul 2009 14:30
- Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G - Locatie: Arnhem
Re: Motorblok temperatuur vs uitlaat
Alvast bedankt voor het meedenken. Bougie is mooi koffie kleur (met de Faddybike) daar heb ik met de imitatie 20 mm lang over moeten doen om dat zo te krijgen. Kan het type bougie (warmtegraad) hier ook een rol in spelen? Of hij te arm loopt met de ori pijp weet ik niet. Dan zou ik die er eerst weer op moeten klussen en dan kijken wat de bougie doet.
Re: Motorblok temperatuur vs uitlaat
Ik denk dat "waardoor het blok zijn warmte van de uitlaatgassen beter af kan voeren." een verkeerde conclusie is en die uitlaat inderdaad de motor te arm laat lopen.
De oplossing is: carburateur afstellen op de uitlaat die er op zit.
De oplossing is: carburateur afstellen op de uitlaat die er op zit.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 09 jul 2009 14:30
- Bezit: C50DX
SS50K1
ST50G - Locatie: Arnhem
Re: Motorblok temperatuur vs uitlaat
Ik ga na mijn vakantie aan de slag om de carburateur af te stellen op de ori uitlaat. Heb inmiddels een nieuw spruitstuk besteld zodat ik de carburateur op het orginele luchtfilter aan kan sluiten. Heb ik het probleem van een powerfilter en regen meteen getackeld. Bedankt voor de reacties.