Pagina 1 van 1

SS en CB cilinder

Geplaatst: 28 aug 2017 20:40
door Siemen
Nu zit ik er laatst over te denken om wat meer cc's onder mijn cb te steken,
alleen is elk kitje dat ik vind reteduur.
Kan ik niet gewoon een ss cilindertje eropgooien?
Zo niet, weet iemand dan een goed kitje voor een mooie prijs?

Nog een fototje :D , gewoon omdat dat leuk is
Afbeelding

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 28 aug 2017 22:58
door nielspbr
Staand en liggend mixt totaal niet.

Wat vind jij reteduur/een mooie prijs?

(Wil je het goedkoop houden, vooral niet opvoeren.)

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 29 aug 2017 00:58
door Siemen
Ik denk zelf gewoon dat €220 voor een kitje veel is tegenover de kitjes die je hebt voor een liggend blok (die ik overigens mooi geprijsd vind zijn),
of heeft dat enige speciale redenen?

Deze kit had Coos me aangeraden:
http://www.4taktwinkel.nl/Cilinderset-m ... -52mm-75cc
Iemand ervaring? Is het de moeite? :?:

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 29 aug 2017 08:00
door MrSinga
hoofdreden dat die kitjes zo duur zijn is gewoon omdat er niet zoveel hier te vinden zijn van die blokken tov liggende cilinders. En er dus ook veel minder replica kitjes zijn. Sommige kits kosten in Japan dan pakken minder dan deze voor de monkey-motortjes (superhead ed bv.)
Nu passende kitjes zijn voor CY50/Ape50/CB50 en daar stopt het wat. En behalve Takegawa/Kitaco/Daytona/DRP en nog een paar zijn er niet zoveel andere witte producten aanwezig.
Nu het voordeel aan een staande cilinder is minder slijtage en betere koeling.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 29 aug 2017 09:59
door nielspbr
Een nadeel is ook dat er hier gewoon veel minder staand spul rondrijd. Het is ook nooit in nederland geleverd, komt allemaal uit de omringende landen.

Anders zou er hier wel meer opvoerspul hier te vinden zijn.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 29 aug 2017 10:27
door ReezYard
Je kunt natuurlijk ook uitzoeken wat 't kost om je bestaande cilinder
uit te boren tot 52mm (75cc).
Hoef je daarna alleen nog 'n passende zuiger en pakkingset te kopen.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 08:33
door NIX
Zit je alleen nog met je kleine klepjes. Eigenlijk is de vraag wel helder, maar we weten nog helemaal niet wat er nu op de brommer zit qua setup, hoe hij presteert en wat de eigenaar verwacht.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 09:41
door nielspbr
Zoveel koppen met grotere kleppen zijn er niet die op een opgevoerde 50cc(80) passen. Ik ken er eigenlijk maar 2, beide van kitaco en voor 82cc(54mm). Van de spl en de se-pro is de laatste er al niet meer als kit.
(+ met de se-pro moet je volgens kitaco al aan de sterkere oliepomp, oliekoeler en een sterkere koppeling.)

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 11:01
door NIX
Eelco laat soms ook de sets komen met een 80 kop. Of 100, dat weet ik niet zeker.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 11:12
door ReezYard
Voor de XL50 van m'n zoon heb ik ooit de kop (+ nokkenas) van een XL70 kunnen scoren.
Zonder verdere speciale aanpassingen - op het spruitstuk van de carb na - liep dat ding als de brandweer.
De XL70's zijn helaas in Nederland schaars!

BTW .....bij het Classic Racing Team rijden diverse behoorlijk rappe CB50's (en SS-jes).
Bezoek 'ns één van hun (gratis) evenementen en babbel met de coureurs.
De site: http://www.classicracingteam.nl

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 16:22
door wim V8
Maar hij vindt 220,- al erg duur dus dat gaat helemaal niets worden.
Moet ook nog een uitlaatje, carb en kopje bij.
Dus zou maar 6-700 op zak nemen tijdens het shoppen.

Gr. Wim.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 18:40
door NIX
Ik zou gewoon de uitlaat ontgrenzen en een 16mm monteren. Ervan uitgaande dat het vliegwiel is vastgezet.

Re: SS en CB cilinder

Geplaatst: 30 aug 2017 19:32
door nielspbr
NIX schreef:Eelco laat soms ook de sets komen met een 80 kop. Of 100, dat weet ik niet zeker.
Het wonderbaarlijke is dat de meeste 80cc sets zonder kop komen, de snellere sets leveren wel een nokkenstok mee. Bij diverse merken heb je bij die stok dan weer andere veren nodig.
Zelfs een merk als takegawa heeft geen kop voor 54mm, die beginnen pas kits met kop te leveren bij 57mm(91cc)

(voor het 100 blok is veel meer aan bb-kits en koppen leverbaar, leve de nsf100)


ps. zo'n 220 euro 80cc cilinder/zuiger kitje kost in japan iets van 77 euro, goedkoopste verzendkosten 55 euri, in geval van nl de 21% btw erbij en de 30euro omdat de douane zo vriendelijk is geweest jou een rekening te maken en dat je spullen uit japan komen. Viola, daar is je 220 euro.