Honda pf50 met c50 blok???

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Mauwrits
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2017 17:38

Honda pf50 met c50 blok???

Bericht door Mauwrits »

Beste honda liefhebbers, Over een paar weken word ik 16 jaar, Dus ben ik van plan om een Honda oldtimer (schakel)brommer te kopen (die ongeveer de 60 wel kan halen en onder de 1000 euro). Nu ging ik eens kijken op internet om te kijken welke er precies zijn. Toen zag ik de Honda Pf50 Amigo een mooi klein compact brommertje en een honda c50. Maar die c50 is heel duur, maar dan kan je wel schakelen en bij de pf50 heb ik heb het gevoel dat die zo sloom gaan. Ik wil er ook niet te veel aan sleutelen want ik wil wel de motor zo origineel mogelijk houden. Dus nu kom ik bij mijn vraag zou ik onder een Pf50 een c50 motortje schroeven? Of hebben jullie andere suggesties voor honda het liefst schakel en 4takt brommers?
Ik heb er zelf geen verstand van dus sorry als ik heel dom over kom. :)

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda pf50 met c50 blok???

Bericht door gerbrandicus »

Er rijden al best wat Novio's met C50 type motorblokken rond, zelfs eens 110cc gezien. Je moet wel handig zijn. Ik heb zelfs eens gezien dat iemand zijn frame een beetje had verlengd ervoor. Maar dat lijkt eigenlijk niet nodig, want verder doet niemand dat.
En je hebt het helemaal juist, Novio's zijn slome ondingen. Bijna onmogelijk op te voeren, trekt sloom op. De motorblokken roken vaak ook flink omdat ze gaar zijn. Met een C50 type blok maak je een Novio dagelijks inzetbaar, snel indien gewenst en oerbetrouwbaar.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Honda pf50 met c50 blok???

Bericht door Daan1508 »

Maar, om de vraag te beantwoorden: het past absoluut niet meteen.