Pagina 2 van 3

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 15 okt 2017 18:20
door NIX
Precies, zit in de rechterkrukwang.

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 15 okt 2017 18:51
door Mrhondaracer
Heb blok gaat idd gesplitst worden. Alles goed schoonmaken en opnieuw opbouwen.
Zijn er nog delen die ik preventief zou moeten vervangen nu hij toch open ligt?

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 15 okt 2017 18:58
door NIX
De pakkingen.

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 15 okt 2017 19:03
door stoterstangen90
De olie..

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 15 okt 2017 19:56
door Skiller
De koppelingsplaten zou ik persoonlijk gelijk vervangen als ik dit zo zie.
Wat je krukas betreft heeeeeeeel goed schoonmaken om het centrifugaal filter maar ook de smeerkanalen vrij te krijgen.

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 16 okt 2017 11:06
door Mrhondaracer
Keerringen en pakkingen had ik der al op staan.
Is het centrifugaal filter los te koop of zit dit vast in de krukwang?

Als ik het carter gedeeld heb maar is lekker laten weken in de benzine of diesel,
of zijn er die hier een ander idee voor hebben?

Naar de koppelingsplaatjes zal ik is even kijken of ze aan vervanging toe zijn.

Wat de kop betreft, klepzittingen slijpen, kleprubbers vervangen, nieuwe kettingspanner(deze is namelijk gebroken) en
misschien de in en uitlaat kanalen even polijsten

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 16 okt 2017 12:14
door NIX
Filter zit achter het rechter lager en alleen de O-ring is eventueel te vervangen. Nieuw rechterlager ook maar halen, dus.

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 16 okt 2017 12:15
door NIX
stoterstangen90 schreef:De olie..
Gewoon terugkappen met een t-shirt over de trechter. Dat doet toch iedereen?

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 16 okt 2017 18:52
door stoterstangen90
NIX schreef:
stoterstangen90 schreef:De olie..
Gewoon terugkappen met een t-shirt over de trechter. Dat doet toch iedereen?
Waarom dat T-shirt?

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 17 okt 2017 12:09
door Mrhondaracer
Toch maar goed dat het blok helemaal uit elkaar gaat.
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 19 okt 2017 13:36
door Viertakt
stoterstangen90 schreef:
NIX schreef:
stoterstangen90 schreef:De olie..
Gewoon terugkappen met een t-shirt over de trechter. Dat doet toch iedereen?
Waarom dat T-shirt?
Houdt eventuele bakstenen tegen.

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 19 okt 2017 13:40
door Viertakt
Mrhondaracer schreef:Toch maar goed dat het blok helemaal uit elkaar gaat.
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!
Schoonmaken doe ik liever met diesel, worden je vingers niet zo schraal van. En tevens laat dat een laagje achter waardoor eventueel staal niet direct verroest als je halverwege de revisie besluit alles in een krat te flikkeren omdat je er geen zin meer aan hebt.

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 19 okt 2017 21:12
door Mrhondaracer
Viertakt schreef:
Mrhondaracer schreef:Toch maar goed dat het blok helemaal uit elkaar gaat.
Er is zeker 1 lager kapot in de versnellingsbak..
Het schoonmaken van het blok doe ik nu met benzine, werkt erg goed!
Schoonmaken doe ik liever met diesel, worden je vingers niet zo schraal van. En tevens laat dat een laagje achter waardoor eventueel staal niet direct verroest als je halverwege de revisie besluit alles in een krat te flikkeren omdat je er geen zin meer aan hebt.
Net het schoonmaken van de onderdelen zet ik ze gelijk even in de schone olie. Diesel heeft zn lekker zwaar luchtje. En voor de schare handen hebben we de handschoen :D

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 26 okt 2017 20:26
door bonjour
Ik heb zelf jaren met een Takegawa 80cc set gereden, met carb. en al.
Beviel erg goed, ook trouwens wel een 80 kop. is ook eigenlijk wel een must als je met 80cc wilt rijden.

Gewoon met contactpunten draaide dat zo 12k, geen slag verkeerd.. mijn streven was om comfortabel op de B-wegen te kunnen rijden. Dus 90km/u, dat ging prima, ding was nog niet eens optimaal afgesteld.. 100km of harder kan gewoon. Met een 5 bak wellicht nog iets meer..

Essentieel was trouwens wel een extra carterventilatie (via de olievuldop naar een tankje) en een goede uitlaat.
Ik had er een Kitaco pijp onder, zonder DB killer liep het mooi, met DB killer liep het slecht.

Blokje heb ik nog, en gaat een mooi plekje krijgen in de huiskamer :mrgreen:

Al met al kostte het hele circus eigenlijk veel te veel, maarja, het was wel leuk :mrgreen:

Re: CB50 cdi geen toeren

Geplaatst: 31 okt 2017 12:07
door Mrhondaracer
bonjour schreef:Ik heb zelf jaren met een Takegawa 80cc set gereden, met carb. en al.
Beviel erg goed, ook trouwens wel een 80 kop. is ook eigenlijk wel een must als je met 80cc wilt rijden.

Gewoon met contactpunten draaide dat zo 12k, geen slag verkeerd.. mijn streven was om comfortabel op de B-wegen te kunnen rijden. Dus 90km/u, dat ging prima, ding was nog niet eens optimaal afgesteld.. 100km of harder kan gewoon. Met een 5 bak wellicht nog iets meer..

Essentieel was trouwens wel een extra carterventilatie (via de olievuldop naar een tankje) en een goede uitlaat.
Ik had er een Kitaco pijp onder, zonder DB killer liep het mooi, met DB killer liep het slecht.

Blokje heb ik nog, en gaat een mooi plekje krijgen in de huiskamer :mrgreen:

Al met al kostte het hele circus eigenlijk veel te veel, maarja, het was wel leuk :mrgreen:
Goed om te horen! Heb het setje besteld dus zal er over een aantal weken wel zijn (komt uit Japan namelijk).
Verder ben ik het blok compleet aan het reviseren. Alle lagers uit de bak waren kapot :shock: maar draait nu weer als een malle.
Verder het oliekanaal naar de kop iets vergroot, dit was een gaatje van 2mm? Nu een stukje groter in ieder geval!
Heeft jou 80cc op de originele oliepomp gedraaid?