CY50 wil niet meer lopen
Geplaatst: 24 dec 2017 20:08
Beste forumleden,
Mijn CY50 wil nu al een aantal weken niet (meer) lopen.
Ik heb er een paar honderd meter mee kunnen rijden met de volgende setup:
- originele 50cc.
- kof 20 mm carburateur.
- sproeier maat 80.
- vastgezet vliegwielmechanisme.
- open uitlaat (V8 speed source).
- origineel luchtfilter.
- NGK CR7HSA bougie.
Met deze setup liep hij mooi stationair en kon ik rond de 55 km/h rijden zonder problemen.
De volgende dag wil ik de brommer weer starten, en begon hij enorm te knallen bij het geven van half gas / vol gas.
Ik had verder niets aangepast of versteld aan de brommer.
Mijn eerste gedachte was: de condensator is kapot gegaan.
De condensator heb ik toen vervangen, maar hij bleef nog steeds knallen bij half gas / vol gas. De afstand tussen de contactpuntjes was goed (0,35 mm).
Ik heb vervolgens verschillende soorten sproeiers gemonteerd (68, 74, 76 en 78) en de hoogte van de gasnaald aangepast.
Ook dat had geen effect. De bougie was wel bij alle soorten sproeiers zwart.
Toen had ik besloten om naar volledig originele setup terug te gaan:
- originele 50cc.
- keihin pc15a.
- sproeier maat 62.
- originele uitlaat.
- origineel luchtfilter.
- NGK CR7HSA bougie.
Na het monteren van deze onderdelen wil de brommer helemaal niet meer lopen. Niet eens een plofje.
Vervolgens heb ik (met mijn vader) het blok deels gedemonteerd omdat de brommer niet heel veel compressie had en we benieuwd waren hoe de cilinder er van binnen uitzag.
De cilinder zag er netjes uit en had geen krassen of andere beschadigingen. De slotspeling was ook goed.
De nokkenasketting hebben wij daarna weer volgens het werkplaatshandboek afgesteld.
De klepinlaat en de klepuitlaat zagen er ook goed uit (er zat wel een lichte koolaanslag op).
Vervolgens het hele zaakje weer in elkaar gezet en het motorblok onder de brommer gehangen.
Ik weet zelf niet goed meer waar het aan kan liggen dat hij niet meer wil lopen.
Een aantal dingen kunnen we wel met zekerheid zeggen:
- de brommer krijgt een goede en mooie vonk (de vonk is wel wit i.p.v. blauw). Op het moment zit er een NGK CR7HSA bougie op.
- na een aantal keren de brommer aantrappen met de choke erop wordt de bougie nat. De vlotterkamer loopt ook vol met benzine.
- de klepspeling is goed.
- de compressie van de brommer is redelijk tot goed.
- de afstand tussen de contactpuntjes is goed (0,35 mm).
- er is geen sprake van valse lucht.
- pakkingen lijken goed aan te sluiten en er is niets krom getrokken.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn met mijn brommer?
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat er een andere bougie op hoort te zitten? De vonk is namelijk fel wit i.p.v. blauw.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg,
Frank.
Mijn CY50 wil nu al een aantal weken niet (meer) lopen.
Ik heb er een paar honderd meter mee kunnen rijden met de volgende setup:
- originele 50cc.
- kof 20 mm carburateur.
- sproeier maat 80.
- vastgezet vliegwielmechanisme.
- open uitlaat (V8 speed source).
- origineel luchtfilter.
- NGK CR7HSA bougie.
Met deze setup liep hij mooi stationair en kon ik rond de 55 km/h rijden zonder problemen.
De volgende dag wil ik de brommer weer starten, en begon hij enorm te knallen bij het geven van half gas / vol gas.
Ik had verder niets aangepast of versteld aan de brommer.
Mijn eerste gedachte was: de condensator is kapot gegaan.
De condensator heb ik toen vervangen, maar hij bleef nog steeds knallen bij half gas / vol gas. De afstand tussen de contactpuntjes was goed (0,35 mm).
Ik heb vervolgens verschillende soorten sproeiers gemonteerd (68, 74, 76 en 78) en de hoogte van de gasnaald aangepast.
Ook dat had geen effect. De bougie was wel bij alle soorten sproeiers zwart.
Toen had ik besloten om naar volledig originele setup terug te gaan:
- originele 50cc.
- keihin pc15a.
- sproeier maat 62.
- originele uitlaat.
- origineel luchtfilter.
- NGK CR7HSA bougie.
Na het monteren van deze onderdelen wil de brommer helemaal niet meer lopen. Niet eens een plofje.
Vervolgens heb ik (met mijn vader) het blok deels gedemonteerd omdat de brommer niet heel veel compressie had en we benieuwd waren hoe de cilinder er van binnen uitzag.
De cilinder zag er netjes uit en had geen krassen of andere beschadigingen. De slotspeling was ook goed.
De nokkenasketting hebben wij daarna weer volgens het werkplaatshandboek afgesteld.
De klepinlaat en de klepuitlaat zagen er ook goed uit (er zat wel een lichte koolaanslag op).
Vervolgens het hele zaakje weer in elkaar gezet en het motorblok onder de brommer gehangen.
Ik weet zelf niet goed meer waar het aan kan liggen dat hij niet meer wil lopen.
Een aantal dingen kunnen we wel met zekerheid zeggen:
- de brommer krijgt een goede en mooie vonk (de vonk is wel wit i.p.v. blauw). Op het moment zit er een NGK CR7HSA bougie op.
- na een aantal keren de brommer aantrappen met de choke erop wordt de bougie nat. De vlotterkamer loopt ook vol met benzine.
- de klepspeling is goed.
- de compressie van de brommer is redelijk tot goed.
- de afstand tussen de contactpuntjes is goed (0,35 mm).
- er is geen sprake van valse lucht.
- pakkingen lijken goed aan te sluiten en er is niets krom getrokken.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn met mijn brommer?
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat er een andere bougie op hoort te zitten? De vonk is namelijk fel wit i.p.v. blauw.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg,
Frank.