spanningsregelaar plaatsen
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
spanningsregelaar plaatsen
Hallo iedereen,
Ik wil graag een spanningsregelaar plaatsen, om zonder accu te kunnen rijden.
Alleen heb ik geen idee hoe ik hem aan moet sluiten.
De gelijkrichter vervalt als het goed is?
Deze draadboom heb ik:
En deze 12v spanningsregelaar:
Het motorblok is een 50cc OT, met 12 volt cdi ontsteking.
Ik wil graag een spanningsregelaar plaatsen, om zonder accu te kunnen rijden.
Alleen heb ik geen idee hoe ik hem aan moet sluiten.
De gelijkrichter vervalt als het goed is?
Deze draadboom heb ik:
En deze 12v spanningsregelaar:
Het motorblok is een 50cc OT, met 12 volt cdi ontsteking.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: spanningsregelaar plaatsen
Niet bij een 3-pin, dan hou je de ori gelijkrichter. Zie de electra FAQ. De 3-pin komt er gewoon bij vóór de gelijkrichter. In en out zijn dezelfde.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2540
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: spanningsregelaar plaatsen
Wat jij nodig hebt is zo’n battery less kitje. Zoals bij een Baja/Monkey R.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: spanningsregelaar plaatsen
Ik kom er nog steeds niet hellemaal uit, ik heb bij de electra FAQ gekeken en draadschema's gezocht.
Ik heb 2 gele draden uit de ontsteking, dat klopt verder allemaal wel en is duidelijk. Maarrr, de gelijkrichter is toch alleen puur voor gelijkstroom voor de accu? Ik ga zonder accu rijden, en de nieuwe spanningsregelaar is tegen het doorbranden van de verlichting, ter vervanging van de gelijkrichter, deze heeft dan geen functie meer toch? en vervalt deze?
Zelf leek me dit het meest logische:
Ik wil niet eigenwijs overkomen, maar electra vind ik altijd moeilijk,
bij de spanningsregelaar die ik heb gekocht vind ik info dat hij de spanning afregeld op 12v en niet bedoelt is in combinatie met een accu.
Ik wil juist zonder accu rijden omdat ik alle electra in het frame heb weggewerkt en smalle zijkappen gebruik.
Ik heb 2 gele draden uit de ontsteking, dat klopt verder allemaal wel en is duidelijk. Maarrr, de gelijkrichter is toch alleen puur voor gelijkstroom voor de accu? Ik ga zonder accu rijden, en de nieuwe spanningsregelaar is tegen het doorbranden van de verlichting, ter vervanging van de gelijkrichter, deze heeft dan geen functie meer toch? en vervalt deze?
Zelf leek me dit het meest logische:
Ik wil niet eigenwijs overkomen, maar electra vind ik altijd moeilijk,
bij de spanningsregelaar die ik heb gekocht vind ik info dat hij de spanning afregeld op 12v en niet bedoelt is in combinatie met een accu.
Ik wil juist zonder accu rijden omdat ik alle electra in het frame heb weggewerkt en smalle zijkappen gebruik.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2540
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: spanningsregelaar plaatsen
Battery lesser steken dus. Das maar een plaatje. Batterij heeft een doel hé. Dus wil je die weg is zo'n lesser de ideale oplossing
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: spanningsregelaar plaatsen
Had gemist dat er zonder accu gereden wordt. Dat kan betekenen dat er een regelaar smelt omdat de accu ook als buffer werkt. Hopelijk werkt de setup met het licht altijd aan.
Nog wat: 2 gele draden betekent waarschijnlijk een zwevende spoel. Dan moet er 1 aan de massa en 1 parallel naar de regelaar. Kijk even waar de 2 gele draden precies vanaf komen. Eigenlijk klopt het schema dat je getekend hebt, wel.
Nog wat: 2 gele draden betekent waarschijnlijk een zwevende spoel. Dan moet er 1 aan de massa en 1 parallel naar de regelaar. Kijk even waar de 2 gele draden precies vanaf komen. Eigenlijk klopt het schema dat je getekend hebt, wel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: spanningsregelaar plaatsen
Dank voor de oplossingen en antwoorden,
Ik ben nog met de bedrading bezig, wat ik ga doen is de lampen altijd laten branden als de motor loopt,
De spanningsregelaar goed in de gaten houden ivm kans op oververhitting en smelten, ik hang deze eerst aan de zijkant van het frame met testrijden.
Het wachten is nog op een cilinderkop en uitlaat.
Ik laat nog weten of het goed gaat.
De 2 gele draden ga ik even uitzoeken, volgens mij heb ik eens gelezen dat 1 gele draad een zwakkere spoel had en de ander een sterkere.
Wat ik wel weet is dat beide gele draden op de spoelen zelf zitten, een op de linker spoel en de ander op dezelfe rechter spoel.
Ik ben nog met de bedrading bezig, wat ik ga doen is de lampen altijd laten branden als de motor loopt,
De spanningsregelaar goed in de gaten houden ivm kans op oververhitting en smelten, ik hang deze eerst aan de zijkant van het frame met testrijden.
Het wachten is nog op een cilinderkop en uitlaat.
Ik laat nog weten of het goed gaat.
De 2 gele draden ga ik even uitzoeken, volgens mij heb ik eens gelezen dat 1 gele draad een zwakkere spoel had en de ander een sterkere.
Wat ik wel weet is dat beide gele draden op de spoelen zelf zitten, een op de linker spoel en de ander op dezelfe rechter spoel.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: spanningsregelaar plaatsen
Deze ontsteking heb ik:
het is een 12 volt aangepast voor OT carter, met een verloopstukje om op de OT 6v krukastap te plaatsen.
Op veel ontstekingen zit een witte draad, deze heeft dat niet.
Wat ik zelf denk is dat 1 gele draad voor de spanningsregelaar gebruikt moet worden en 1 voor de verlichting.
Morgen zal ik eens een foto plaatsen van de ontsteking, bedrading en stroomcomponenten die ik heb.
het is een 12 volt aangepast voor OT carter, met een verloopstukje om op de OT 6v krukastap te plaatsen.
Op veel ontstekingen zit een witte draad, deze heeft dat niet.
Wat ik zelf denk is dat 1 gele draad voor de spanningsregelaar gebruikt moet worden en 1 voor de verlichting.
Morgen zal ik eens een foto plaatsen van de ontsteking, bedrading en stroomcomponenten die ik heb.
Laatst gewijzigd door klaploper op 11 jan 2018 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2540
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: spanningsregelaar plaatsen
Das een YX. Takegawa replica heeft een fiche met Honda kleuren
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: spanningsregelaar plaatsen
Dank mijnheer singa,
Ik heb het vorige bericht even aangepast
Ik heb het vorige bericht even aangepast
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: spanningsregelaar plaatsen
Ik zou eerst eens meten wat er uit die draden komt. Meet tussen massa en elke draad en tussen de 2 gele draden. Wat jij zegt kan alleen als ze op hetzelfde punt van de spoelen gesoldeerd zitten. Op het plaatje zitten ze dat niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: spanningsregelaar plaatsen
Oke, dank.
Ik heb wel een filmpje gevonden dat beide gele draden de spanningsregelaar ingaan.
Ik ga ze eens doormeten, ben benieuwd.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: spanningsregelaar plaatsen
Dat zou een andere regelaar kunnen zijn dan de jouwe.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.