Pagina 1 van 2

K pipe 70cc maar geen vermogen

Geplaatst: 12 feb 2018 10:11
door Peter73
Hoi,

Aangezien de K pipe nog geen pak boter van tafel trekt wil ik deze gaan aanpassen, ofwel wat opvoeren.
Het is een 50cc, met 12mm carb. Er zit reeds een korte gasschuif in en het luchtfilterhuis is aangepast. Ook is de CDI draad losgehaald. Hiermee maakt hij toeren zat (9000-10000 ofzo), voor het mooie eigenlijk net wat teveel. Het bekende verhaal. Wind mee 55km, wind tegen net aan 40-45...

Ik vind een onderlangs lopende NHRC Carbon uitlaat wel mooi. Die zal allicht wat meer doorstroming geven tov de standaard uitlaat.
Daarnaast zou ik er een andere cilinder op willen zetten, maar daar begint ook gelijk de twijfel. Wat is nu raadzaam om te doen.
70cc (of75cc) cilinder met originele 50cc kop en 12mm carb behouden? Of naar Full 70cc gaan en een 16mm carb? Of...?
Voortandwiel van 11 naar 12-13?
Ik zou eigenlijk de begrenzing erop willen laten, maar wel het koppel aanmerkelijk willen verbeteren. Topsnelheid vind ik niet zo heel spannend, maar mag wel wat toenemen naar bijv 65-70.

Ofwel mijn vraag is eigenlijk, hoe het toerental wat naar beneden halen, tegelijk koppel behoorlijk meer en snelheid wat verhogen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Peter

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 12 feb 2018 20:29
door wim V8
Je kan eens een uitlaat, 16mm carburateur en wat tandwielen bestellen. Dan ga je de 65-70 wel halen.
Koppel krijg je alleen met veeel cc's. Snelheid eigenlijk ook met een viertaktje.
Een 50cc 4 takt kan ook wel hard hoor maar dan moet je flink tunen.
70/85cc met 70 kop, uitlaat en carburateur monteren is dan toch wel lekker.
Lekkerst is eigenlijk gewoon een 90cc(of meer) blokje kopen met carburateur en uitlaat en wat tandwielen.

Gr. Wim.

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 12 feb 2018 22:09
door Ben C50
Mijn ervaring is (helaas) dat een 70cc met begrensde cdi toch niet erg opschiet, ook niet in de lage toeren. Geen idee waarom, maar die van mij reed met een vervroegende cdi op lage toeren veel vlotter dan nu met een begrensde cdi met vast tijdstip. Als je toch naar 65/70 wil, neem in ieder geval een vervroegende en onbegrensde cdi.

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 13 feb 2018 09:22
door K-pipe driver
Hoi Peter,
Ik heb ook een k pipe met een 70cc cilinder en 50 kop.
Tandwiel voor heb ik nu 12 tanden en achter orgineel 43.
19 mm carb en uitgeveild spruitstuk.
Hij trekt sneller op dan met 50cc en loopt top 75kmh met 10.000 toeren.
Al met al kost dit rond de 200 euro aan materiaal, pakkingen.
Koop gewoon een ander blok ,70, 90 , 110, of 125 kost voor een lifan blok zo,n 275 euro. Wel een grotere carb kopen dan, maar voor 30 euro is dat ook klaar

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 13 feb 2018 16:07
door Peter73
K-pipe driver schreef: 13 feb 2018 09:22 Hoi Peter,
Ik heb ook een k pipe met een 70cc cilinder en 50 kop.
Tandwiel voor heb ik nu 12 tanden en achter orgineel 43.
19 mm carb en uitgeveild spruitstuk.
Hij trekt sneller op dan met 50cc en loopt top 75kmh met 10.000 toeren.
Al met al kost dit rond de 200 euro aan materiaal, pakkingen.
Koop gewoon een ander blok ,70, 90 , 110, of 125 kost voor een lifan blok zo,n 275 euro. Wel een grotere carb kopen dan, maar voor 30 euro is dat ook klaar
Ik heb nu een nieuwe 70cc cil en een 70cc kop gekocht. Lag nog ergens op de plank en kostte niet veel. Mikuni VM16 carb had ik al liggen van een vorig projekt. Ik zag overigens dat jij deze er ook op hebt staan, maar dat terzijde. Weet jij toevallig of ik daar dit spruitstuk voor kan gebruiken?
http://www.4taktwinkel.nl/Spruitstuk-Da ... rede-flens

En is het raadzaam om ook een snellere CDi te monteren?

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 14 feb 2018 10:15
door K-pipe driver
Hoi,
Er staat al bij ,niet geschikt om naar voren te richten.
Of je moet een draai schijf eronder zetten.dan kan ie alle kanten op.
Je kunt ook de originele net als mij uit dremelen naar 19mm.
Cdi gewoon draad verbinden met een schakelaar, simpel en onder het rijden in en uit te schakelen, die van mjj is vermomd als licht schakelaar (op aliexpress gekocht 1 euro) voor motoren.
Ik weet niet precies wat een vervroegde cdi op de k pipe doet.

Ik heb trouwens dat pulse air systeem en luchtfilter er vanaf gehaald
. En de uitlaat demper voor een imi akrapovic vervangen.

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 14 feb 2018 17:35
door wim V8
Let er op dat je een spruitstuk niet groter als het gat van de inlaat in de cilinderkop monteert, anders komt er een rand, dit moet geleidelijk gaan, anders kopje ook even frezen.
20mm gaat lekkerder met 70cc(vind ik dan)

Gr. Wim.

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 16 feb 2018 15:46
door K-pipe driver
Inlaat op de 50 kop is 16mm, en 70 kop is 20mm?
Mijn spruitstuk is aan de inlaat 19mm en aan kop kant 16mm....ik had er eerst een rand (halve maan) inzitten van 4mm.
Ik zou ook 20mm erop zetten.

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 19 feb 2018 09:52
door Peter73
Gisteren de set gemonteerd. (nwe 70cc cilinder en gebruikte 70cc kop) Ik moet zeggen dat het resultaat me een beetje tegenvalt. Kom niet boven de 55km/h uit...
Trekkracht.....is maar iets verbetert.
Slaat ook moeilijk aan.
Nokkenastiming staat absoluut goed, Vliegwiel op T, bolletje naar voor tussen de markering.
Er staat nu nog een 12mm carb op, maar daar moet hij toch ook meer dan redelijk mee kunnen lopen? Er zit een hoofdsproeier 70 in en de naald staat op het onderste ringetje gesteld. (dus de naald max naar boven) Heb de bougietest gedaan.... lichtgrijs. Hij "niest" soms ook uit de inlaat.
Heeft dit nu puur te maken met te weinig brandstof? Zal hij dan met een grotere carb dan zoveel beter lopen? Of is er wat anders aan de hand?

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 19 feb 2018 10:17
door NIX
Luchtfilter/aanzuigbuis/uitlaat...

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 19 feb 2018 10:37
door Peter73
NIX schreef: 19 feb 2018 10:17 Luchtfilter/aanzuigbuis/uitlaat...
Dank voor je snelle reactie.

Het luchtfilterhuis is aangepast, gaten bovenin groter gemaakt. Neemt niet weg dat het originele huis remmend kan werken. Maar bij te weinig lucht, dan zou de bougie toch niet lichtgrijs kunnen zijn?

Uitlaat is een nieuwe NHRC Carbon downpipe

Re: K pipe opvoeren

Geplaatst: 19 feb 2018 13:16
door nielspbr
Zolang die door een rietje in moet ademen heeft een dikkere uitlaat weinig zin...

(snelheid = eindoverbrenging...)

Re: K pipe 70cc maar geen vermogen

Geplaatst: 19 feb 2018 14:09
door Peter73
nielspbr schreef: 19 feb 2018 13:16 Zolang die door een rietje in moet ademen heeft een dikkere uitlaat weinig zin...

(snelheid = eindoverbrenging...)
Dat klinkt heel logisch. Al denk ik dat dat niet mijn probleem is, dat er meer aan de hand is zeg maar, maar ik zal het luchtfilter er eens af halen. Kijken wat er dan gebeurt.

Even voor een andere test. Wat zou de compressiedruk moeten zijn voor een 70cc NT? Ik vond op een Amerikaanse site een getal van 130psi wat overeen zou komen met 9 bar. Klinkt dat bekend?

Re: K pipe 70cc maar geen vermogen

Geplaatst: 19 feb 2018 15:57
door Ben C50
Ik moest ook aan de compressie denken. Hoe goed is die kop?

Re: K pipe 70cc maar geen vermogen

Geplaatst: 19 feb 2018 16:10
door Peter73
Ben C50 schreef: 19 feb 2018 15:57 Ik moest ook aan de compressie denken. Hoe goed is die kop?
Ja, goede vraag. Cilinder en zuiger waren nw. Koppie is gebruikt... zit te denken aan een lekke klep oid.
Vanavond ook maar compressie meten.