Knal bij gas los en afstelling lifan 125

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 500
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Knal bij gas los en afstelling lifan 125

Bericht door motorboy » 24 mar 2018 10:44

Peter57 schreef:
23 mar 2018 16:44
Inkaatklep staat te ruim.

Peter
Te weinig klepspeling bedoel je zeker?
Vlaams en Nederlands verschild soms daarom deze vraag
te ruim...is normaal te groot dan bedoel je teveel klepspeling of te weinig?wat bedoel je nu :)
Ik neem aan dat 0,05 iets te weinig kan zijn en wat ze nu ook staan :idea: voor een 124cc dus misschien beter 0,07 inlaat en 0,1 uitlaat?

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 500
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Knal bij gas los en afstelling lifan 125

Bericht door motorboy » 24 mar 2018 12:13

kleppen stonden toch op 0,1 dus dat gaat het niet zijn ...
Ik ga verder experimenteren met de hoofdsproeier omdat ik denk dat ik rij met een te arm mengsel
Heb dit gevonden misschien nuttig ook voor andere

plof uit luchtfilter betekent:

1. te vroege ontsteking: je inlaatklep is nog open op het moment dat het mensel ontbrandt doordat de bougie vonkt.
of 2. te mager mensel, daardoor te trage ontbranding, ontbranding kan nog steeds bezig zijn als de uitlaatklep geopend is en weer gesloten en de inlaatklep weer opent. verbranding gaat dan tegen de luchtstroom in richting je carburateur, is een backfire. kan een gat slaan in je carburateur, weet ik uit ervaring

ploffen uit je uitlaat betekent:

1. te late onsteking: je uitlaatklep gaat open terwijl er nog ontbranding plaats vindt.
of 2. mager mensel, waardoor tragere verbranding, waardoor de ontbranding nog bezig is als de uitlaatklep opent.

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 500
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Knal bij gas los en afstelling lifan 125

Bericht door motorboy » 20 apr 2018 08:01

Oplossing gevonden door de 32 stationair te veranderen naar 40.
Eerst naar 38 was al beter en 40 weg geplof en geknetter bij carburator en uitlaat.

Plaats reactie