Ape krijgt geen benzine
Geplaatst: 24 apr 2018 20:37
‘N avond, heb wat leuks ingeruild op een Oostenrijkse SS50M, een 50cc Ape van 2003 of 4
Hij heeft even met een hoop herrie (lekke gescheurde uitlaat, ook geen pakking)gelopen, en heb van het weekend het blokje er onderuit gehaald omdat de koppeling vast zat, was ook niet los te krijgen met allerlei trucjes, en moest ook de kleppen en de ketting stellen.
Het blok was in vele duizenden kilometers niet onderhouden, en heeft lang stil gestaan.
Alles vanmiddag er weer onder gebouwd, alleen wil hij niet starten....hij leek tussendoor even te willen, maar nee.
Hij heeft een goede (cdi) vonk, de vlotterruimte staat vol benzine, en ook de gasschuif is nat......maar de bougie blijft kurk- en kurkdroog.....!?
Had nu geen puf meer, maar zou de distributie soms door het spannen van de ketting van slag zijn?
Heb geen of zeer weinig ervaring met deze staande blokjes....
Heb de inlaatklep op 0,05 en de uitlaat op 0,08 gesteld, dat klopt toch bij deze blokjes?
Wie weet waar ik morgen het best naar kan kijken?
Hij heeft even met een hoop herrie (lekke gescheurde uitlaat, ook geen pakking)gelopen, en heb van het weekend het blokje er onderuit gehaald omdat de koppeling vast zat, was ook niet los te krijgen met allerlei trucjes, en moest ook de kleppen en de ketting stellen.
Het blok was in vele duizenden kilometers niet onderhouden, en heeft lang stil gestaan.
Alles vanmiddag er weer onder gebouwd, alleen wil hij niet starten....hij leek tussendoor even te willen, maar nee.
Hij heeft een goede (cdi) vonk, de vlotterruimte staat vol benzine, en ook de gasschuif is nat......maar de bougie blijft kurk- en kurkdroog.....!?
Had nu geen puf meer, maar zou de distributie soms door het spannen van de ketting van slag zijn?
Heb geen of zeer weinig ervaring met deze staande blokjes....
Heb de inlaatklep op 0,05 en de uitlaat op 0,08 gesteld, dat klopt toch bij deze blokjes?
Wie weet waar ik morgen het best naar kan kijken?