Pagina 1 van 3

skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 16 mei 2018 13:04
door BRA stevo
toen ik deze dax kocht 10 jaar geleden zat er geen begrensde CDI op. dus liep met gemak 50km.
gezien het een snor is en ik een wok wil voorkomen zit er inmiddels een originele skyteam snor CDI op
nu heb ik over het hele toeren gebied een stuk minder vermogen.
hij heeft nu een top van ongeveer 35 maar op een lange rechte weg loopt hij door tot de 40.
is er een CDI die onderin gewoon maximaal vermogen geeft en op een bepaald toerental afkapt?
het zou fijn zijn als ik normaal kan optrekken en dat hij max 30 rijd..
verder is alles standaard. begrenzing in spruit zit er ook nog in

met vriendelijke groet

steven

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 16 mei 2018 15:46
door wim V8
Nee, dit wordt allemaal op toerental begrensd.
Een china scooter bijvoorbeeld wordt echt op snelheid begrensd.(toerentalsensor op het achterwiel.)
Die hebben wel vol vermogen en worden abrupt afgekapt op 25, 35 of 40.
Dat gaat hier niet lukken. Of je moet heel technisch zijn en de hele ontsteking met zn hele zooi omknutselen op je dax.

Gr. Wim.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 16 mei 2018 17:03
door BRA stevo
dat is jammer. dan maar wat minder vermogen.
bedankt voor je antwoord

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 16 mei 2018 18:10
door Daan1508
Je hebt over het toerengebied niet minder vermogen. Dat lijkt misschien zo, maar het is niet zo. Echt niet.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 16 mei 2018 21:29
door nielspbr
Alleen je toerental wordt afgekapt dus je zal eerder moeten schakelen, doortrekken is er niet meer bij.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 16 mei 2018 21:53
door Ben C50
Toch merk ik op lagere toeren echt n verschil tussen een vervroegende vs een begrensde cdi. Zou een vervroegende in dat toerengebied dan al voordelen bieden ten opzichte van een vast tijdstip van een begrensde?

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 09:07
door BRA stevo
er zit inderdaad echt een duidelijk verschil in trekkracht. met de onbegrensde cdi laag in toeren schakelend trek ik de snorscooters er met gemak uit.
nu heb ik moeite met een fietser.
gezien de hoeveelheid politiecontrole hier laat ik het wel bij de snor cdi.
mocht iemand nog een alleen op toeren begrensde cdi weten hoor ik het graag!

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 09:38
door BRA stevo
ik las ook iets over een kymco CDI zijn deze echt alleen op toeren begrensd?
en weet iemand welke snelheid je dan ongeveer haalt?

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 09:46
door butt head
de manier van begrenzen van een bami dax is gewoon ruk. als je maar lang genoeg blijft melken zullen ze harder lopen. als je op een bank word gezet zal hij gewoon 40 lopen met als gevolg een mooi bonnetje.



wil je een snor begrenzen dan zou je inderdaad is van zo'n china scooter moeten kijken hoe dat daar zit. dan kan je gewoon met een beetje mazzel een vervroegende cdi gebruiken dus vol vermogen. tot 30/35 of waar het ding af geregeld is
dat systeem kan nooit moeilijk zijn om op te bouwen. zon china ding zal ook wel een voeding en een puls nodig hebben voor de cdi dan moet je enkel een manier zien uit te docteren om die sensor te gebruiken/plaatsen.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 10:49
door Daan1508
nielspbr schreef: 16 mei 2018 21:29 Alleen je toerental wordt afgekapt dus je zal eerder moeten schakelen, doortrekken is er niet meer bij.
Ja natuurlijk, maar dan helpt een 'alleen op toeren begrensde cdi' niet.
Ben C50 schreef: 16 mei 2018 21:53 Toch merk ik op lagere toeren echt n verschil tussen een vervroegende vs een begrensde cdi. Zou een vervroegende in dat toerengebied dan al voordelen bieden ten opzichte van een vast tijdstip van een begrensde?
Met een vervroegende CDI is er wel verschil. Maar ik lees nergens dat het ding vervroegend is. Ik heb geen [NIX}glazen bol[/NIX}.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 11:23
door nielspbr
Vervroegen doe je alleen op hoge toerentallen bij een begrensde cdi heeft dat totaal geen zin.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 11:35
door Daan1508
Precies. En daarom blijf ik er bij: dit hele draadje is een grote bak onzin. Heel vervelend natuurlijk dat je niet meer kunt doortrekken met een begrensde CDI, maar daar is niks aan te doen!

Wat je wel zou kunnen doen: kortere vertanding en een CDI met een hogere toerenbegrenzing. Dan heb je het voordeel van hogere acceleratie terwijl het ding wel snelheidsbegrensd wordt.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 11:48
door BRA stevo
zou dit wel lukken met een kymco cdi bijvoorbeeld?

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 20:36
door stoterstangen90
Waarom zou het daar wel mee lukken?
Die werkt namelijk precies hetzelfde als je huidige.

Re: skyteam dax snor begrenzing.

Geplaatst: 17 mei 2018 22:26
door BRA stevo
deze cdi heeft over het hele toerengebied veel minder vermogen. en begrenst op toeren pas vrij hoog in toeren. dus hij loopt nog steeds tegen de 40, maar duurt erg lang voordat hij daar is.
ik zou graag willen weten of een kymco snor cdi ook over het hele toerengebied begrensd is. of dat deze gewoon vermogen geeft tot 6800 toeren (staat hier op het forum dat deze bij 6800 begrensd)
dan kan ik normaal (wel laag in toeren dus niet lang doortrekken) rijden. Als het moet kan ik met tandwielverhoudingen de eindsnelheid nog aanpassen.

ik ben ook aan het kijken naar een bamiontsteking met een pickup, dan moet een sensor bij het vliegwiel maken. dus gaten boren dat zou ik jammer vinden. en op het vliegwiel moet dan een nokje om een puls te geven. (dit geeft mogenlijk onbalans)