Pagina 1 van 1

Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 08 jul 2018 22:29
door maurice123
Vraagje, nu zag ik in china en ook hier een 70cc cilinder en kop te koop, op een nederlandse website stond erbij dat het voor een nt blok was, dit heb ik nooit geweten ik dacht altijd dat gelijk was, is dit aan te passen? Het is voor een oud type 50cc honda blok.
By the way bij de cilinders op AliExpress staat bij een aluminium versie lifan en bij de gietijzeren c70
Hoe zie je dat verschil dan? Ook bij de kop bijvoorbeeld?

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 09 jul 2018 05:35
door MrSinga
Cilinderkop china is gelijkend op een NT70 kop, dus voor 12V blokjes. Kop is dus gelijkend op een OT50 kop.

OT70 kop heeft andere dia verbrandingskamer, grotere kleppen,...

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 09 jul 2018 11:13
door maurice123
Gewist.. dank je!

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 13 jul 2018 22:08
door gerbrandicus
Poe, no offence maar klinkt alsof die SS50M helemaal vernacheld gaat worden. Waarom niet gewoon het originele blokje aanpakken met mooie (originele) spullen?

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 14 jul 2018 12:19
door maurice123
Ik ga het orginele blok verkopen en dan koop ik twee lifan blokken, zon 50cc is wel gevaarlijk en een andere tank moet er iig op, word mijn dood nog een 50cc motorfiets, 86cc moet je eigenlijk wel minimaal hebben.
Dan kan je bij afslaan nog een beetje weg komen toch?

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 14 jul 2018 12:32
door nielspbr
Als je een motorfiets kenteken wil en je jezelf op 80 wegen wil begeven zou ik er inderdaad een 86, 97 of 107 cc onderstoppen. Zien er vanaf een afstandje tenminste nog een beetje uit als het originele blok.

(Tevens zou ik het originele blok niet verkopen maar dat is mijn pakkie an niet.)

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 14 jul 2018 18:44
door butt head
als je met motorplaat wil rijden moet je brommer gewoon 100+ lopen zonder er een uur aan te leuren.
gewoon de afhaal chinees bellen voor een 150cc met extra sambal. (yx150-5)

uit ervaring kan ik zeggen dan word het ook gewoon leuk om de eifel en luxemburg op te zoeken met de brommer.

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Geplaatst: 18 jul 2018 15:12
door 4-takter
ik heb een ss50m-k1
en die reed op top precies 80km/uur, zoals het mocht van de Duitse wet
maar dat was wat krap voor 80km wegen
dus zit er nu een ct70h cilinderkop op plus een alu ot 72cc cilinder met orgi honda zuiger met een tandje groter voor ketting wiel
gaat als de brandweer loopt de teller uit in zijn 5 (100km) en in zijn 4 kan hij nog steeds 80+ met tegenwind
wel op motor kenteken natuurlijk

fred